27.5. laittamassani viestissä manasin, että unohdin mintun kaivaa pois uima-altaan kaivantotyömaan alta. Noh, ei hätä ole tämännäköinen. Ei ollut isäntä saanut kaikkea minttua pois. Tuossahan sitä on, suurinpiirtein kuvan keskellä.
"Maasta se pienikin ponnistaa"
Maatiaisen syystaimipäiviltä tarttu mukaan harmaaminttu. Minkäslainen se on ominaisuuksiltaan?
Meinaan lähinnä muihin minttuihin nähden. On nääs ihan outo mulle.
Olisko virallista nimeä tälle valkoisin kukin kukkivalle mintulle? Korkeus metrin luokkaa, on kukkinut jo aika kauan ja jatkaa edelleen.
Voisiko olla aitokissanminttu, Nepeta cataria, kuukkeloipas!
Siltähän tuo näyttää, kiitos mollis
Pannaanpa tähän harmaamintun kuva, kukkii parhaillaan. Weikko tuossa kyseli ominaisuuksia, käyttöominaisuuksista en osaa sanoa, kun pidän sitä vain koristekasvina. Kova on leviämään, päihittää ainakin vihermintun kevyesti.
Kiitos, sepä kukkii kauniisti. Näyttää sun kuvassa melkoisen korkealta. Eli kuinkas korkeaksi se kasvaa? Laitanko suoraan aurinkoon vai tarviiko puolivarjoa?
Mistä saisin ostettua mintun siemeniä? En löytänyt ainakaan tuolta puutarha.netin kaupasta.
Eikös mintun siemeniä ole lähes kaikkien markettien siemenhyllyissä?
Mun mintunsiemenissäni lukee parasta ennen päiväyksen kohdalla 2007, mutta jos niitä haluat kokeilla, niin sekin onnistuu.
Olisitko kiltti J293… jne ja kävisit lisäämässä itsellesi “työnimen” tuolta oikealla ylempänä olevan lokeron Oma profiili - kautta. On mukavampi jutella kun ei tarvitse muistella numeroita! Ja tervetuloa joukkoon
Pidän minttuteestä paljon. Reissussa kävin ystäväni äitillä kyläss ja hän oli saanut Ihaan taimenvaihdosta suklaamintun taimosen. Olisiko kellään lähettää vaikka pikkuista pistokasta suklaamintusta? Vaihtariksi tarjoaisin eilen Pinsiöstä ostamastani mandariinimintusta pari pistokasta tai sitten juurellisia minttuja: piparminttu, viherminttu tai karjalanminttu. Myös muut erilaiset mintut kiinnostavat kovasti. Myös muita vaihtareita löytyy.
jannela, minulta löytyy omenamintun ja piparmintun taimia, jos kiinnostaa niin pistä yksityisviestiä.
Tässä ihana kirjava minttu, terkut Aika:lle!
Valkokirjava minttu pelargonin kanssa samassa ruukussa. Siirrän maahan talveksi, jos vaikka talvehtisi tuo minttu.
kirjava minttu vai Variegata-liisukka, Plectranthus?
(pelargonin seurana)
Kirjava minttu ja suklaaminttu kiinnostaisivat, mistähän mahtaisi saada?
Kyllä tuo on minttuna myyty ja maistuu myös mintulle. Parit teet olen keittänyt siitä.
Mulla on suklaamintusta pistokas kasvamassa, joten jos mistään muualta ei löydy, niin jossain välissä multa voisi irrota jonkunlainen taimi. Jonkun aikaa ainakin pitää ensin kyllä kasvatella. Joku muukin taisi kaipailla tuota suklaaminttua, joten hänelle myös tiedoksi että täältä voi irrota jos malttaa odotella.
Siultahan mie sain pikkuisen juurakon suklaaminttua muutama viikko sitten. Vielä en ole raaskinut häntä syödä/juoda.