Nuo aikaisemmat olivat oikeilla jäljillä minusta. Joku iso tatar (Aconogonon)suomen- tai laava- ? Vaikka otsikossa on ‘mikä pensas’, tämä ei ole pensas vaan perenna.
Laitoin sen tosiaan tämän otsikon alle, kun en tiennyt, että kuuluisi perenna puolelle. Modet, siirtäkää jos on tarvis.
En minä ainakaan siirrä, pensaaltahan se tatarkin näyttää
Mikä angervo tämä on nimeltään, viittaako lehdet nimeen ?
Hoyabella, mulla on monta keijuangervoa, mutta tässä on melkein keltaiset lehdet. Onko olemassa sellaista kuin keltalehtiangervo ?
Satues: Royal Horticulture Societyn sivuilla oli tällainen keijuangervoinfo: Linkki (toivottavasti tein tuon oikein...)
Hei-hei kaikille! Mä oon tällainen uus-vanha penttiläinen. Viimeaikoina en ole valitettavasti ehtinyt osallistua teidän ihaniin keskusteluihin, mutta olen kyllä ahkerasti kaivanut puutarhaan liittyvää tietoa pentistä. Siis tätä parempaa puutarha-aiheista tietolähdettä EI ole. Kiitos siitä teille kaikille!
Mä luulen että tuon tyyppisiä angervoja on useita.
Mun angervot ovat sortti Spirea japonica ‘Magic Carpet’. Muistaakseni kovin samantyyppisiä kuin Goldmound.
Ja siis kuvasi perusteella angervosi on hyvin minun(kin) angervojen näköisiä.
Tosi nättejä, noin 40-50cm korkeita pensaita. Lehdet juuri puhjetessaan ovat punaisia ja sitten vähän vanhempina ne muuttuvat vaalean vihreiksi. Eli pensas näyttää koko ajan siltä kuin kukkisi, kun ylimmät/uloimmat lehdet ovat punaisia. Jossain vaiheessa pensaat kukkivat runsaasti vaaleanpunaisin kukkatertuin.
En nyt ehdi väkertää sellaista hienoa linkkiä, mutta image Googlesta näät monta hienoa kuvaa Magic Carpetista.
http://images.google.com/images?hl=sv&q=spirea+japonica+magic+carpet&gbv=2
Kiitos teille, juuri tuo keltajapaninangervo , Spirea jap.Goldmound se näkyy olevan. Muistin että siinä lapussa luki jokin kelta...mutta tuo ''Magic Carpet näytttä myös samanlaiselta...
Mikähän pensas tämä on?
Joku kuusama, Lonicera, mutta likikuvasta voisi ehkä määrittää tarkemmin.
No tässäpä olisi lähempi kuva. Tätä kasvaa siis ihan luonnostaan meidän pihaympäristössä.
Eikös tuo ole lehtokuusama, meilläkin kasvaa sitä tuossa metsässä, tullut jostain. Tulee muistaakseni punaiset marjat.
Jos luonnonvarainen niin todennäköisimmin lehtokuusama minunkin mielestäni. Kermanvalkoiset kukat tähän aikaan, punaiset marjat syksyllä.
Jep. Kiitoksia tiedoista. Tosiaan nyt muistankin että tulee punaisia marjoja, kun sanoitte.
Tämmöinenkin pensas(?) on löytynyt mökin pihalta. Lehdet on vielä tosi pienet ja niitä on vähän. Mutta osaisiko joku jo tunnistaa?
Arvaukseksi menee, mutta olisiko joku kanukka???
olisikohan atsalean räpiskö?
yrittänyt kukkia, pakkanen vienyt kukinnan tai muuten vain voimat uupuneet,
sehän tekee lehdet vasta kukkimisen jälkeen
Vanhalta rhodoparalta näyttää. Sen voi juhannuksen jälkeen napsia tapeille, se aloittaa uuden kasvun sieltä läheltä maan pintaa. On kokemusta ja komea tuli ihan muutamassa vuodessa.
Kiitoksia, julistan hänet joksikin rodoksi ja siirrän ensi tilassa.
Siis kuka ja miksi istuttelee rodoja tontin paahteisimpaan paikkaan?
Who knows Mutta minullakin tuli mieleen atsalea, vaikka tottahan tuo rhodokin voi olla. Ihan varmasti kuitenkin jompi kumpi
Onnea ja menestystä pensaan pelastukselle!