Minikasvihuone,minikasvilava

Minä ostin tuon minikasvarin Vesalta, sieltä lähti laminointikonekkin mukaani, kun mies ihan itse sitä halusi, niin hankkiminen oli ongelmatonta. Parinkympin kieppeillä oli kasvarin hinta, oliko aavistuksen allekin. Mutta kun minä haluaisin oksasilppurin…haluun :-]

Tuossa on ideaa! Tuo taktiikka toimii! Olin mielaillut talvipuutarhaa/viherhuonetta sitä siihen kohtaan taloamme, mihin meille oli määrä rakentaa lasitettu veranta.( Olin saanut junailtua siihen jo kunnon laajennuksen alkuperäiseen verrattuna :). Höpöttelin viherhuoneesta pitkin kesää ja syksyä ja jotenkin se ajatus sitten juurtui isännän sekäkytimeen, niin että yhtenä lauantaina kun se nousi ylös, niin totesi että eiköhän tehdä tuosta verannasta samantien talvipuutarha. Minä totesin, että sehän olisi ihanaa!! Niin se sitten siihen tuli.

Nyt kun tarvitsen siihen lamppuja ym. niin totean vain, että koko talvipuutarha/viherhuonehan oli sinun ideasi. Tila on kyllä todella ihana ja on paljon käytössä. Valmistui tammikuun alkuun.

Tuohon tuskin pystyn mihin Berino, mutta muuten systeemi kyllä toimii, nyt piakkoin täytyisi saada mies sisäistämään ajatus että oksasilppurin tarvitsemme välttämättä, vielä tänään ei oikein ollut sitä mieltä, mutta väsyttämällä varmaan suorastaan vaatii että se on saatava :smiley: Heh heh…kyllä naisen on oltava ovela! Toki voin sen itsekkin hankkia, mutta aina parempi kun mies uskoo sen olevan tarpeellinen…

Jossakin ketjussa olikin kuvia sinun upeasta viherhuoneesta, Hoyabella. Katsoin ne kerran nopeasti, ajan kanssa täytyy oikein tutkia ne kunnolla. Sinullahan oli mm. ihania köynnöksiä. Ja oliko kuvia vielä kukkavaloista. Minulla on vasta niin vähän kasveja, että mahtuu sinne mahtuu ruokailuryhmä ja rottinkikyhmä.

Millainen mahtaakaan oma viherhuone olla 10 v:n päästä…

Meillä tästä tontilta kaadettiin paljon puita rakennusvaiheessa ja oltiin isännän kanssa sitä mieltä että se oksasilppuri on välttämätön hankinta??? Ostettiin se viime kesänä (halpisversio). On kyllä ollut täysin käyttämättä, mitä pojat ovat sitä testailleet. Nyt kun olen kunnolla innostunut näistä puutarhatouhuista, niin ensi kesänä meinaan kyllä ottaa sen kunnolla käyttöön. Pensaille ym. saa niin hyvää katetta. Nämä lähitienoot on täynnä haketettavaa ainesta.

Belgi, oksat pinoon tästä lähtien paikkaan mitä mies käyttää jatkuvasti. Autotallin edus tietysti paras… Tai sitten käy ostamassa säkki kuorikatetta, ja kauhistele isoon ääneen hintaa ja arvioi vielä kuinka paljon tulet sitä tarvimaan…

Kuorikatteen ostaminen kaupasta varmaan tehoaa. Miksi ostaa kallista kuorikatetta, kun sitä pystyisi tekemään itsekin. Mikä säästö syntyykään kun tekee esim. 10 vuoden ajan itse kaikki katteet. Silppurin hankintahinta on pieni siihen verrattuna.

hoyabella, Olenkin aivan hulluna kaikkiin toimistolaitteisiin… Giljotiinia olen haaveillut kotiin, töissä saan käyttää.

Laminaattori on miehen ja mun yhteinen. Muutenkin ostan mitä haluan :slight_smile:

Giljotiini on meilläkin, näppärä vekotin.

Lumi, tottakai se on sellainen... ja sydämellehän se näyttikin mutta ajatus sille oisi voinut tietty olla aikalailla mitä vaan

Meillä asia toimii parhaiten näin; kun naapurin isäntä tai meidän isännän muita kavereita on käymässä, alat ihan pokkana puhua jostain asiasta jota olet halunnut...viimeisin oli tuo kylpytynnyri...saat naapurin/vieraan innostumaan/kiinnostumaan asiasta niin avot sie - kohta on meilläkin! Periaatteella meillä pitää olla ensimmäisenä tai vähintääkin paras...ja viimeinen naula arkkuun on lause...¨Ja ei muuten olis muilla.¨naurua

Toki olen käyttänyt noita ''oli-alennuksessa-sain-niin-halvalla''-selityksiä enkä paljon ole kysellyt, koska vastaus olisi aina se sama kuitenkin...hyi minua...mennä nyt huijaamaan, mutta niinkuin sanotaan:''sodassa, rakkaudessa ja puutarhassa kaikki on sallittua!

Ja tottahan se on, että usein asiat tapahtuvat nopeammin, jos idea on isännän ''oma''!!!!

Mulla on noita kasvihyllyköitä kaksin kappalein ja minikasvarikin ja tyytyväinen olen ollut...unelmissa on toki sellainen oikean kasvihuoneen hankinta, kunhan tuo piha on muuten valmis...

Kyllä meillä naisilla on sentään vielä ne langan päät käsissä. Miestä on osattava käsitellä. hyvällä.

Hyvällä asiallahan me kaikki ollaankin.Mutta kun se sivuaa valitettavasti aihetta, olis oma osasto aiheelle tarpeellinen.

uskon että kukaan miehestään pahaa puhuu, niitä on vain ohjailtava oikeaan suuntaan.

miten ne pärjäiskään ilman meitä ideoivia naisia. Tylsää olis.

Mies herää joka aamu jännittynenä mitä vaimo on taas tälle päivälle keksinyt.

Minä käyn ostoksilla aina yksin. Muuten sieltä ei ostettais kuin ruokatavarat ja kotiin.

Ne naiset jotka käyttävät vapaa aikansa ravintoloissa ,miehensä kiusaksi, ovat väärällä polulla.

Puutarha harrastus on aina kotiin päin, harrastuskin maksaa.

Miettiköös jos haluttais harrastaa....kerronkin sitten oikealla palstalla.

Sain torstaina ukon kiinni kehuskelemasta työkaverilleen kuinka piha on emännälle tärkeämpi kuin taloudenhoito ja kuinka paljon on talvikylvöjä tehty ja kuinka paljon on ulkomaita myöten tilattu kasveja cool. Jösses jos se tietäisi todelliset summat ja määrät puhetta. No mie siinä sitten vaan hymyilin kauniisti ja ilmoitin että "voi, sieltä puuttuu vielä niiiiin paljon, että saadaan piha edes muistuttamaan puutarhaa". Johon ukko sanoi että onneksi on tuo eukkonen tuon halvan tavan. Minkä halvan oho?

Tämä savenmaan poistokorista tilattu

minikasvari

niin oli pelkästään sen 50 euroa vuoden alussa.. ei siis mitään toimituskuluja. Itse kävin (hääpäivä)lahjani noutamassa paikallisesta matkahuollosta (itse.. mutta sain sentään lahjannaurua), paketti taisi painaa n. 20 kg, nokkakärryjä lainasin ja hyvin sain paketin pöngettyä vielä farkun perään ilman muiden apuanaurua.

Terassille aattelin viimestään ensi kuussa pystyttääcool.

Tänään mukaan tarttui paikallisesta honkkarista sellanen muovinen "minipöytäkasvari" jonka kuva oli pari sivua aiemmin.. mietin vaan kun se pieni malli oli 5,95 ja puolet isompi 14,95oho. Poistokorissa oli myös lamppuja joita aion käyttää esikasvatuksessa, pitänee ottaa kuvat kun en osaa selittää naurua. Mies sai jonkun ihme hepulin ja tyhjensi pienen varastohuoneen ja rakensi sinne mulle hyllyt ja pöydän että pääsen touhuilemaan ja esikasvattelemaan! Päätin etten liikaa kysele onkohan se tullut kipeäksi vai mikä iski oho. Mutta en valita, en valita! Nykyisellään kun mulla ei ollut mitään omaa tilaa esikasvatukselle ja jos paikka löytyiskin niin 2,5v neiti vois laittaa esikasvatukset uuteen uskoonno-jaa. Vielä lamput hyllyihin kiinni ja sitten heti chilit ja paprikat itämään! Jättisipulit jo köllöttelee ekaa yötään honkkarin miniminipöytäkasvarissa sydän

hmmm… Tuota kuinkas pitkä se savenmaan tarjouskasvarin paketti oli?

Vakaasti harkittua tilluutin Kivikankaan nelihyllyisen hymy - ja vain yhden.

Kuinkas monta hyllyä ne onkaan saaneet myytyä eilisen ja tämän päivän aikana meille penttihulluille? Aika monta, ja vähän päälle!

Mulla vaan päässä pyörii Alanin tämänpäiväisen ohjelman päätöslause: “Next year is always better…” Siitä lähdetään!

käytiin sunnuntain kunniaksi hienosti syömässä ulkona!!!!! syötiin voileipiä ja juotiin termarista kahvia ja minä nälkäisenä ½ makkaraa kylmänä, kun nuoriopaikalta oli puut loppuneet/hautautuneet lumeen. katseltiin kaukana järvellä kyyhöttäviä pilkkijöitä, ja keskusteltiin PILKKIHUONEESTA elokuvassa, jossa jack nickolson ja kaverit nauttivat kalastuksesta ja rommista lämmitetyissä siirrettävissä majoissa. muovikasvarista, suksista ja tukipuista saisi mainionmoottorikelkan perässävedettävän pilkkihuoneen, kaasulämmittimellä lämmitettävän. luppoajat joutaisi kuleksimasta pois ja voisi käyttää kasvarina.

Kiitosta Kaarina vinkistä! Ostin Savenma*an kasvihuoneen minäkin, kun ei ollut hinnalla pilattu. Sinne luulisi mahtuvan mukavasti alkajaisia. Aion kokeilla kasvihuoneviljelyä tällä muoviversiolla ja taivutella sitten miekkosta ostamaan tai tekemään ihan oikean kasvihuoneen, jos ja kun tästä nyt tosissani innostun. Joten liitynpä yllytyshullujen sakkiin minäkin. Miekkonen oli hämmästynyt ostoksestani, mutta ei mutissut vastaan. Taitaa olla salaa innostunut hänkin näistä pihapuuhista. Luulisin. Tai sitten on vaan niin kilttiä sorttia, että antaa naisensa huuhailla tyytyväisenä omiaan. On kai huomannut että olen paremmalla tuulella, kun touhuan kasvattieni kanssa :slight_smile:

Jaaha, että tällainen villitys tällä kertaa. Olette te ihaniasydännaurua

Vaikka eipä silti, olenhan minäkin noita sillä silmällä katsellut....