Nyt on sulkaneilikka tääläkin täydessä kukassa. Jännästi on erivärisiä kukkia tuossa, vaikka on samaa puskaa. vaalenisko sitten vanhemmat?
Nyt on sulkaneilikka tääläkin täydessä kukassa. Jännästi on erivärisiä kukkia tuossa, vaikka on samaa puskaa. vaalenisko sitten vanhemmat?
Viime kesänä luulin kylväneeni mustaa ja keltaista kesäneilikkaa (virolaisia siemeniä), kumpikaan ei ehtinyt kukkia. Tänä kesänä toinen puska kasvoi oikein reippaasti ja kukkii nyt tällaisin kukin:
Tämä on kai se musta...
Kauniin värinen kummiskin, vaikkei ehkä ihan musta =)
Tämä talvehti ruukussa kylmässä kasvarissa
Tommolasta ostettu amurin-neilikka aloittelee kukintaa.
Jutita, mitäs lajiketta tuo sinun komistus on?
Kerrottu neilikka jaksaa vielä vaan kukkia, ei ole ollut pakkasista moksiskaan - nimettmiä ostotaimia ovatten.
Mardun neilikka on kaunis! luulen, että kylvin samanlaisia keväällä ja nyt on isot taimet istutettu kasvupaikalleen. Kukkinevat ensi kesänä elleivät cityrusakot napsi, neilikat ovat jänisten herkkua luki neilikan siemenpussissa. Havuja ja katiskaverkkoa laittelen suojaksi.
sama kysymys tänne kuin tuonne kylvöt 2009 puolellekin. Voisiko kesäneilikat jo kylvää, kun asun pohjoispohojanmaalla.
Ei, laitoin kylmäkäsittelyyn neilikoita 05.01.09 ja jo loppuviikosta oli taimia kaikissa pusseissa
Minulla oli viime kesänä T&M:n Dianthus ´Black and White Minstrel´. Lieneekö tuo sama? T&M kertoo, että kestävä yksivuotinen. Mitähän merkitsee hedvignejlika? En saa äkkiseltään selkoa ruotsinkielisiltä palstoiltakaan...
Dianthus chinensis heddewigii on kiinanneilikoita, josta on sitten olemassa mm. ''Black and White Minstrels'' ja ''Victoriana''. En sinänsä tiedä mitä tuo heddewigii siinä tuo mukanaan, mutta kesäkukiksi luokitellaan.
flickr.com/photos/92948769@N00/1176178186 tuossa näkyy B&W Minstrels
www.thompson-morgan.com/.../product/7632/1.html näkyy Victoriana
Jos joku tietää mikä rooli Hedwigillä tässä on, kuulisin minäkin mielelläni.
Eli kävin ostamassa paikallisesta puutarhasta neilikoitten alkuja. Ovat kuvan mukaisia, noin 7 cm korkeita tällä hetkellä. Nimestä tiedän sen verran, että on neilikka ja joku bianca-lappu oli yhessä ruukussa. Osaisiko joku auttaa? Olen kyllä koittanut hakea netistä noilla hakusanoilla, mutta ei ainakaan kukkaa löydy...
Aurora, löydät neilikkaviestisi nyt täältä. Laittamassasi otsikossa kyselit myös hoito-ohjeita, ehkäpä niitäkin joku osaa antaa. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi
joku lukemattomista kesäneilikkalajikkeista tuo taitaa olla. mm pirilä ja kotimaiset kasvikset kertoo myös hoidosta
en edes kehtaa laittaa kuvaa kesäneilikoistani, mutta kertokaa miten tai missä vaiheessa niitä mahdollisesti latvotaan.
Neilikojen latvomisesta minäkin haluan tietää! Milloin, minkä kokoiselle taimelle?
Pitäisikö vuorineilikkojen jo näkyä…? viisi tainta laitoin viime kesänä, nyt en tietämättä edes erottaisi missä ne oli… mennyttäkö lienevät :-7
Minulla ei ainakaan näy, ja juuri tänään mietin itsekseni ihan samaa, laskiessani Pionin piippoja samassa paikassa, jossa noita neilikoitakin vuosi sitten oli …
Täytyy vain odotella.