Havina, innoissani laittelin jo siemenet kera mullan laattojen väliin. Koska siemeniä on edelleen jemmassa, voisin laittaa toisen satsin muutaman viikon päästä uudelleen. Mitenhän tuota kannattais “hoitaa” nyt, laitanko lunta vielä päälle vai kastelenko vai annanko olla ihan tollaisenaan ja antaa luonnon hoitaa?
mai-lee, laitoin varmuudeksi multaa, sillä en osaa yhtään sanoa, mitä tuolla laatan alla on… Saattaisi olla hiekkaa?
En ole minkäänsortin asiantuntija, mut jos olis mun pihassa, niin kylväisin uusintakylvön joskus toukokuussa, jos siihen mennessä ei mitään näy. Voihan se hyvin nytkin onnistua. Kosteana varmaan olis hyvä pitää ainakin. Taitaa näillä keleillä silti pysyäkin kosteana:)
Olet varmasti paljon asiantuntevampi kuin minä
Kiitos neuvostasi! Kosteana pysyy osittain kun ylhäältä tippuu sula lumi siihen päälle, mutta toisaalta siihen paistaa aurinkoisina päivinä aurinko niin kuumasti että välillä varmasti kuivuu. Taidan kuitenkin kastella sitä päivittäin ihan varoiksi, luntakaan en viitsi siihen laittaa koska on kulkuväylällä, joku varmasti potkii sen siitä vahingossa pois! Ja vaikka kertoisin asiasta perheelleni, sen tekisi lopulta koirat
Koin iloisen yllätyksen kun kaivelin viimesyksynä tyhjentämättä jääneitä kesäkukkaistutuspurkkejani, kiinanneilikka oli talvehtinut purkissaan ja pukkasi uutta kasvua ruskettuneen viimevuotisen lomasta! Miten voikin ilahtua jostain tuollaisesta
Hei no tuo varmistanee minun ihmettelyni… läjässä johon olen kippaillut viimekesäisiä multia ja purkkeja, kasvaa selkeästi purkinmuotoisessa paakussa neljä jotain… ja mitään muutakaan en keksinyt kuin neilikat. Jos sulla niin sit mullakin
Tämä kukkii vuodesta toiseen, vaikka on yksivuotisena ostettu
Tässä on vaalean lilan eri sävyjä.
Viime kesänä s-marketista ostettu kesäkukkakassi ilahdutti vielä tänäkin vuonna. Kaikki 6 neilikkaa kukkivat taas hurjasti. Minäkin aivan luulin näitä yksivuotisiksi. Miksi ihmeessä näitä myydään yksivuotisina kun täällä vitosvyöhykkeelläkin kerran selviävät talvesta näin hyvin? Tunnistaako kukaan tätä lajia?
Mikä neilikka on matalakasvuinen, hopeanväriset lehdet ja tumman-syvänpunainen kukinto?
Olen etsiskellyt, siemenestä, valmiina perennana, mutta missään ei muka ole. Siemenpusseista (ketoneilikka) en ole saanut mitään itämään, paina vuonna olen yrittänyt, jos vaikka olisi ollut oikea lajike. (Taas näitä! Yritinhän kylvää lemmikkiäkin monta vuotta, enkä onnistunut! Sen sijaan esim. pionit on ihan loistokunnossa. Että “helppo kasvi” mikä kullekin sitten on.)
Olen etsinyt tätä neilikkaa monta vuotta nähtyäni yhden penttiläisen pihalla, sain varmaan jakopalankin, mutta eihän se minulla lähtenyt!
Jos tietäisin lajikkeen nimen, olisi helpompi etsiä.
Oletteko nähneet Pirkanmaalla puutarhamyymälöissä??
Hailakalta näyttää kuvassa, luonnossa tummempi. Joskus nämä kesäneilikat menee montakin talvea, saa nähdä miten tämän kanssa käypi.
Pinkkiä
Riippaneilikan talvehtiminen?
Onko kukaan onnistunut ja millä konstein. Ulkona, sisällä tai vaasissa. Lisävalolla?
Olisi niin ihana valkoinen kerrottu riippaneilikka, että en raaskisi heittää sitä pois.
Tietääkö joku suomenkielisen nimen Dianthus barbatus x chinesikselle? Vai käyttääkö rara kiinanneilikasta turhan pitkää nimeä?
Oiskohan tuo hybridi?
Harja- ja kiinanneilikan risteytys?
Jep
Onhan se, romanttinen hörhelöinen =)
Olin ihan äimän käkenä kun huomasin , että viime kesän kesäneilikassa oli parin sentin kasvua !
Hullummalta vielä tuntuu , että olin sen nykäissyt irti maasta sipulikukkien takia ja se siis oli siinä penkin kupeessa ihan juuret paljaana !
No , pukkasin sen purkkiin ja toin tänne kotipartsille ,…harmittaa nyt vähän , että ne paremman väriset on kai sitten kompostissa