Kiitos ! Kyllä mie sitt uskallan kuskata ne navetanikkunalle tai siis amppeleissa ovat, ja jos näyttää uhkaavalta saahan nuo haettua pois.
Ei kai siellä navetassa pakkasta ole
Kyllä siellä voi olla kun on kaikenmaailman lautakasojen takia ovi otettu veke.
Nämä tummat ihanuudet saapuivat tänään.
Kukkien määrä lisääntyy. Tätä täytyy yrittää talvettaa jollain keinolla.
Miulla alkaa tän värinen pikkuhiljaa kukkimaan, väri on oikeesti paljon vahvempi kuin kuvassa.
Tyttäreltä saatu äitienpäivä/synttärilahjana saatu miljoonakello.Voiko olla kauniimpaa???
Ekaa kertaa talavetan milijoonakelloa, ja kyllä se ainaki vielä on hengissä ![]()
Täällä myös hengissä kerrattu pikkupetunia (Calibrachoa).Syksyllä laitoin pistokkaita juurtumaan,mutta lopputulos nolla,ainutkaan ei lähtenyt juurtumaan.Nyt olisi tarkoitus yrittää uudestaan.En tiedä mitä tein väärin vai oliko ajankohta väärä.Jos jollain on hyviä neuvoja otan ilomielin vastaan.
Mulla oli kanssa tuo ihana tumma talvetuksessa. Jouluun asti meni hyvin ja kasvoivatkin jo jonkin verran. Sitten pääsi ilmeisesti kuivahtamaan liikaa ja nyt ei elämää näy ollenkaan.
Jotain minoon osannu oikein tehä ku eka kukka on auki jo nyt

Mulle uusi tutavuus tämä väriä vaihtava miljoonakello
juur auenneena
Muuttuu tällaiseksi

Tänä keväänä taas oli saatavilla. Tää vaan on niin ihana.
Puutarhalta ostettu isohko miljoonakello-amppeli on vähentänyt kukintaa hissukseen pitkin kesäkuuta. Oksisto ja lehdet vaikuttavat hyvinvoivilta ja nuppujakin on.
Mutta nuput eivät aukea normaalisti. Ne ovat kuin puolikkaita kukkia, terälehdet vain toisessa sivussa ja niissä on tummaa, kuollutta osaa, joten leikkaan ne aina pois kantoineen.
Samaten normaalisti auenneet kukat kuolevat lähes samantien. Leikkaan ahkerasti kaikki kuolleet kantoineen pois päivittäin.
Amppeli on samassa paikassa, jossa joka kesä on samanlainen ollut. Muistelen hämärästi, että viime kesänä vaihdoin mullan ostettuun amppeliin tuossa tilanteessa. Olisikohan jotenkin “liikaa lannoitetta” kasvitarhan jäljiltä? Vai pidänkö liian märkänä? Kuiva ei amppeli varmuudella ole.
Olen myös leikannut pisimpiä oksia piristääkseni kasvia. Tein sille ikään kuin polkkatukka-leikkauksen ![]()
Onko teillä kokemuksia puolikkaina aukeavista nupuista ja pikaisesti kuolevista miljoonakellon kukista?
Jo 3 talvee talvetettuja miljoonakelloja
raya; i-ha-ni-a miljoonakelloja
Tyhmien kysymysten sarjaan tämä: Miten talvetat miljoonakellot? Minulla on monta upeaa ostettua amppelia, ja kiinnostavaa olisi kokeilla talvettamista tulevana talvena.
Ihanan hyvinvoivan näköisiä sun kasvit, tummat ja upeat lehdet ja varret. Ja tietysti kauniit kukat, mutta lehtien ja varsienkin värikylläisyys on merkki hyvästä olosta, uskon ![]()
Sama asia kiinnostaa minua.
Millaisissa oloissa talvetat ja kasteletko lainkaan ym?
Kuinkahan monen monta vuotta oon näitä samoja talvettanu, nyt uudessa pihassa niitä on 4 tämmöstä isontien puoleisella seinällä, pistokas-rumba jäi viime talvelta erinäisistä syistä väliin.