juu, ei katiskanmerkkejä 300 kappaletta onneksi ole mullakaan, taimia kyllä. Mutta pensaita on vähemmän ja niille laittaa naksautin kasvupaikoilleen.
Tämäpäs on hauskaa, minäkin olen pari päivää miettinyt, että miten oikein merkitsisin ruusut, kärhöt ja pionit, niiden lajikkeet alkaa kohta häviämään päästä ja menemään sekaisin… Jotain hyvin kestävää ja tyylikästä haluaisin.
Minä kokeilen tällaisia nimilappuja.Kiveen kirjoitan maali kynällä ja päälle auto lakkaa.
No niinpä onkin, hieno!
Kylvöksiin käytin nimilappuina kahvipaketista leikkaamia suikaleita, joihin kirjoitin vedenkestävällä tussilla. Sujahtaa helposti purkin reunaa pitkin multaan ja kestää suihkuttelut.
Kasvimaalla onkin näköjään vielä hyvin nimilaput tallella, kertakäyttöveitsiin olen tussilla laittanut. Eipä mene nyt salaatit samaan paikkaan.
minulla vuosi sitten permanenttitussilla kertakäyttöveitsiin kirjoitetut nimet haalistui huomaamatta näkymättömiin. Oli siinä miettimistä, mitä on tullut kylvettyä. Lähes 150 pöttiä ilman nimeä.
Luultavasti olen käyttänyt bic marking 2300 sinistä aika paksua kynää, ei ole yhtään haalistunut, mutta tekstitkään eivät ihan suoraan ole aurinkoa paljon saaneet.
Kannattaa ostaa sellainen permanent tussikynä, jossa mainitaan vielä, että kestää valoa.
Huonekasveilla, marraskuunkaktuksilla ja pelargoneilla joita on enemmän ja eri värisiä. Tykkään nimetä näilläpienillä ostetuilla muovitikuilla. Näihinkirjoitetaan lyijykynällä, niin että voi pyyhkiä ja taas kirjoittaa. Nuoon ollut käytössä jo niin kauan että osa jo katkeilee. Ovat aika huomaamattomia.
Nämä isommat tikut käy mielestäni hyvin esim, yrteille . Nyt agrista löytyi vain keltaisia. Ensin olin pettynyt kun valkoisia ei ollut, mutta nyt alan jo tykkäämään näistä.
Omatekoiset nimilaput teen mehupurkista. Siitä saa tarpeen mukaan pieniä tai isoja. Onhan samalla kierrätystä. Mehupurkin pohjasta tulee vielä sopiva aluslautanenkin. Muovissa kestää permanenttitussin jälki hyvin. Kaikkiin en aina kirjoita muuta kuin numeron, jos ovat samanlaisia. Yhteen isompaan sitten numero ja nimitiedot ym. Melkein kaikki istutukset kirjoitan aina vihkoon kuitenkin.
mistäs semmosta kaakelilaatalle sopivaa uunissa poltettavaa merkkauskynää on myynnissä?? Kaupallisen puutarha-alan julkaisussa oli juttu, jossa laattasuikaleisiin tehtiin poltettavalla posliinikoristetussilla nimet, poltettiin uunissa ja a vot, oli ikupelinimilaput valmiina. Ongelma on, ettei koskaan tiedä kuin itää ja montako liuskaa tarvitaan.
Askartelutarvikeliikkeissä, Sinooperi esim? Lappuihin olen käyttänyt kangastussia, jolla merkataan lastenvaatteita, kestää mitä vaan.
Mulla kans nimitikut jugurttipurkeista yms.
Mutta viherpihan uusimmassa lehdessä oli hyvä idea ja sitä ajattelin käyttää. Kaveri sisustusliikkeessä töissä joka lupasi ne vielä kaiken lisäksi tehdä, siitä vastapalveluksena laitan niille jonkunmoisen kukkapenkin.
Perennapenkissä minulla on läkkipeltiset kauniit nimilaput ja hyvällä vedenkestävällä tussilla kirjoitettu lajikenimi. Hyvin on pysynyt. Pelargonitamissa talven yli on minullakin kertakäyttöveitsiin kirjoitetut nimet.
huhuu te, jotka olette laminoineet nimilappuja! Kiinnostaisi tietää, kestävätkö ne useamman vuoden?
Tuulia-tuun kysymys laminoitujen nimilappujen kestävyydestä siirtyi tänne Kukahan kertoisi vastausta?
Jos on kunnolla reunoissa laminointia ja tulostettu mustalla, kestävät pari vuotta ihan varmasti.
ok, kiitos Kurppa. Ei siis ikuisuushyödykkeitä. Mulla olisi ullakon kätköissä laminointikone, huonoa jälkeä tekevä. Raahasin sen kotiin entisestä työpaikasta kun ei enää kelvannut sinne. Mutta voi olla, että ei kelpaisi nimilappuihinkaan. Vettä olisi kohta enemmän muovin sisällä kuin ulkopuolella
Ja Nuu, kiitos siirrosta. Tällaistakaan ketjua oo aiemmin huomannut.
Voi kestää pidempäänkin, mutta varmasti voin sanoa tuon pari vuotta.