Olette idättänyt miinanköynnöksen viileässä vai lämpimässä? Tilasin siemeniä pussin ja siinä sanottiin et viileässä paikassa pitäisi olla. Mulla on ne nyt sellaisessa reilun metrin korkeassa kasvihuoneessa(hylly jossa muovisuoja päällä), onkohan se liian lämmin niille. Ei siellä tosin mikään oikein lämmin ilmasto ole, mut pitäiskö kuitenkin ottaa pois sieltä?
Miinanköynnös iti mulla lämpöisellä lattialla. Ja itikin hyvin!
5/5 iti ikkunalaudalla patterin päällä. Enempi kyllä lämmössä, kuin viileässä.
Tähän nyt joudun siirtämään toisen rinnakkain kulkeneen miinanköynnös-viestiketjun, jossa alkuosan viestit ovat peräisin viime keväältä/kesältä. Nopeasti se sitten taas tasaantuu ajantasaiseksi keskusteluksi, ja jatkossa keskustellaankin vain tässä yhdessä ketjussa
Miinanköynnös iti 5 päivässä. Toivottavasti ei ole hurja kasvussaan, muuten olen lirissä noiden kanssa.
Sama pulma minulla Torvikukka. Jos haluat katso viestini eilen klo 20,36. Siellä on myös kuva. Koulin jo taimet kolmeen ruukkuun. Tulivat varmaan liian taajaan mutta on varaa harventaa. Seuraillaan kasvua. Olisi kiva nähdä kuva sinultakin.
Minulla miinanköynnös Ipomoea quamoclit
Miinanköynnös on ainakin alkuvaiheessa todella siro ja kaunis huonekasvinakin. Katkaisen välillä latvan pois, se hidastaa kasvua mutta ei näytä tuuheuttavan kasvia. Osaako joku sanoa, voiko niitä istuttaa useampia samaan ruukkuun ulos laitettaessa, jos ruukku on halkaisijaltaan esim. 35 cm.
Miten teidän miinanköynnökset kasvaa? Omani tekee pitkää lonkeroa mutta on muuten aika harvan oloinen ja pitsimäinen lehdiltään, kuinkahan tässä käy miinani kansa
Kasvaa ja ihan hyvältä näyttää...vielä ainakin! Kiipeilytuesta vain alkaa olla kohta pulaa:)
Joko teidän miinanköynnökset ovat ulkona? Mulla on tuolla lasitetulla parvekkeella ne ja kovasti tekisi mieli viedä ulos kasvamaan säleikköön, kun ovat niin pitkiä. Näköjään riittää kun kylväisi vaikka huhtikuun lopussa vasta.
Ei ole vielä ulkona vaan verannalla, mutta tänään mietin kyllä, että eiköhän ole jo kesä tulossa heillekin.
Minun miinanköynnökseni esittelee jo ensimmäisiä kukkiaan.
Voi kuinka ihana kukka!
Minulla on myös miinanköynnöksiä... mutta niiden kasvatus on tökkinyt pahasti. Ekan satsin kylvin vähän liian aikaisin, ja taimet ehtivät venähtämään latvomisesta huolimatta. Sitten niihin ilmaantui vihannespunkkeja... ja ulosvietyinä taimet käprähtivät sekä vilusta että auringonpaahteesta. Tympääntyneenä heitin ne biojäteastiaan.
Nyt minulla on parvekkeella kasvamassa uudet taimet. Kylvetty, oisko, puolitoista viikkoa sitten. Nyt jotain kymmenensenttiset. Katsotaan nyt sitten, miten näiden kanssa käy. Sitkeästi yritän... ja toivon, että onnistun paremmin tällä kertaa. Kukinta taitaa jäädä loppukesään...
Voih, tää on kyllä niin kaunis köynnös. Todella kauniit lehdet ja kauniin värinen kukka.
Miksiköhän en ole sitä ennen huomannut olevan olemassakaan. Nyt kyllä haluan parvekkeelleni tällaisen. Se sopii kiertämään parvekkeella olevia bambutikkaita, sopii siihen kun nenä päähän.
Huomasin, että oli tullut samaa kukkaa valkoisena, voisivat olla kauniita yhdessä.
Onko tää nopeesti kasvava? Sitä vaan, että milloin kannattaa aloittaa kylvö, ettei joudu liriin sen kanssa sisätiloissa.
Kannattaako laittaa useampi taimi samaan ruukkuun kasvamaan, vai tuleeko yhdestä tuuhea?
Edellä kuvassa on punamiinanköynnös,I.coccinea, tavallisessa on keltaoranssi kukka ja erilaiset lehdet. Näistä jälkimmäinen on nopea- ja rotevakasvuisempi.
Tuota punamiinanköynnöstä haluan. Siinä niin kauniit liuskaiset lehdet ja upeanvärinen kukka.
Tämä punamiina ei siis ole nopea kasvussaan?
Nopea ja nopea Omalla kokemuksella tavallinen miina kasvaa nopeammin( oli aika kivan näköinen ruukussaan kuusen juurella, kasvoi n. 3 m kesässä). Ilmanmuuta noista punamiina on kauniimpi, miun mielestäin. Kasvaa kyllä hitaammin ja jää pienemmäksi.
Toissa kesän kokeilu oli ainoa tuota punamiinaa. En tiennyt sille nimeä, eikä se kyselemällä selvinnyt silloin. Minusta oli aika räpiskö, tykkään näyttävämmistä. Ihan söpö, jos tarkastellaan hyvin lähietäisyydeltä. Omassani oli valkoiset kukat, sain ne taimina, eikä antajakaan tiennyt, mitä ne oli.
Muutama miinanköynnöksen siemen on sitten mukana tuolla kesäkukka-ketjussakin. Ja minäkö muka “mainostaisin”… pois se minusta.;))
Minunkin miinanköynnöksistä tuli vain onnetonta hentoista vartta, ja lehdet olivat kuin tillinvarsia. Joku jossain suositteli laittamaan samaan mustasilmäsusannaa, sillä seurauksella, että suski kuristi miina-poloiset hengiltä. Minä en siis ainakaan tuolla kasvilla saavuttanut kaipaamaani näkösuojaa köynnösristikkoon .