Jännitys tiivistyy.....toiseen mustanmerenruusuun on tullut jo nuppuja. Herää kysymys mitä toiselle on tapahtunut? No, onnistuin lähes saamaan sen hengiltä liiallisella kastelulla. On nyt toipilaana. No, kaikki hyöty on otettava irti, tulipahan nähtyä sitten ne kävyt
Mie sain paulastiinalta sinisen mustanmerenruusun käpyjä ja nyt on pari nuppua ihan viittä vaille auki En mie sitä ees kertaakaan raaskinu latvoa, on vähän semmoinen harvan sorttinen, mutta haitannekos tuo..
Ostin sitten myös valkoisen käpyjä ja niissä on ihan erilainen lehti kuin tuossa paulastiinalta saadussa. Kaupan valkeassa on paljon paljon pienemmät ja tummemmat. Sitä mie latvoin pari kertaa ja ihan tuuhea siitä on tullu. Ja on sielläkin pari nupun alkua
Minunkin punaisessa on tosi pienet lehdet verrattuna noihin, mitä täällä kuvissa näkee. Hyvin se on kasvanut, mutta nuppuja ei vielä näy. Jospa niitäkin vielä tulisi, kesähän on vasta hädin tuskin alussa...
Odottavan aika on piiitkä ihan melkein hyvällä tahdolla voisin luulla kukinnan alkavan...joskus...ääh, en jaksaisi enää odottaa
Mustanmerenruusuni on tehnyt kaksi kukkaa joista eka koki tapaturmaisen kuoleman. Eloon jäänyt kukka on mahdottoman sitkeä, on ollut varmaan parisen viikkoa jo auki. Välillä menee ruttanaksi mutta kastelun jälkeen oikaisee itsensä. Juurelle tökätyt latvomisjätteet on lähteneet mukavasti kasvuun.
Jihuu, ensimmäiset nuput on näkyvissä! Nyt vaan jännätään, että tuleeko kukista punaisia niinkuin piti...
Hiphiphurei! Yhdessä mustameren ruusussani on yksi nuppu =) Minulla on siis ruukullinen mustamerenruusun versoja ja lisäksi yksi yksinäinen kasvaa kohtalonköynnöksen alla samassa ruukussa ja nyt se kohtalonköynnöksen kaveri tekee kukan !
voi, ompas ihania kuvia! Täällä näkee melkein päivittäin jotain, minkä haluaisi :D
Paulastiinalta sain käpyjä keväällä, nyt kukkivat.
Minun punainen mustanmerenruusu aukaisi ensimmäisen kukkansa...
Siis tuo kukkahan on ihan selvästi samanvärinen kuin tuossa paketissa, eikö? No, on tuokin ihan nätti, on se luonnossa vähän violetimpi kuin tuossa kuvassa, ja ripaus keltaista siellä keskellä... Ja tuohan on vasta eka kukka, olihan siinä paketissa viisi käpyä...
Eikös tuossa kuvan alalaidassa ole punainenkin nuppu tulossa, vai näkeekö vanhat silmäni väärin
Piti ihan käydä tutkimassa, kun siltä tuo tosiaan näyttää. Mutta ei siellä punaista nuppua ollut, sen paketin tukena olleessa ruukussa on kukkia, ja sellainen vain pilkisti lehtien lomasta... Nuppuja on kyllä tulossa paljon, mutta kaikki ovat vielä niin pieniä, ettei väriä voi kuin arvailla. Mutta toivossa on hyvä elää...
Kyllä tää mun "punainen" on aika sininen...
No, kaunis se on silti, kukat ei oikeasti ole noin vaaleita (salama vääristää). Mutta olis se punainenkin ollut kiva...
Taisin nähdä juuri tuota punaista mustanmerenruusua livenä keskiviikkona pihavierailun yhteydessä. Tuo sävy on kyllä sellainen, että en ole sitä koskaan ennen nähnyt. Ja tavallisesti punaiset (ne joita olen itsekin kasvattanut) kukkivat paljon huonommin kuin ne perinteiset, mutta näkemäni punaiset olivat aivan täynnä kukkia.
Olispa kiva nähdä Päivänhatun m.m.ruusu kukassa oli niin mahtava kuva maaliskuulla Kauniita on Tähtösellä, Ainalla ym.llakin. Omani on vähän tällainen roippana vaikka latvoinkin. Latvat juurrutin ja niissäkin on jo kukkia.
äivänhatun m.m.ruusu oli niin mahtava kuva maaliskuulla. Kuniita on Tähtösellä, ainalla ym:llakin Minulla on vähän tällainen roippana vaikka latvoinkin. Latvat laitoin juurtumaan ja niissäkin on nyt kukkia.
Ohhoh tekstiä tuli korjauksen jälkeen sinne sun tänne
Esteri, oma mustanmerenruususi on nyt moninverroin kauniimpi kuin minun tällä hetkellä. Ihan hurjan kaunis värikin sinulla. Aikaisesta käyntiinlähdöstä seuraa väistämättä aikainen hiipuminen ja minun m.m.ruusuni ovat kukkimisensa kukkineet tältä kesältä, levolle tuntuvat haikailevan jo. Ihan runsaimmasta kukinnasta en tullut kuvaa ottaneeksi, mutta toukokuun alussa näytti tältä.
itselläni taitaa olla tälläinen yks kasvi, ja en tiedä että onnistuinko sen kasvin tappamaan, ja mistäs sais alkuja?? itselläni jäi siitä kasvista pari pistokasta enään jos saisin pelastettua kasvini.
Ainahan se loppukesällä menee huonoksi. Silloin se vaan siirretään piiloon katseilta ja kaivetaan ensi keväänä esiin, välillä ei kastella. Keväällä tyhjennetään mullat ja etsitään sieltä pieniä käpyjä jotka kylvetään uuteen multaan. Toinen tapa on ottaa ruukku esille, putsataan vanha kuivunut kasvusto pois ja aletaan kastelemaan. Jonkin ajan kuluttua uudet versot pukkaavat esiin (jos kävyt ovat talvehtineet)