Tais olla vuonna -06 kun sain Kasuariinalta miljoonakellon siemeniä. Vielä itivät tänäkin vuonna
Tämä koristaa muuten ankeaa kasvihuonetta...
Tais olla vuonna -06 kun sain Kasuariinalta miljoonakellon siemeniä. Vielä itivät tänäkin vuonna
Tämä koristaa muuten ankeaa kasvihuonetta...
Aurinko paistaa, tulee tosi keväinen olo ja aloin tehdä siementilausta. Mutta mistä ihmeestä löytää Miljoonakellon siemmeniä? En ole itse ennen kasvattanut niitä siemmenestä, ainoastaa "tavallisia amppelipetunioita", jotka aion nyt jättää väliin.
Eli mistä olette löytäneet?
auttaisiko sinua vajaa vuosi sitten käyty jutustelu. palaa tämän ketjun sivulle 2 ->. siellä on vastailtu nim.merk jantun samaan kysymykseen.
On teillä ollut hienoja miljoonakeloja. Kukiiko ne ihan oikeasti koko kesän niin ettei tarvitse kuihtuneita kukkia pois nyppiä, ei edes salaa . Minulla ei mikään petunian läheinenkään suostu kasvamaan mutta jos noita miljoonakelloja taas kerran yrittäisi
Kiitos Mai-Lee! Minä en sattunut hoksimaan tuota keskustelua ! Tosiaan olen yrittänyt etsiä eri nimillä, googletella kauppoja ym. mutta taitaa olla niin, että siemmeniä ei ole! Mutta teemme niinkuin eräs ystäväni: kaupasta ostamaan sopivan värinen kasvi ihan heti kun ne sinne ilmestyy (=äitienpäiväsesonkiin) sitten siitä pistokkaita. Kertoi hyvin ehtivän kesäkuun alun istutuksiin.
Viime keväänä oli tuossa jo maanlaajuiseksi levinneessä P-alkuisessa kaupparyhmittymässä (täällä ei taida saada sanoa nimiä ?) edullisia kivanvärisiä miljoonakelloja aika huokealla. Sieltä ostin kesemmällä meidän sen ainokaisenkin viime kesänä. Nyt vaan vahtimaan millon tulevat myyntiin
kyllä plantagenin nimen saa laittaa näkösälle. ainakin jos minulta kysyt:-)
teepä juuri noin ja ostakaa ystävien kanssa eri värisiä, vaihtakaa pistokkaita, saatte edullisesti vaihtelua.
Pistokastaimet tulevat puutarhoille (joissa kesäkukkia kasvatetaan) maaliskuun alussa.
Onneksi huomasin tämän keskustelun. Pitääkin etsiä miljoonakellon siemenet kylvää. Muistaakseni kahta eri väriä pitäisi olla.
Yhden pistokkaan sain talvehtimaan, siitä olen yhden pistokkaan ottanut.
Yhden pistokkaan sain minäkin talvehtimaan siitä miljoonakellosta, jonka kuva on edellisellä sivulla. Pistokas on tällä hetkellä kolmehaarainen. Itse kasvin vein syksyllä pihasaunalle ja senkin latvat on vihreitä vielä. Tuolla pihasaunalla on kylmimmillään ollut muutama aste pakkasta.
mulla pitäis olla 2 tai kolme vanhaa hengissä.
Aika sitkeit sissejä miljoonakellot on. Vaikka ne olis ruskeita rankoja niin lämpimään tuotuna alkavat kasvaa.
Minun viimevuotinen edustaa juuri sitä ranka osastoa. Olen koko talven ihmetellyt onko se hengissä, mutta sitkeästi olen sitä kastellut ja toivonut parasta. Petuniat sitävastoin pukkaavat jo pientä versoa varastossa.
Tilasin netin kautta Seemnemaailmasta miljoonakellon siemeniä. Siellä oli petunioita muitakin aivan valtavat määrät.
Tämä Seemnemaailma lienee Virolaisfirma? Tilaus on mennyt ihan hyvin?
Pitäisköhän kokeilla...
On, virolainen, mutta osaavat suomea.
Istuta vaan tässä vaiheessa. Noista ehdit saada monta kasvia ennen kesää.
Minulla miljoonakello jäi ulos. Mahtaakohan se enään virota siitä ?
Hoyabella, ota se verkko pois, ennen kuin istutat. Minun kokemukseni mukaan lähtee kasvuun paremmin ilman, vaikka joka paikassa sanotaan, ettei sitä tarvitse poistaa.
Noita saa sitten latvoa moneen kertaan
Samettikukka, sii vimme yöksikö? Oliko teillä poakkasta?
Ota kuitenkin sisään ja katso, mitä tapahtuu. Kasvit ovat aika arvaamattomia joskus.
Jumpe, mitä kirjovirheitä