Entäs tämä, on kuvattu toukokuussa North Carolinassa.
Olisko joku kellokuusama, Kolkwitzia?
En tiedä Paulastiina, nyt kun katselen tuota ja yritän muistella, niin tule ihan jokin rhodo mieleen? Rhodo-aluetta tuo oli.
Pirskatti kun en käynyt tunnistelematta niitä lehtiä, oli vaan niin paljon muutakin ihmeteltävää.
Yritän laittaa tähän ''''suurennoksen'''' kuvasta. En kuitenkaan oikein hallitse tätää kuvankäsittelyä
äkkiseltään veikkaan, kalmia?
Kyllä se kalmialta näyttää, kiitos kibuvitsi.
Näköjään se pärjää myös Suomessa. Hurjan kaunis se on. Pitää pitää silmät auki jos jostain löytyisi.
Olen nyt ihan innoissani tuosta kalmiasta. Meillä mökillä se saattaisi jopa viihtyä. Tuo myrkyllisyys toki arveluttaa.
Mikähän se tämä lienee? Tuntomerkkejä kuvan lisäksi on tällä hetkellä noin 1,5 metrin korkeus, ilmeisesti siemenestä kylväytynyt (lintujen mukana?) ja tavattoman nopeakasvuinen. Arvioisin iäksi kaksi-kolme vuotta. Kukat on pienet ja keltaiset, osa noista on jo auki... Sori, kuva on vinossa.
(Voi kun minä yritin etsiä sitä Vapaan Sanan tunnistuspalstaa, jossa olisi voinut kysyä tästä, kun en minä tiedä onko tämä puu, pensas, ruoho, perenna, luonnonkasvi vai mikä. Minun on sitä ketjua ikävä.)
Jokin selja, terttu-?
Kiitos, Piivi.
Selja kuulostaa/näyttää kooklaamalla riittävän tarkalta määritelmältä mulle. Mahtaako se olla enempi rikka vai joku minkä voisi johonkin tahallaan laittaa? Aidaksi pellon laitaan vaikka? Kiittääkö naapurin viljelijät minua suurestikin, jos sinne tuommoista tahallani vien?
Osaisiko kukaan tietäjä auttaa, että mikä "pensas" kasvaa tuossa pihalla... Se muistuttaa aika paljon angervoa, mutta kukinnot ovat enemmän pallomaiset. Talveksi "kuolee" kokonaan ja keväällä aloittaa kasvun aivan alusta. Kasvaa ainakin metrin korkuiseksi, mutta ei tunnu kovin kovasti leviävän. Ainakaan kahteen vuoteen en ole huomannut. Kuvaa mulla ei ole. Voisihan siitä ottaa kuvan, mutta uudet alut ovat vasta muutaman sentin luokkaa... liekkö auttaisi mitään. Tunnistaisiko kasvia tästä kuvauksesta?
Oletko leikannut kasvin varret syksyllä poikki? Ellet ole, sinulla on siinä jokin isompi perenna.
tarkenna vähän, mitä angervoa se muistuttaa?
Sand, en ole leikannut. Vasta kaksi vuotta tässä olen asunut, enkä ole juurikaan tuohon kasviin perehtynyt.
Kukinnot ovat angervomaiset ja valkoiset, en osaa oikein tarkemmin kertoa, kun en ole angervojen ystävä. Voin kokeilla ottaa kuvan.
Tuolta niitä nousee.
..aivan kuin alut muistuttais jotain tatarta..
suomentatar voisi olla…
Röyhytatar näyttää noustessaan samanlaiselta, tosin korkeutta kasvattaa enemmän. Ei leviä kovasti, mutta eripaikkaan joka vuosi nousee…meneeköhän ihan metsään ?
HEI! Niinpäs muistuttaa... katselin vähän kuvia ja suomentatar vaikuttaa hyvin tutun näköiselle :)
Oikein, oikein paljon kiitoksia! Täältä apu löytyy aina
Suomentatar on minunkin veikkaukseni!
Voisiko Moonlightilla olla lumipalloheisi?? Ihan arvaus tämä…