Minikasvihuone,minikasvilava

Kasvain, samanlaisia ollaan. Minäkin salaa aina tilailen kaikenlaista. Sitten sanon vaan jos huomaa jotain uutta, että sehän on jo aikoja sitten hankittu, hölmöltä vielä näytän. Viime syksynä kun istuttelin tulppaaneja, niin levensin tietenkin kukkapenkkiä, ei ne olis muuten sopineet minnekkään. Sanoin vaan, että pitäähän mutkat suoristaa, kun ihmetteli levennyksiäni.Tämä kekustelu nyt poikkeaa aiheesta, mutta tätähän voidaan jatkaa toisella palstalla. Paulastiina, mikähän se olis? Sitä sun tätä vai?

Saanko kysyä ennen kuin tilaan hymy? Onnistuuko tuollaisen minikasvarin nostaminen yhden naisen voimalla? Näyttäisi tuollainen varmaan kivammalta kuin lapsen entiset lundiat. Hyvä nimikin - Viherkesä.

Aika hentoinen postitäti kantoi kasvarilaatikon meille pihaan ja koottuna liikuttelu muistuttaa eniten raahaamista, ettei osaset irtoa toisistaan. Painonsa puolesta sen kyllä yksinkin saa ihan hyvin paikasta toiseen.

Tottahan toki :slight_smile:

Tai jos Paulastiina pystyttäisi niksipalstan: “Parhaat selitykset puolisolle” =D

Ihan vaan vinkiksi niille, joilla on sen ison saksalainen kauppaketjun liike lähettyvillä - niin, juuri se, jonka juurakoita kannaattaa ostaa, jos haluaa jännittää mikä siitä aikanaan kasvaa - he myyvät keväisin noita vastaavia myymälöissään: ei tarvitse maksaa postikuluja eikä ole kallis. Itselläni on ollut sieltä hankittu jo kolme vuotta, ja hyvin on kestänytkin. Ainakin tähän asti ovat myyneet niitä vuosittain, samoin käteviä kannellisia kylvölavoja, kasvitunneleita ym. Kannattaa käydä vilkaisemassa tarjontaa tällä rintamalla keväisin. Vaikka juurakoille ilmeisesti arvotaan nimet, ovat selvästi heti tunnistettavat tuotteet kokemukseni mukaan hyviä.

Me kävimme tässä yksi ilta justiinsa tuolla, mikäli tarkoitat sitä B:llä alkavaa. Mies huomasi siellä tuollaisen nelihyllyisen minikasvarin ja kysäisi, että “tarvitsetko toisen”. (Yksi ostettiin jo viime vuonna, sekin miehen ehdotuksesta.) Yritin näyttää hyvin vaatimattomalta ja sanoin, että voithan sinä ostaa, jos haluat :wink:

Samaten se ruotsinkielinen-auto-tema myy pariin kymppiin minikasvaria joka on n. 140 korkea. Myös postimyynnissä.

Sieltähän se minäkin omani kävin hakemassa! naurua Näyttää muuten ihan samalta kuin tuo Kivikankaan 19 €uron kasvari; 3 hyllytasoa ja muutenkin samanlainen. Ja sinne L...iin höykäsen heti kun ne sinne tulee myyntiin.

Ai niin, ja tuolta Kivikankaalta en sitten tilaakaan tuota isompaa mallia....no-jaa tein justiinsa sen virheen, että vilautin tuota kuvaa ja kysyin, että saisinko..... no joo, se siitä ärtynyt

Omani on kolmetasoinen, mutta näppärä silti. Vuosi sitten sain naapurilta pari kasvihuonekurkun tainta, mutta eihän minulla kasvihuonetta ole,. Niinpä nostelin ylimmät hyllyt pois ja kasvattelin niitä taimia siellä ahtaudessa, mutta kyllä sieltä satoa silti sai. Pahus, pitääkin muistaa tilata äkkiä kasvihuonekurkun siemeniä...

Horsma, mä oon huono keksimään noita selityksiä. Joudun näet perustelemaan näitä asioita vain itselleni, ja se on joskus aika helppoa :slight_smile:

Miten mä tänne eksyin… Haluan ja tommosen, ihan vaan siksi kun näyttää niin kätevältä. Voihan siinä ulkoiluttaa kesän ajan vaikka sisältä napattuja kasveja jos ei muuta keksi. Ja talvella pistokkaita pitää. Eli joo, molemmathan ne sitten tarvisi -kesäkäyttöön isompi ja talvella sisälle pienempi. ;D

Mutta Paulastiina, jos perustat sen 'parhaat selitykset' palstat voisit itsekin samalla oppia paljon uusia perusteluja itsellesi miksi jotain on/oli pakko tehdä/hankkia kieli ulkoa

Liiterin versio maksoi muistaakseni pari kertaa tuon B-teman verran no-jaa

Nuu toi kuva on männynkaarnasta vuoltu sydän , valkoisen hiukan kuluneen puutarhapenkin päällä. Nyt kun tiedät eikös oo ihan selvä juttu.

Mitäs turhaan tilailet puutarhapuurtaja, saat multa.

Minäki meinasin ensin ostaa sieltä Ällällä alkavasta paikasta, mutta kun en malta odottaa sinne 4.4 asti naurua Eikä minulla mahu mihkään purkkeja jos en saa jostain jotaki tasoa.

Kaisaliisa, ystäväni oli ostanut sellaisen paperileikkurin "giljotiinin". Siinä on kuulemma kaksi terää, toisella voi leikata kartonkisia korttejakin ja toisella papereita. Huomenna pitää käydä katsomassa vieläkö niitä siellä L:ssä on. On se mukavaa kun tuo kauppa tännekin rantautui. Pitänee odotella josko sinne tulis sitten noita "kasvareitakin" niin säästyis sitten nuo postikulut.

Luimpa vähän enemmäkin, en tainnukkaan olla ainoa joka innostui tilaamaan naurua Mutta jonkunhan se oli tämäkin villitys aloitettava naurua

Olen miettinyt sen laminointilaitteen hankkimista. Tätä ketjua kun lukee,niin tulee vakuuttuneeksi että sehän on suorastaan välttämättömyys. Kasvari täytyy sulkea vielä tässä vaiheessa täysin pois ajatuksista. Pihalla törröttää muovinen kylmä kasvari. Isännällä on ensikesäksi vielä sen verran rakennusprojektia, että siirtyy ainakin vuodella.

Sitten ostankin komean ainakin 12 neliöisen kaikilla herkuilla! Tässä on kunnolla tätä isännän pehmittelyaikaakin.

Berino, aina kun puhut suunnitelmistasi isännälle, lisää loppuun fraasi: jos olisi edes kasvihuone…

Meillä ukkorukka pitää jo omana ideanaan rakentaa minulle kasvihuone =P