Mä ostin ekaa kertaa näitä eilen-- pussissa on 5 käpyä. Laitetaanko ne samaan purkkiin kaikki vai erikseen?
Kaikki samaan purkkiin, muttei kovin syvälle.
Kiitos kiitos
eilen tuli lentopostissa mulle kuutta eri lajiketta käpyjä,harmi vaan et oli yksi per lajike,nyt pitää vaan pitää peukkuja et lähtevät kasvuun
Tarjoustalossa (lienee Tokmanni-ketjua) näytti olevan ainakin roosaa ja valkoista ja pussukan hinta 1,99 €. Sisältää 5 käpyä. Samanmoisia joita ostin viime vuonna Prismasta 50 senttiä kalliimmalla. Nostin eilen omani kaapista ja kostutin, roosan purkista näytti jo nousevan pieniä karvaisia suikeroita joten kaipa tuo tietää että kevät saapuu.
Heippis! Tein tänään heräteoston, ostin kuusi pussillista mustanmerenruusua, kussakin pussissa viisi käpystä. Värivaihtoehtoja oli useita erilaisia, itse otin kolmea eri väriä. Hinta oli kaksi pussia 2,50 €. Toivottavasti eivät kovasti saanneet kylmää kun jouduin niitä n. vartin ulkona kassissa kuljettamaan.
Nekö pitäisi jo nyt multiin peitellä? Huomenna pitää hakea kaupasta pussillinen multaa ja käydä kaivamassa purkit varastopaikoiltaan esiin, kummasti jo näpit syyhyävät multahommiin, ja aloitushan se jo noidenkin multaaminen olisi.
minulla ovat liilakukkaiset tämän kokoisena,tarvivat vielä lisävaloa etteivät kasva honteloiksi
testing testing. hyvää päivää olen täällä uusi ja testaan viestien lähettämistä. omistan itsekkin mustanmerenruusuja ja tänään huomasin että pintaan on jo noussut kaksi pientä itua.
Nimetön, oletpa sinä nopea!
Tervetuloa Penttiin!
kiitos. mielestäni siinä kesti aika kauan.
Tämä on mukava ja laaja foorumi, ei muuta kuin tutustumaan erilaisiin ketjuihin -niitä täällä riittää
tiedän
Miten nopeasti noista kaupan käpysistä pitäisi nousta elämää? Alkaa epäilyttää kun purkissa ei näy mitään ja samaan aikaan laitettu neitobegonia on selvästi elossa…
kauanko on ollut jo mullissa? saattaa helposti vierähtää kuukausikin.
Hitaita ovat nuo mustikset.
Kun kaivoin viimekesäiset käpyset kuivasta mullasta ja pääsivät tuoreeseen multaan, kesti yhdeksän päivää, kun vihreitä alkuja oli näkyvissä.
Eli se siis vaihtelee. Käytättekö idätyksille kylvö- vai kukkamultaa?
ihan normaalia kukkista.
Tämähän vaikuttaakin ihan mielenkiintoiselta kasvilta, ehkä minäkin joskus tällaisen ostan.
Mun perintömustikset ovat elelleet kolme vuotta samoissa purkeissa ja mullissa (hehee hauska taivutus). Ovat uskollisesti pukanneet alkuja omissa oloissaan, rutikuivina pannuhuoneeseen unohdettuina. Paitsi että kun tänä vuonna jaoin ne, niin kesti toista kuukautta ennen kuin piippoja alkoi kömpiä mullan alta tällä viikolla. Käpyset ovat kai tulleet liian pieniksi tilanahtaudessa. Kahdesta ruukusta olisi saanut 20 ja enemmänkin mutta kaikkein lilliputimmat kävyt ovat kokemassa metamorfoosia kompostissa.