Hm, kävyt kasvaa tai kutistuu, yleensä ne on sentin mittaisia, mulla ainakin noi ostamani oli siinä oisko olleet sentti-puoltoista.
kaupan ohjeissa neuvotaan laittamaan 10-12 cm ruukkuun 3-5 käpyä mutta tulee sopivan tuuheaksi kun laittaa ¨hieman¨ enemmän kävyt kasvavat 0,5-2 cm pitkiksi mutta itse kasvi on n. 20 cm korkea jos latvotaan.
Mulla suurin osa kävyistä on kutistunu niin pieneksi etten löyä niitä purkista Johonkin net on kavonnu
tänävuonna ajattelin kastella vielä senkin jälkeen kun viimeinen kukka on lakastunut että ehtivät kävyt kasvaa suuremmiksi kun oli aika pieniä tänä keväänä kun purkista tongin.
niin mullakin oli noi käpyset tosi pieniä,johtuisko siitä et nääkin on kasvultaan tuollaisia hentoisia
oho kun on pitkiä. oletko latvonut?
Apua! Mitä olen tehnyt väärin, kun osa mustiksen kävyistä on ottanut homeen? OLen sumutellut mullan pintaa päivittäin sumupullolla, en muuta!
Miten sie näet, että kävyt ovat homeessa; kurkitkos pinnan alle?
viherpiipero millaiset oli kävyt kun laitoit multiin,mullakin oli osa kävyistä hyvin tummia vähän niinkuin kuivan oloisia ja ne homehtui,tuli silloin mieleen et taisivat olla elottomia kun kosteina sitten homehtuivat,ne lähti hyvin kasvuun jotka näyttivät vaaleilta ja tuoreen oloisilta.noi kuivat tais olla viimekesänä kukkineet käpyset jotka kuivuu pois kun ovat kasvattaneet ensin uusia käpysiä,en oo varma mut näin vähän uumoilin
Ralil, kaikki kävyt olivat kyllä ihan hyväkuntoisia. Kun tutkin muitakin purkkeja, löysin muutaman vihertävänkin käpysen. Kyllä ne siitä kasvuun lähtevät =)
kysympäs kaikilta mustanmerenruusujen kasvattajilta että kasvatatteko reijällisissä vai reijättömissä ruukuissa? itse kasvatan reijättömässä kun se pysyy paremmin kosteana.
mulla on niin matalat ruukut et kastelen alusastian kautta,joskus silloin tällöin ripsautan päältäkin ,ettei pintamulta ole rutikuiva.
Olettaisin, että reiättömässä ruukussa ovat liian kosteassa koko ajan. Niillä kun multa saa kuivahtaa kastelukertojen välillä. Olet varmaan oppinut kastelusysteemin; mulla reiällinen tyyli säilyy.
omien kokemusten perusteella sanoisin etteivät pidä kovin kuivahtamisestakaan.
Lähteekö nämä pistokkaasta kasvuun? Kun kummiskin latvomaan joutuu niin jos sais lisättyä.
Lähtevät
Mulla on mustanmerenruusu altakasteluruukussa.
Sailasi, vaihdatko niille joka kevät uudet mullat, kun heräävät talvilevolta?
No vaihan, eihän siinä vanhassa kuivassa alustassa riitä elinvoimaa.
voihan sitä aina lannoittaa.