Nopeita ovat K-kankaalla, ja tällä kertaa postissakin: mun kasvarini tulivat jo, torstaina tilasin. Postin tyttönen toi rapunpäähän asti.
Meikäläinenkin tilasi Savenmaalta apukasvarin.
K.Kankaalta just soitettiin, oli ne jo loppuneet ne 19 euron 3-tasoiset hyllyköt. Vaihdoin sitten tilaukseni yhteen 4-tasoiseen, siihen korkeampaan malliin. Luulen että loppujen lopuksi se on parempikin niin. Ja saahan niitä sitten seuraavaksi keväksi hankittua lisää jos huomaa tarvetta tulevan
Samanlailla kävi mulle, itse kyllä otin yhteyttä, kun sähläsin maksujeni kanssa. Mutta sain yhden kolmitasoisen ja toisen nelitasoisen.
Uskallanko edes kertoa, tänään tuli kasvihylly K-kankaalta siis se oli NIIN hyvä ja muunneltava ja monikäyttöinen, senhän sai taimipöydälle ihan napakasti pysymään matalampanakin ja laitoin kahtia ja vierekkäin siis tilasin ....toisen......ja sitten on koko taimipöydän ikkuna osuus täytetty hyllyköillä. Mainio kapistus, miksi en ole aikaisemmin tuota tajunnut kun olen viritellyt vanerilevyistä hyllyjä.
Odotan jo aikaa kun vien ne ulos ja muovi niskaan ja kylmiksi öiksi lämmintä koko kehikon päälle tai kasvihuoneeseen.
Hih - äsken tuotiin kasvihyllykkö kotiovelle asti. Olikin ripeää toimintaa, tilasin sen perjantai-iltana, joten voiko parempaa palvelua toivoa! :))
Meilläkin äsken postin auto piipahti. Kyseessä lauantaina tehty nettitilaus, joka tosin eilen jouduttiin muuttamaan koska se tarjoushyllykkö K-Kankaalta oli ehtinyt jo loppua. Eli eilen tilasin, nyt jo täällä. Wautsi!
Samoin täälläkin on jo tavara perillä, äsken postipoika toi.
Täällä myös minikasvari perillä wuhuu! Kasattunakin on ja keijunmekot kauniissa rivissä,samoin amarylliksen siementaimet. Mitens, oletteko laittaneet sisätiloissa huppua? Minä kun laitoin, otin kelmut pois pikkupurnukoista ja laitoin ylimmälle hyllylle kun ajattelin kosteus siellä hupun alla kuitenkin säilyy. Pärjääkö noi keijuset noin?
Hyvin sattui kun postitäti kantoi kasvarin sisälle niin minullahan oli täällä täydet multatohinat menossa, vaihtelin multia kasveihin niin siinä samallahan nyt kun multapussit on esillä niin lykkään kelloköynnöksetkin itämään uuten kasvariin.
Postitäti kysyi ovella että oisko vanhempia kotona, vastasin että kyllähän se minä taidan täällä vanhin olla Viissiin voin päätellä että en vielä kovin rupsahtaneelta näytä, älkääkkä kysykö ikää
Oottekos kaikki tilanneet samanlaiset minikasvarit?!
Välke, tais olla sellainen viikonloppuna riehunut pienoiskasvarikuume…
Mulla on mennyt kasvarisouvvi ihan ohi kun olin koneelta pois koko viikonlopun :)
No, tästä teidän kasvaritilauksistanne innostuneena aloin minäkin miettimään, että mihin ihmeessä saan kevään aikana mahtumaan uudessa asunnossamme kaikki taimilaatikot ja purtilot. Isot ikkunat on, mutta yhteen kerrokseen ei paljoa mahtuisi. Eli pitäisi päästä hyödyntämään myöskin ikkunan korkeutta. Piirsin todella simppelin pulteilla koottavan hyllykön, joka mahtuisi makuuhuoneen ikkunalle ja johon mahtuisi ainakin neljään kerrokseen minikasvareita ja purtiloita.Leveyttä koko ikkunan verran eli n. 130 cm. (yhteensä n. 5m20cm hyllytilaa purtiloille!) Päätyrakenteisiin tulisi pari hitsisaumaa, hyllyt kiinnittäisin pulteilla. Hyllyjen korkeutta voisi tietenkin säädellä taimien koon mukaan.Materiaali kulmarautaa ja lattarautaa? Ja kesän tullen palasina varastoon.
Saas nähdä mitä siippa tuumaa, jätän piirustuksen tuohon pöydälle...
Hurahdin minäkin tilaamaan Savenmaan kevytkasvarin kakkoskasvariksi. Tänään tuli jo etukäteislasku postissa, jonka maksoin. Lähetys tulee sitten kai myöhemmin Matkahuollon kautta. Postikulut olivat sitten peräti 25 eur, eli puolet kasvarin hinnasta! Järkytys !!! Katsokaapa tarkkaan lähetyskuluja kun isoja juttuja tilaatte. No, pakkohan se oli ostaa, kun puurunkoinen kasvarini ei riitä kuin tomaateille. Ensi kesänä laitan chilit ja paprikat tähän tilaamaani kevytkasvariin..
Välke käy kurkkaamassa Kivikankaan sivuilta se pienoiskasvarihyllykkö jota tässä useampikin on tilannut. Siinä on 4 hyllyä, 160 cm korkea ja siihen kuuluu sellainen muovi"huppu" jossa on vetskareilla avattava etu"ovi". Sen kanssa pystyy niitä ruukkuja roudaamaan ulos ja pitämään siellä paljon aikaisemmin ja helpommin kuin yksittäisiä ruukkuja kannellen ulos ja sisään pitkin kevättä ja alkukesää. Hinta oli 29 eetä ja toimituskulut 8,90 eetä. Toimituskulut samat riippumatta paljonko tilaat… naapurille kanssa ja kulut jakoon (vink vink)
Odotan tosi innolla että sen saan käyttöön - menis nyt vaan aika nopeasti että pääsis oikeen kunnolla istuttelemaan…
Sellaisen voisin hommata partsille odottelemaan ja alkukesän taimikaraistuksiin se olisikin hyvä. Sisälle en sitä millään saa mahtumaan. Ahtaat ikkunatilat saivatkin minut piirtelemään oman hökötyksen minikasvareille.
Tais tuo miun kasvarin paketti olla noin 150cm pitkä. Meillä ei ollut siinä postikuluja, mutta se tais olla tarjous kun tilasi tiettyyn päivään mennessä... nyt alkaa kevättä olla ilmassa niin hinnatkin taas kohoaa.
Tänään olisin katsonut sen Savenmaalta tilaamani mittoja, mutta eipä sitä enää löytynyt.
Juu, nyt niissä savenmaan kasvareissa tuntuu kyllä olevan ihan ruhtinaallisesti niitä toimituskuluja… Te ketkä sen olette jo saaneet/noutaneet, mitä luulette sopiiko tavalliseen neli-oviseen henkilöautoon?
Nuu: Saathan sinä sen käyttöön kun vain otat Heivaat jotaki vähemmän tärkeää, vaikka tv:n tasoineen kuikkaan.
Minulla on ihan hyvä paikka tuossa terassin oven edessä. Mitä nyt mies seisoi aika toivottoman näköisenä kengät jalassa, takki auki, tupakka huulessa että eikö tästä ennen päässy terassille
Joutui raasu etupihan puolelle. Tai kyllä se kysyi että saako tuota siirtää, sanoin että toki, mutta meinaatko sitä siirrellä eestaas monta kertaa päivässä. Silloin päätti että helpompi vain jos menisikin etuovesta
Kilppu joo, saisin toki vaikka heti…mutta ihan vielä en aio suurkylvöjäni aloittaa. Ehtivät myöhemminkin