Tein tattarijauhoista letut, mutta ne ei kestänyt kääntöä.
Täytyy etsiä parempi resepti. Niin ja pitää käydä hakemasta gluteenittomat jauhot.
Eilen tein kesäkurpitsalasagnea tyyliin minä ite.
Kesäkurpitsaa on pakastimessa raasteena joten sulatin ne ja sotkin kaikki aineet sekasin vähän tyyliin kuin makaronilaatikkoa.
Sitä syötiin eilen, tänään ja vielä huomiseksikin jäi. Isännälle höyrytin mikrossa muutaman puikulan lisäksi.
Lihapullia, kermaperunat, uunijuureksia ja salaatti.
Broileripiirakkaa lämmitän kohta uunin jälkilämmöllä.
Päivällä kävimme syömässä kylillä. Porsaanleike, perunat, kukkakaalia ja reilu salaatti. Jälkkäriksi ystävänpäiväkakkua ja kahvi.
Kohta kookosbroileria ja riisiä.
Lihapullakastiketta ja keitettyä perunaa, porkkanaa ja palsternakkaa.+ etikkapunajuurta.
Pienin lisäksi lautaselleni kaupasta ostettua punaista Habanero chiliä. Olin tunnistavinani maussa persikkaisuutta, ei hedelmäisyyteen vivahtavaa (ostin sen takia 1kpl että onko “kadoksissa” olevaa hedelmäisyyttä). Ei liian tulista, kunhan jättää syömättä sen valkoisen osan missä’ siemenet kiinni.
Lindsrömin pihivit porojauhelihaan ja omista punajuurista.
Hmm,taas näyttää että laitasella kaikki omasta takaa,poro tietenki pakkasesta.
Tänään söin kalakeittoa ja paiston jälkeen muutaman pullan.
Janssonin kiusaus kaurakermalla ja salaattia
Keitetyt perunat ja porkkanaraasteella höystettyä jauhelihakastiketta omaan tomaattikastikkeeseen tehtynä. Pitää yrittää käyttää niitä omia säilykkeitä ettei jää perinnöksi lapselle ![]()
Kanan suikaleita kantarellipunaviinikastikkeessa, höyr. perunat, kurpitsalaatikkoa talvikurpitsa soseesta ja säilyke punajuuria syötiin eilen. Tänään samaa höyr. vain lisää perunoita.
Meillä syöty kurpitsalaatikkoa lisänä lähes jatkuvaan että saa kasvattaa kurpitsoita ensi kesänäkin.
Pannulla paistettu Naruskan siika,Wiolet Queen,parsa-ja ruusukaali höyrystä.
Kanakeittoa naapurin hauesta. Kuulemma kalasoppaa pitäisi voipaketinla hämmentää.
Karvarin, pitääkö kurkkusäilykkeellä tehtyjen papujen maustua
2 kk, 17.1. tölkitetty. Oma sato on syöty jo, kaupan leikkopapuja tein.
Tein Kurpan puuroa eilen, hyvää oli mutta maha tuli kipeäksi. Ei kestänyt ohraa. Pitää keksiä joku muu sen tilalle. Ja suolaa on liikaa mulle vain yksi tl riittää. Täytyypä tuunata puuro mulle sopivaksi. Kauramaito ehkä kerman tilalle.
Mie laitan joka toinen kerta puuroriisiä.
Joo,oon antannu olla sen parikuukautta vähintään.
Ohrassakin on gluteenit niin kuin ruissa ja vehnässä.
Näin on, siksi tuli maha kipeäksi. Ei kestä kotimaisia viljoja. Yleensä ei tuu oireita jos yhden kerran syö mutta näköjään ohraa ei kestä ollenkaan. Ruis ei vaikuta noin äkkiä. Ruispuolukkapuuroa teen silloin tällöin, tykkään siitä aivan mahdottomasti.
On se kurjaa kun niin monta asiaa joutuu välttää😭