Tuffa? Onneksi ja toivottavasti vanhat maalit ovat ystävällisiä pinnoille.
Vanhat ja puiset huonekalut täälläkin, paitsi sohva"kalusto", kissojen ja koiran takia.
Kassi, Tuffa on äidin isä ainakin Porin murteella, johon sukujuureni menevät. Muffasta tietty tullut. Porin rannikkoalueella ei kukaan puhu ruotsin sanaakaan ja kuitenkin murre on pelkkää johdannaista ruotsista:) Kiitos hoyabella. Siinä tulee aika homma kuoria siitä tuo maali pois, kun keskellä on pientä puuleikkausta. Se kyllä sopii valkoiseksi, mutta haluaisin kevyemmän pinnotteen, esim. vahan. Toisaalta en tiedä, mitä siellä alla on. Kesällä pitäisi poistaa maali myös vanhasta tarjoilupöydästä, eli nykyisin ATK-pöytä ja parista tuolista. Meilläkin on uudemmat ( noin 20 v.) sohva ja tuolit, joihin kissa pääsee karistamaan karvojaan, vuorotellen ja tasapuolisesti kaikkiin.
Hyötispisteen metallinkeräyksen vierestä otin talteen nämä
Ihana löytö! Antiikkiliikkeessä olisit saanu maksaa ittes kipeeks.
Meillä nököttää olkkarin hyllyllä kaks samanmoista rautasta silitysrautaa, miehen isänäidin peruja jotka löysin portaitten alta romujen seasta. Samasta paikasta löysin pari päivää sitte Arabian täysin ehjän kulhon, pohjassa lukee arabia kaunolla joten oletan sen olevan aika vanha? Ai niin, on meillä niihin silitysrautoihin liittyen vanha puinen silityslautakin esillä, samaisen mummun tavaroita sekin. Vanhat tavarat on ihania!
Leipäorsien uusiokäyttöä(keittiökuvan orressa on muutama leipäkin, jäivät vain kuvasta ulos.
Loistava idea. Kauniit nuo alemman kuvan verhot. Ovatko vanhat?
Onhan ne vanhat, kirpparilöytöjä vuosien takaa. Hapsutukset laitettu uudestaan. Seuraavassa ikkunassa kulunut pöytäliina kolmion muodossa.
Onko se se teline?
Minun on ollut tarkoitus laittaa nämä ihanat purkit tänne nähtäväksenne. Vihdoinkin sain ne kuvattua. Kuvista tuli huonot, mutta en pääse heti takaisin mökille. Suurimmissa, niitä meillä on 2 kpl ja keskimmäisissä on Arabia painettu massaan. En ole varma onko nuo pienimmät Arabiaa kun en niistä löytänyt leimaa. Pitää paremmassa valossa tutkia uudestaan.
Hauskasti nuo tekstitkin, vitpeppar on Hvit Peppar, ja onko Sagogryn, saturyynejä ? enää olemassakaan.
Kauniita, tykkäisin tuollaisista.
Oliskohan se Tarleena sama, jota meillä kutsutaan hihalaudaksi. Äidilläni on sellainen.
Tosi hienot purkit!
Oooh, mitkä purkit! Tosi ihanat! Minä rakastan vanhoja Arabian purkkeja ja purnukoita. Tuon mallisia en ole juurikaan nähnyt.
Mistäs arvasin että tykkäätte
Kerrassaan upeat purkit!!!
Minulla on vielä 3 tuota keskikokoista purkkia ilman noita kahvoja. En tiedä ovatko nuo kaikki ihan samaa sarjaa. Kannet on erimuotoiset noissa pienissä. Noista isommista moni kansi valitettavasti puuttuu. Ja harmillista on että noissa on aika paljon säröjä.
Mutta pidän purkeistä ja aion kyllä säilyttää niitä erittäin varovasti ja hellästi.
Ei sen ole tosiaankaan väliä, vaikka on säröjä. Meinaan sillä sitä, että itselläni on maustepurkkeja, jotka ovat edesmennen mummoni peruja. Pari purkkia on liimattukin, mutta ovat paraatipaikalla. Niillä on tunnearvoa. Joissain on posliini jotenkin krakeloitunutkin, mutta se on sitä ajan patinaa.
Kun kysytään, mitä ottaisit mukaan, jos tulisi tulipalo, niin vastaisin, että nuo maustepurkit, jos vain kerkeisin!
Käyttöä vartenhan nuo on.
Kaivoin taas kaappeja mökillä ja löysin nämä kaksi vanhaa lakanaa. Itse lakanakankaat on aika huonossa kunnossa, mutta nuo nimikirjaimet on kaunista ristipistotyötä.
Vasemmanpuoleinen lakana on paksua kovaa kangasta ja siinä on reikiä ja tummuneita kohtia.
Oikeanpuoleinen jossa on tuo pitsi on ihanan pehmeää kangasta. Valitettavasti siinä on myös reikiä ja muita kulumia. Näistä voisi tehdä jotain kivaa, minä olen vaan niin huono keksimään.
Nuo kirjaimet ei myöskään sovi meille, mutta eihän se haittaa.
Kaapin kätköissä oli myös yksi anopin lakana jossa oli sievä sininen raita ja anopin nimikirjaimet (samat kuin tyttärelläni) kirjattu sinisellä.
Olisikohan tämän pitänyt laittaa käsityöpuolelle, mutta vanhoja nämä on.