Olin jotenkin vieraantunut harjaneilikoista mutta sitten viime vuonna päätinkin kokeilla noita kerrottukukkaisia. Tässä tulos.
Toinen sävy vasta aloittamassa kukintaa...
Ihan kivojahan näistä tuli ehkä laitankin vielä lisää tulemaan.
.
Onpas kauniita nuo pikkupalleron kerotut. Tääläkin harjikset aloittelee. Aika tummavoittoista on taas tänäkin vuonna kukista tulossa.
Muutama tälläinenkin on mukana.
Hempeää...
Erikoisen värisiä teidän kukkanne. Tässä kuva vihatusta apilasta ja valkoisesta h.neilikasta, yhteispelillä se sujuu .
Tänä kesänä on vaaleat värit valttia.
Tuohan on tosi hieno yhdistelmä Meilläkin tuota pihakäenkaalia kasvaa, neilikan vieressä vain pikku tupsu. Pitäisköhän siirtää siihen lisää, näyttää tosi kivalta!
Samaa mieltä Miikosin kanssa, todella kiva yhdistelmä! Onneksi mullakin kasvaa samassa penkissä harjaneilikoita ja mulle rakasta “apilaa” (kaikki kasvit joita olen edesmenneen mummoni pihasta saanut “pelastettua” on mulle rakkaita…)
Samaan kiinnitin huomion, eli tosi nätti yhdistelmä. Onko ne suunnilleen saman korkuisia, kuvassa ainakin näytti siltä?
Omat ensimmäiset harjaneilikkakasvatukset on taimiasteella, vielä maahan laittamatta. Mitä luulette, meneekö paikassa johon paistaa vain noin 11-16 aurinko?
Nuu , tuo pihakäenkaali kasvaa pitkäksi…ainakin meillä…siksi ovat samanmittaisia.Nuo h.neilikat ovat kuumassa auringossa,johon paistaa juuri tuohon kellonaikaan ja hyvin ovat viihtyneet.
Minä tykkään tuosta ‘apilasta’, se leviää kamalasti, mutta sitä on myös helppo repiä pois,jos vain haluaa, meillä sitä kasvaa vähän joka puolella
Samettisen tummanpunainen kukassa, nimeä en tiedä.
Muuten, minäkin annan pihakäenkaalin levitä pihassa, tykkään sen väristä. Taidan olla mieltynyt näihin tummiin sävyihin
Minäkin ilmoittaudun joukkoon tummaan (eli tummansavyistä tykkääväksi) mutta laitan vaaleammasta kuvan
Löytyi meiltä sentään yksi tumma harjaneilikka , melkein kaikki ovat vaaleita.
Harjaneilikka 'Sooty' aloittelee kukintaa.
Mulla on varmaan samaa, väri on luonnossa just kuvan kaltainen tumma. Oma kuvani edellä valehteli sävyn vaaleammaksi.
Tämä antoi odottaa kukintaa kolme vuotta, mutta kannatti odottaa, nyt kukkii tosi kauniisti ja runsaasti. Oikeasti on tummempi, lähes musta.
Toivoin eri sävyisten punaisten harjaneilikoiden joukkoon jotain valkoista kukkivaa. Ja toive toteutui.
Nuo tumman puhuvat ovat kyllä upeita, kuten Keijunkellon Sooty