Mustanmerenruusu (torpankukka), Achimenes

Kiitokset, ei siis tarvi hätäillä vielä…

mulla ovat nyt tuon kokoiset pitäiskö harkita jo latvomista

Raili, milloin laitoit multiin? Hienoja :slight_smile:

Ainakin pisimmästä napsisin latvan pois.

latvo vaan. minulla vasta neltä uutaman millin itusta.

pitää se varmaan munki kokeilla vaikka meinasin etten edes osta käpyjä tänä vuonna…

noi on olleet koko ajan tuossa ruukussa ,ei siis uusinta istutusta näillä,ne jotka istutin uudelleen uuteen multaan ei vielä näy mitään

ahaa. siis kasvurauhaa häiritsevä joutuu odottamaan.

Nämä kävyt on tökätty multaan 4.2., ja nyt pituutta on venähtänyt 1 cm verran.

Voi kun ihanan näköisiä :slight_smile:

Nyt en enää jaksa selata ketjun vanhoja viestejäno-jaa en löydä mistään tietoa, miten päin heidät siis käpyset multiin laitetaan. Pystyyn vai kylelleen vai onko mitään väliä ? Pakkauksessa voisi olla tietoa mutta sitä ei minulla ole on vain ne pikku rasiat töhnää täynnä kait sieltä jotain käpysiäkin löytyy, toivottavasti.

Jos joku kärsivällinen henkilö jaksaisi tähän vastata, kiittäen odottelenkieli ulkoa

Kyljelleen olen aina laittanut.

kyljelleen. jatuulin kukat oli ihan hassun näkösiä :smiley: on niin pieniä mutta silti tanakoita.

Kiitos Jatuuli ja -nimetön- ,sitten vaan kyljelleen(olkoot sitten j:n kanssa) köllöttämään.

Kävyt pääsivät multaan kuukausi sitten, ja nyt mittaa on tullut jo viitisen senttiä.

Mun kävyt ne ei vaan idä :-/

Oletko laittanut liian syvään?

Tarkkaa päivämäärää en muista , koska ne laitoin multiin, mutta nyt on ekat alut näkyvissä. Olivat  viimekesäisiä ja kovin heiveröisiä. Kasvakoot tänä kesänä isommiksi.
Ja minä istutin ne aika pintamultaan.

Mistä johtuu, ettei uusia käpyjä löytynyt juuri ollenkaan ja nekin mitä löytyi oli pippurin kokoisia. Kannattako niitä edes laittaa kasvamaan. Lähes joka kevät olen joutunut ostamaan uudet kävyt vai mitä ihmeen ritsomeja ne on. Jatuulilla on hienot alut.

illis, pohdin samaa. Pitäisiköhän niitä kukkia lannoitella reippaammin kesän aikana vai onko joku muu juttu.