Nämä ovat nyt niitä Ritva Ällältä saatuja käpysiä. Kaikki vinttasin tuohon samaan ruukkuun. Korkeimmat tupsut ovat noin 15 cm korkuisia, ja vieläkin pilkistelee tuolta mullasta vaikka kuinka paljon pieniä alkuja. :)
Halpakaupan ‘‘Tarantella’’ on kyllä jännin mustislajike, jonka olen nähnyt. Lehdet ovat päältä hopeanväriset ja alta punaiset. Joka kävystä kasvaa kolme versoa. Raaskinko näitä latvoa ollenkaan?
voi jeesus sentään ei mun vaan ole noin rehevät ,ovat ihan ruipelot piyutta on suurinpiirtein samanverran kuin sinullakin ja viidesta vain kaksi on kasvanut
Kestääkö käpysten taimelle nousu ihan älyttömän kauan? Kolmatta viikkoa on mun ekat käpyset mullassa, eikä mitään vielä ole tapahtunut. Eilen illalla kaivelin yhden käpysen esiin ja ihan samannäköisenä siellä mullassa oli kuin laittaessakin. Kosteana olen pitänyt, pitäiskös laittaa vielä muovihuppu päälle?
Väitän, että johtuu lajikkeesta. Toisessa mustispurkissani on ‘‘Snowwhite’’-lajiketta, eikä se näytä läheskään yhtä hyvältä. Siirsin ikkunalaudalle valohoitoon raukat.
Mulla muut iti viikossa, mutta kerrottu punainen kesti puoltoista kuukautta. Muut ovat nyt yli kymmensenttisiä, kun tää onneton vasta nostaa päätään mullasta. Samaan aikaan kylvetty.
Mulla iti ensimmäinen verso puolessatoista viikossa, mutta muut antoivat odottaa vielä pari viikkoa tuossa yllä olevassa ‘Snowwhite’ -purkissa. Tarantelloilla meni pari viikkoa itämiseeen tai siis kasvuunlähtöön. Enkä käyttänyt mitään muoveja noissa saviruukuissa.
Kaikki on hengissä ja kasvussa, toiset on ruipeloita ja toiset ei. Tarantella oli ruipelo, mutta latvoin ne ja laitoin samaan ruukkuun juurruttamatta ja lähtivät kasvuun. Yksi snow white on aika kankean näköinen.
Kiitos myös Hoyabellalle, pikkuiset oli tänään perillä topakoina ja ovat pirteinä ruukussa!