Neilikka / Yleistä, Dianthus

Odota merkurius, kukkii ne vielä ensi vuonnakin. On kokemusta jo kolmannesta peräkkäisestä kukkkavuodesta, mutta vasta nupuilla. Saattoi auttaa kun kippasin kaikki vanhat mullat sen päälle syksyllä.

Aika muhkeaksi kasvustoksi on levinnyt minulla sulkaneilikka. Täytyisi hieman harventaa. Tykkään kuitenkin tuosta penkin reunassa. Siinä on kaunis lehdistö ilman kukkiakin.

Peukaloinen:Voi juukeli kun näyttääkin hyvältä! Mulle kelpaisi kyllä tuosta harvennustaimet jos päädyt harventamaan…Korvauksesta tietenkin sovitaan!

Peukaloisella on aivan upea puska

Mitenkäs nuo "kesäneilikat" ovat selvinneet talvesta ja kukkineet uudelleen, ihan maahan istutettuinako?

Ihan vain kukkapenkissä. Ensin kesän viettäneenä olen jättänyt heidät paikoilleen ihan siltään ja niin ovat keväisin vähitellen heräilleet ja tässä vaiheessa on tosi paljon nuppuja, enemmän kuin hankintakesänään.

Kasuariinan ohjeilla minäkin laitoin neilikat syksyllä maahan ja hyvin talvehtivat. Mahtaiskohan ne lisääntyä jos keräis siemenet talteen?

Sain tämän taimien vaihtopäiviltä ja nyt alkoi sitten kukkimaan.

Onpas hempeä hörsylä.

Kesäneilikka ja Lodlia sulassa sovussa.

Pirkkis. Sain alunperin toistakymmentä vuotta sitten yhdeltä työkaverilta, joka asuu Hämeenlinnassa. Ei ole tullut missään muualla vastaan. Kestävä on ja kasvaa isoksi.

Ahaa, sulta sen siis sain, vai?

annesurfs, on mennyt ohi viestisi parin sivun takaa...turha siitä on siemeniä kerätä, jakopaloista lähtee paljon nopsemmin. Laitanko tulemaan??

Olis ihanaa saada pikku pala tai sitten siemeniä! :O) KIITOS!

Jäin niin ihailemaan niitä muistoissani, tekivät todella vaikutuksen!

Pakko miunkin tästä ihanuudesta kuva laittaa. Harmi etten saa tuoksua mukaan, se on aivan huumaava. Kumma, että nämä hörhelöt näyttävät miellyttävän aina enemmin ja enemmin

Kurpitsalla onkin kaunis neilikkamaa . Minä ostin montamonta vuotta sitten kesäkukaksi tämän neilikan, myyjä sanoi ettei menesty ulkona talvea... mutta eipä tiennyt mitä puhui ; )

pirkkis,jos se vaaleanpunainen neilikka on minulta niin se on monivuotinen.minullakin on aikaisemmin kukkinut tuollaisikka pinillä kukilla ,mutta tänä kesänä siinä on ainakin 5senttiset kukat

no vähä niska jumppaa!!!

Juu, meiltä se on. Monivuotinen, mutta mun mielestä vaaleampi kun Kurpitsan ja Iesterin yksilöt. Siis tosi vaalea vaaleanpunainen.

Puhuinpa näköjään läpiä päähäni. Eilen kävin mökillä ja näköjään kostealla kelillä se muuttuu juuri tuollaiseksi ällönvaaleanpunaiseksi. Meillä on normaalisti kuivat kesät ja silloin se on sellainen vaaleaavaaleampi hörhelö.

Minulla kukkii nyt tämännäköiset neilikat. Mikä tuo ylinmäinen on, nimi on hävyksissä....?

Sivulla 5, Sannakaisan neilikat,`dianthus musical` menivät samantien hankintalistalle. Mistähän mahdan löytääkään....? Tahdon noita VÄLTTÄMÄTTÄ!naurua