Mitä tänään syötäisiin (alkaen 1.1.2025 ->)

Sama täälä,eilen käytiin Lidlissä ja kysyttiin ankkaa,ei sitä löytyny.

Meille kyllä sanottiin että ens viikolla pitäs tulla.

Ok pitääpä vahtia jos ens viikolla löytyis.

Tänään rusakkopaistia, keit. perunat ja palsternakkaa, kurpitsalaatikkoa ja punajuuria
Jälkkärinä sharlotkaa ja vaniljakastike.

Huomenna varmaan lähes samaa ku paistia jäi tähteeksi.

Tein kaalikääryleet (ulkona -17° /2 vrk) pakastetusta kaalista. Hyvin irtosi lehdet lusikalla autellen. Otin aamulla sulamaan, illalla tehtiin. Jatkoon.

Maukkaat kaalikääryleet | Soppa365 Maukkaat kaalikääryleet | Soppa365

2 tykkäystä

Paistettu ankan rintafilee, suppisrisottoa ja salaatti.

Jälkkäriksi mansikkatuorejuustokakkua.

Päätin, että teen jouluksi imelletty perunalaatikon.
Muistan hyvin kun edesmennyt äitini teki sitä jouluna ja minä tykkäsin.

1 tykkäys

Minä teen sitä joka joulu, oon aina tehnyt. Meinaan nyt sitä vähän tuunata kirkastetulla voilla.

Grillattiin hiilillä broileria, kun sattui sateeton kohta.

Syön just vaaleat ja tummat rypäleitä.

Sain palan uunituoretta kinkkua, parasta jouluruokaa minulle. :face_savoring_food:

1 tykkäys

Mä otin eilen kinkun (4,5 kg) jääkaappiin sulamaan pakkasesta. Aatonaattona paistan. Kyllä kinkku sen joulun meillekin tekee. Itsepaistettu.

Ostettiin vajaa kolmen kilon kinkku jouluksi. Perinteisesti on sitten joulun jälkeen ostettu ja paistettu vielä toinen kinkku paloiksi pakkaseen. Niin tehtiin tänäkin vuonna. Siitä huolimatta, että kun suoriuduimme kauppaan, jäljellä oli kaksi kinkkua: reilu 11 kilon ja reilu 12 kilon. :sweat_smile: Me sulatetaan kinkku aina (useammassa) saavillisessa vettä, niin saadaan siitä vähän vähemmän suolainen.

2 tykkäystä

Sisäfilettä uuden vuoden kunniaksi. Yleensä syödään hirveä, en edes muista milloin viimeksi olen syönyt nautaa.

9 tykkäystä

Kyllä tolla eväällä kelpaa uuteen vuoteen siirtyä :face_savoring_food::+1:

2 tykkäystä

Tein porukalle focaccio-pizza leivän. Muuten hyvä mutta liian paksu tuli. Itse en syö tuollaista.

4 tykkäystä

Me syötiin eilen hirven sisäfileestä paistetut pihvit. Naudanlihaa tulee ostettua tosi harvoin, kun pakastin on täynnä hirveä.

Tällaista tänään. Mies aina välillä innostuu kokkailemaan.

5 tykkäystä

Aah, aarre sulla :+1:
Mikä tuo on, ohut ja pitkulainen ?

Tuossa edessä? Sitruunasiivu!

No eiku pääruoka :sweat_smile: