Löytyisikö tälle pensaalle nimeä? Virontuonti viime vuodelta. Syysväritys on vielä sävähdyttävämpi kuin tämä kesäversio. Pensas lamoaa runsaasti, saan siis uusia pensaita helposti taivuttelemalla oksia multaan. Kukinto on vaatimaton lilanpunainen.
Joku angervo, voiskos olla rinne-sellainen?
Mahla, onkos lunttilappu hukassa? Eikös tuo ole se Spiraea macrophylla, jonka nimen se Luuan tätsy kirjoitti silloin lappuun kun ostettiin :) Virontuonti toissavuodelta - niin ne vuodet vierivät...
sehän se
No niin tietenkin, heh heh.Jaa minäkö jotain hukkaisin tai unohtaisin? Nolottaa, vaan kun en muista, niin en muista. Nyt on kuitenkin kuva ja nimi, josko tää masiina pitäis tallessa, teen vielä laminoidun lappusen, jonka junttaan maahan kiinni niin että pysyy. Kuvia ja kyselyitä tulee jatkossakin, ilmoitelkaa jos hermostutte, tai hiukan ennen hermostumista. Kiitos taas Paulastiina!
(Ei hätää mitään - lappu saattaa olla mullakin :))
Mitkäköhän nämä kaksi pensasta mahtavat olla (jos näiden kuvien perusteella pystytte sanomaan)?
Ensimmäisen kukinto on juuri ohi. Kamalan piikikäs pensas...
Toinen ei ole piikikäs, kukassa sekin:
Voisko ensimmäinen olla jokin happomarja?
Mikäs tämä on? Lehdet ovat punaiset ja pensas tekee valkoisia kukkia.
Tämä voi mennä ihan metsään, mutta mulle tulee mieleen purppuraheisi.
Minulle tuollainen myytiin nimellä purppuralännenheisiangervo.
Jolinar, kiitos, purppuralännenheisiangervo kuulostaa tutulta.
Mikä pensas olisi kyseessä,siemenistä ainakin kova leviämään ynpärillä paljon pieniä taimia jota oon aina riipinyt pois.koska en haluais sen leviävän muualle.
pensasväriherne, Genista tinctoria ?
Jos tuo on se niin on se niin väärin, että toisilla pukkaa taimia pilvin pimein ja toiset ei saa itämään yrittämälläkään:(
Paulastiina haluatko taimenen mulla olis tuolla etupihalla parikin! laita yv jos haluat.
Paulastiina tämän kokoiset 3 kpl
Oo-koo
Tältä tuo näyttää,tosin ei vielä täydessä kukassa( Paulastiina vilkaiseppas kuvaa)
Tälläisiä niistä taimista sitten kasvaa.
Joku vihma?