Neilikka / Yleistä, Dianthus

Meillä kukkii nyt tälläinen neilikka

sehän on kuin punasteleva juhannusmorsian. Eli kerrassaan ihastuttava.

Mitähän näistä tulee vai tuleeko mitään:

Itse kylvettyjä kiinanneilikoita.

Älähän hätäile kyllä noista vaan tulee,tuollaisia oli nuo minunkin ja nyt ovat komeat kukat kuten kuvasta näkyy.hymynaurua

Sulkaneilikka kukkii:

Tämä neilikka on jostain ketjukirjeestä peräisin. Nimi hukassa, mutta mitäs siitä, kun on niin nätti. Korkeutta ehkä kymmenen senttiä, ja kukan halkaisija pari senttiä. Ja väri sellainen, että näkyy varmaan kuuhun asti.

Kauniita!

A.i.k.a, ovatko tämän kevään kylvöksiä vai vanhempia?

Edellisenä keväänä noita muistaakseni kasvattelin. Kukki muutamalla kukalla jo ensimmäisenäkin vuonna, mutta nyt sitten ihan kunnolla.

Harmahtava lehdistö ja tämmöinen kukka.
Tietäiskö joku nimenkin?

No juu, ja sitten huomasin olevani varmaan väärässä ketjussakin…

sulkaneilikassa on ainakin harmaat lehdet ja pitkät aika rennot varret. Kukka on joko tuollainen tai kerrottu.

Sulkaneilikaksi minäkin sanoisin. Tosi ihana kukka, kukkii topakasti, tuoksuu ihanasti ja peittää maata kauniisti.

Kiitos teille :).

Pitääpä mennä haistelemaan.

Sulkaneilikkani on kohta täydessä kukassa on minun lenppari kukka koko pihssa.

Ja mikä tuoksu!

sanos muuta mä oon aina nenä kiinni siinä kuskassa ei voi vastustaa sitä ihanaa tuoksua.naurua

Ostin Plantsusta neljä punaista kesäneilikkaa, olipas kiva lukea, että ne voivat mennä talven yli! Kun uskalsin toivoa korkeintaan, että jos siemeniä saisi.

Jäi niin mieleen Hyrinan upeat keto(?)neilikat, jotka hämärissä hohtivat hopeanväristen lehtien seasta syvänpunaisina. Aivan sairaan hyvän näköisiä!! Otathan siemeniä talteen…?

Minun ''kesäkukka''neilikkani kukkivat nyt toista kesää.

Onpas kauniita “talventörröttäjiä yksivuotisia” !