Tänään vielä borssikeittoa. Huomiseksi tein possusuikalekiusausta. Piti tyhjentää pakastinta ja sieltä löytyi kaupan perunasuikale-sipulipussi, ja jääkaapissa mulla oli porsaan ulkofilepala. Ne sit yhdistelin. Pari seuraavaa päivää syödään sitä.
Suolasen piirakan aineksetkin kaivelin pakasteesta, löytyi vielä 2024 kanttarelleja. Nyt piirakka jäähtymässä.
Jouduin eilen pakkosiivoukseen, kun perhana soikoon löysin riisihäröjä riisi pussista.
En osta enää kyllä riisiä, saavat häröillä rauhassa kaupan hyllyllä.
Ehdin jo kaataa riisit maidon sekaan, kunnes huomasin pienen pieniä tummia täpliä maidon pinnalla.
No tulihan tsekattua kuiva-aine laatikot ja putsattua samalla ja kaikki vanhat ja epäilyttävät roskiin.
Jauhelihapihvit, keitetyt perunat ja korvasienisoosia. Vielä tulee Rosamundasta lohkoperunat, sienisalaattia, keitetyt kasvikset ja kanaa uunissa. Talvella keskityn nyt kasvisten mittailuun, jotta silmä tottuu 800g määrän arviointiin.
Meillä kolmas päivä perään kun syötiin hirven vasan kokolihapaistia. Uunijuureksia+perunat, sweatchilikermaviilikastike ja kurpitsalaatikkoa.
Jälkkärinä sharlotkaa vaniljakastikkeen kera.
Iltapalana tänään raparpericurdirahkaa jossa vadelmia ja saskatoonia.
Kesäkurpitsakaurasämpylä
Meillä syötiin taas kolme päivää peräkkäin samaa ruokaa
Kanasalaattia tein ison annoksen jota Isäntä toivoi. Olis kuulema voinu syödä huomennakin mutta tänään loppui.
Keitettyjä makaronia, raejuustoa, hernemaissipaprikaa, sipulia, omia kuivattuja tomaatteja, suolakurkkua, ananaspaloja, parsaa, paist. kananfileleikkeitä paloina ja maun mukaan suolaa, punaviinietikkaa ja ranskalaista salaatinkastiketta.
Jälkkärinä tänään kaurasuurimo uunipuuro ja raparpericurdia
Mä olin tänään joululounaalla Vanhassa Sammossa yhen kaverin kanssa. Mentiin jo heti kun se aukesi 10.30 ettei jouduta hirveeseen ruuhkaan. Nyt olikin sellanen päivä ettei ruuhkaa syntynyt ollenkaan, normaaliinkin lounaspäivään nähden oli aika vähän porukkaa liikkeellä. Syynä se että vesilaitos ilmoitti eilen illalla että vesijohtovedestä on tällä alueella löytynyt jotain bakteeria ja vesi täytyy keittää ennen käyttöä. Säikäytti tietysti ison osan ihmisiä ja he jäivät kotiin.
Selvitin toki itekin tänään ennen sinne menoa että onko he ottaneet tän asian kunnolla huomioon ja kun sieltä tuli vihreää valoa niin mikäs siinä sitten - “Eletään vaarallisesti”
Tänään on hiiligrillipäivä kun aurinkokin paistaa. Katsotaan mitä lähimarketista “löytyy”, kanaa kuitenkin ja kasviksia, +tomaatteja, sipulia ja kaalia.
Lidilissä mainostettiin ankkaa, hyppäsin molemmat Kokkolan Lidilit mutta ei löytynyt. Ihmettelivät myyjätkin mihin oli jäänyt. Kalkkuna ei kelpaa ja kinkkua syödään hyvin vähän. Poika joutuu itse tuoda tullessaan, kun sitä haluaa. Hänestä joulu ei ole mitään ilman kinkkua.