Aivan
Mä kans jätän rääsyt mihin sattuu, töistäkin kun tuun niin farkut saattaa olla keittiön lattialla, mitään tavaraa en saa koskaan samaan paikkaan mistä olen ottanutkin…
Aika monella on tuo että kahvi- teekuppia EI saa juoda tyhjäksi. Mistä se johtuu? En ole moisesta kuullut. Onko siinä muutakin kuin mahdolliset porot.
Minulla taas on se että pitää syödä lautanen tyhjäksi ja juoda lasi tyhjäksi. Vanhaa säästämisperää, mikään ei saa mennä hukkaan. Mieskin sanoo joskus että jätä vaan jos näkee ettei alas tahdo mennä.
Sänky jää petaamatta melkein joka päivä, ainostaan silloin petaan kun vaihdan lakanat tai on vieraita tulossa. Mitään järkeä ole arkisin pedeta kun kohta heräämisen jälkeen lähden töihin ja kohta töistä tullessa menen nukkumaan. Puolipitoisia vaatteita on siellä ja täällä. Jääkaapissa ei ole minkään valtakunnan järjestystä ja välillä sinne ilmaantuu erilaisia homeviljelmiä rasioihin. Ja tuorejuusto tms rasioista pitää ottaa heti ja kokonaan se foliokansi pois, sitä EI jätetä siihen rasiaan puoliksi avattuna. Ja tomaateista leikataan aina se puinen kanta pois.
Mutta ruokailuvälineet on laatikossa lokerikossa haa-vei-lu-järjestyksessä. Samoin astiat kaapeissa on omissa järjestyksissään. Myös vaate- ja liinavaatekaapissa on jämptit pinot. Pyykit ravistetaan ja laitetaan narulle suoraan, ei niin että lakanan toinen reuna roikkuu alempana kuin toinen. Myös järjestyksellä on väliä eli lakanat on vierekkäin, tyynyliinat vierekkäin jne. Samoin sisäkuivaustelineellä on pikkuhousut omalla narullaan, sukat omallaan. Vessapaperin pitää tulla rullan päältä. Ja siinä voileivässä on voin päällä leikkele, sitten juusto ja sen päällä tomaatti/kurkku.
Mielenkiintoisia tapoja. Tiskipöytä ja keititön työtaso ovat täynnä tavaraa, aina, vaikka tulis kuka kylään. Ja puhelinlipaston pällä on kaikki tärkeät paperit, laskut sun muut ja auta armias, jos joku niitä siirtää tai vie oikeille paikoilleen. Kahvia jää aina puoli kupillista kylmenemään ja siitä tunnistan oman kuppini Oikeastaan meillä voisi puhua hallitusta kaaoksesta. Mutta, jos tässä touhussa jotakin tavaraa, paperia tms siirretään jonkun muun toimesta muualle, niin varjelkoon.
Olohuone on siisti eikä siellä koskaan olla.
Telkkari on muualla ja edes yksi huone pysyy siistinä. Ja jos saan omituisen oireyhtymän nimellä siivous, niin sitten siivoan niin maan perusteelliseesti, että. Tapahtuu aina silloin tällöin, kerran pari vuodessa.
Sukkia en enää parita pesun jälkeen. Kaikenmaailman niksit on kokeiltu nipistimistä alkaen, yhteen aikaan oli vain valkoisia tai mustia sukkia mutta lopputulos oli aina se, että parittomia vaan jäljellä silloin kun minä olisi sukat halunnu jalkaan.
Nyt on (sohvan vieressä ) muovikassi, johon runttaan kaikki pesusta tulevat sukat, ettiköön kaikki sieltä itse sopivan väriset.
Muovipussin voisi tietty vaihtaa vaikka joksikin kivaksi koriksi!
Vessapaperirullan pyörimissuunta täälläkin elämää suurempi asia. Kahvikuppien korvat oikealle käännettynä. Samaa paria pussilakana ja tyynyliina. Kun ulko-ovi on laitettu lukkoon, se täytyy koittaa, että on lukossa vaikka rapsahduksen on kuullutkin. Nukkumaan mennessä sängystä on ainakin kerran noustava koittamaan, onko ovi lukossa. Autossa turvavyö kiinni, ennen kuin auton käynnistää. Ja hulluinta: töissä kun puhelin soi, täytyy ensin laittaa silmälasit päähän, ennen puhelimeen vastaamista. Välillä on käynyt näinkin, että laitan lasit päähän ja sanon nimeni. Sitten ihmettelen, miksi puhelin soi edelleen.....
Ethän sä muuten näe, kenen kanssa puhut
Tietysti! Mutta puhelin soi edelleen, vaikka laitan silmälasit päähän! Eikö se ole outoa???
Siltä soittajalta jäi lasit laittamatta päähän eikä näe että sulla rillit on jo valmiina?
MoonRiverillä on kova komento vessapaperin kans
Buah hah hah haa. Aamunavaus hirnumalla, hyvä ku tuolilla pysyy!
En sitten taida minäkään olla kauhian outo, täällähän on niin kotoisia kertomuksia. Koriste-esineet, wanhat ja perityt, ovat ainoat oikeasti jotenkin järjestetyt. Kahdessa vanhassa, kapeassa ja korkeassa kaapissa on kaikki esillä ja tein niihin lasiovet, johon laitoin sellaset ovenkahvat että sain nippusitojilla ne kiinni. Eli jos ovet pitää avata, tarvitaan paitsi sakset, myös uusi nippusitoja. Viimeks on avattu kaks vuotta sit…
Hyvä idea, järjestyksessä pysyy kun pistää nippusiteellä paikat lukkoon
Nyt minä inspiroiduin niin, että sohva on jo raivattu (meillä ei siivota vaan raivataan),tarttis ottaa kuva jotta vois huomenna ihmetellä, että noin se oli tyhjä silloin kerran… ja nyt samalla vauhdilla lähtee ukon toimisto tästä sohvapöydältä, siinä näkyy olevan enimmäkseen tietokoneen osia ja laskuja…
Voi kiesus, nämä jutut on jo niin hirveitä, että en uskalla kurkistaa tätä ketjua enää ollenkaan, minä en tunnu olevan enää edes inhimillinen ihminen, mutta kuinka ihmeessä kukaan voi elää huushollissa, jossa lehtikasoja on jokapaikassa, farkut lattialla, jääkaappi täydessä sotkussa, puhtaat pyykit missä sattuu, taidan lähteä tästä vähän järjestelemään paikkoja, tällä kertaa millimitan kanssa...meidän kissa muuten ei henkensä uhalla saa mennä kaappiin, siis mihinkään kaappiin, vaatekaapista puhumattakaan, minun siistien vaatepinojen keskelle...apua...pöydälle meno aiheuttaisi hengenlähdön heti...tiskialtaalla jos tavoitan, hyvin läheltä liippaa kissakoti..
Mutta muuten se on hirveän onnellinen kissa, isäntäkään ei vaihtais huushollia, vaikka komento koskee myös häntä, vessanpaperia myöten!
Mun serkulla on tapana viheltää vessassa, ettei kuule, kun pökäle loiskahtaa pönttöön.
Näissä hullunmyllyissä asuu onnellisia (sanan monimuotoisimmassa merkityksessä ;D) immeisiä, usko vaan!
Nii se menee, et kukin taaplaa tyylillään. Minä en edes ehtisi olemaan millintarkka, senverran tuota porukkaa lappaa sisään ja ulos. Ja haluan elämältäni muutakin ku jatkuvaa siivousta, vaikkei täälläkään kakkaan hukuta. (Paitsi et jostain kumman syystä mein Mimmi oli yöllä paskonu keittiön matolle. Onkohan taas susia mein nurkilla, ku ei oo uskaltanu mennä tonne tontin laidoille asioilleen eilen…)
“Tuhmien kissojen keskuskoti” :)… noo tää samainen kissa myös synnytti sinne kaappiin. Kyl vaihdettiin sille tietty paperia ja riepuja mut minusta oli taas tärkeää, et hän tuntee olonsa turvalliseksi!
Pärskiksen serkku aiheutti tän aamun parhaat naurut Ei se oo ajatellu, et viheltelystä kaikki tietää mitä vessassa on meneillään?? Minun mielestä on ihan tavatonta, jos joku kuulee normaalit vessatoimiäänet!
Nyt raivasin ukon toimiston, löytyi mm. ruuvimeisseleitä, syömäpuikkoja, hammaslankaa (käyttämätöntä sentään!, energialamppuja,kuitteja…paljon mahtuu kun kerroksittain laittaa!
Mutta myös lappunen, jossa lukee ukon käsialalla: “Sandy, miksi aina sinä?” Mitenkäs tämä tulkitaan??!!
Jos sinä olet se Sandy, niin se tarkoittanee että ukko haluaa sinun antavan kasojensa olla
Tartteekin kysäistä, onko hän luonu minulle jonkun mielikuvitusroolihahmon
Voi hyvä ihme teijän kanssa, täällä nauran niin että silmät vettä roiskuu.