Sigrid
Lydia
Nyt kun ollaan päästy jo syyskuuhun, niin mua alkaa huolettaa tää narrin säilytys. Olen ollut niin soikeena kun narri on vaan kukkinut jatkuvalla syötöllä (nytkin kolme kukkaa), vaikka mun huonekasvien hoito on ollut aivan kauhean huonoa tänä kesänä reissujen vuoksi. Kyllä ottais pannuun jos sen nyt talvetuksessa tapan. Mikä ois varmin keino, antaa kasvaa vaan purkissa vai alkaa kaivelemaan juurivarsia? Tai mitä rhizomeita nyt olivatkaan. Tuohon juureen mullan päällä suoraan ylöspäin on kasvanut muutama tappi. Voiko ne vaan napsauttaa irti ja laittaa johonkin höttöön talveksi, vai pitääkö siinä tapauksessa kasvi eka näivettää? Noi tapit on ihan vihreitä ja mehevännäköisiä.
Pikkuhiljaa lopetat kastelemisen ja kun kasvi on kuihtunut joko viet koko ruukun viileään ja pimeään tai kaivat rhizomit ruukusta ja panet ne pussissa viileään ja pimeään. Pidät ne kuivin ja vaikka helmikuulla istutat uudelleen.
Tämmönen söpö pupunarri pittää joskus hommata
Jos jollakin olisi Narrinhiipan käpyjä,niin ottaisin tosi mielelläni.Itse en saa talvetettua niitä.
Tapaako niitä narrin käpyjä olla runsaastikin siellä mullan allan? Olen antanut oman narrini nahistua. Mullan pinnalla oli vihreitä meheviä käpysiä vielä kuukausi sitten, mutta nyt näyttävät kuivettuneen noi mullan päällä olevat kävyt ainakin. Onkohan multa kastelematta kuitenkin liian kuivaa ja ne mullan allakaan eivät säily? Pelko iski takapuoleen, että nyt sitten nääkähtää loppumetreillä kävyt…kun niitä kohta ois voinut jo uudelleen istuttaa varmaan.
Ja mielellään lähettäisin kukkahörhölle käpysiä jos vaan saan näitä selviämään hengissä tarpeeksi. Sinultahan nämä mun alut alunperinkin ovat!
Romanttisen hempeä narri Jaden linkissä. Olisi ihanaa jos saisi kevätaikaan tuommosen kukkimaan pöydälleen!
Niitä rhizomeja on vaihtelevasti. Joissaki ruukuissa saattaa olla aika montaki, joissain vaan muutama. Osa tekkee järkyn kokosia, ja osa ihan pikkisiä
Jaa sitä vois alkaa kaivamaan narrien rhizomeja pusseista ja istuttelemaan multaan.
Mun hiippani eivät ole menneet tänä syksynä levolle. Ovat yhtä freesejä, kun kesällä.
Vintin portaikko oli pirun huono valinta rhizomien säilytyspaikaksi. Voi ristus ku siton tyhmä
Muistakaapa mua ku alatta purkittamaan näitä:
Yf`´s Soli, Peridot´s Mango Martin, Elvira, ja Peridot´s Citlope
Mie voisin liittyä käpyjen ruinaajiin… =) eli jos jollakulla olis muutama niin kelpaisi kokeiluun.Kaunis on kasvi. Käpyjä ei vaihtareiksi ole ,mutta jos jotain muuta
Jospa meistä tykkäjättäs sen verran palijon,että lähettäsivät rhizomeita
ehkä sitä jotain löytyy
Mahtasko Jadetsu löytyä? =)
Ehken
Nasty76, laitapa osoitetta kun näyttäisi olevan sopiva viikko mahdollisten löydösten postitukseen
Miepä laitan =)
Osa narreista jo niin isoja että pitää alkaa varsia kietomaan ja istuttaa uudelleen