Reia, kiitos kirjan nimestä!
Leija, sulta 3.5 saadussa lehdessä kasvanut valkoinen santtuvauva haluaa myös kukkia! Nuppuja on jo yli neljä! Kyllä ovat kovin malttamattomia. Koskas muuten tänä vuonna kasvatetut santtuvauvat erotetaan emolehdestä ja istutetaan omaan purkkiin? Ens keväänä? Vai jo tänä syksynä?
Emolehden poistamiselle löytyy varmasti yhtä paljon mielipiteitä kuin on santtukasvattajiakin, mutta itse poistan emolehden kun pikkulehdet ovat sellaisia 10 sentin kolikon suuruisia. Sitten odotan vielä muutaman viikon ennen kuin erotan pikkutaimet omiin ruukkuihinsa. Joskus odotan pitempäänkin ennen kuin poistan emolehden, esim. jos kyseessä on kirjavalehtinen lajike (ne tuppaavat tekemään mulle pelkät valkoiset pikkulehdet, joten eivät selviä ilman emoaan) tai jos en muuten vain ehdi.
Kuinka moni täällä muuten uusiokäyttää emolehden ja millä tuloksella? Minä käytän silloin tällöin emolehden uudestaan, jos haluan lisää taimia. Aika harvassa ovat kuitenkin ne emolehdet jotka jaksavat tehdä toisen satsin pikkutaimia, mutta joskus sekin onnistuu.
Kiinnostaako ketään minisanttu Little Chippery Trail? Olisi tyrkyllä juurtunut lehti poikasineen.
Kolme lehteä poikasineen tarjolla. Lilla Blåklockan, Rosenklocka ja Skagit Victory trail. Ovat Halvmini-minisanttuja.
Hoyabella hyvin hoidat ne. Jos apache primrose ei selviä, lähetän uusi tilalle .
(Nyt olen harvoin täällä palstalla, menen opiskelemaan .)
Täälläkin voi hyvin Sashalta saadut taimet. Mermaidissa (isommassa) on jo kai nuppuja tulossa. Taimet ovat joutuneet kestämään putoamiset kirjoituspöydältä monta kertaa... Sasha: Mites muuten chimera voi?
Valkoinen santtu innostui kukkimaan, keväästä asti on tehnyt vain lehteä.
Iiris, Onpas sinun mermaid iso! chimera voi hyviin täällä se
Astral aloitele, vaikka on pieni kukkimaan.
Oi kiva että Chimera kukkii. Tosi hyvin voiva.
Rob`s Sarsparillan ensimäinen kukk
a
Tällainen lila kolmio ikkunalla oli myös iloinen ylläri, muut santut vähän taantuneet, vaikka uusia nuppuja näyttävät pukkaavan.
Onpas Summerwhisperin santtukolmio runsaskukkainen, komea ilmestys.
Robs mad cat on tosi herttainen, kiitokset lähettäjälleen !
missähän vika kun santun nuput varsineen kuivuu pystyyn? liian vähäinen kastelu/ lannoitus?
Onko kuivuneet nuput lehtien alla vai päällä?
Jos alla niin lehtiä reippaasti pois etteivät tukehdu lehtien alle.
lehtien alla ja päällä..oli nuppuja tulos.. mutta ei ole enään
Laitanpa taas muutaman santunalun tarjolle
Siver Smoke, poikanen
Irish Flirt, poikanen
Tomorrow`s Pink Ice, lehti poikasineen
Tsunami. micromini kellokukkainen, lehti poikasineen.
Vastaukset hölönä, kiitos.
Poikanen kukkii ahkerasti. Emokasvia jo vähän väsyttää, kun kukat jäävät pieniksi.
Vaikka mä kuinka katon tuota hoyabellan kuvaa niin ei aivot raksuta et miten noi kaksi vasemmalla olevaa santtua oikein on. Näyttää nimittäin siltä että ne leijuvat ilmassa tai koskevat pöytälevyyn vain hiukan oikeasta reunasta. Mutta kyllä on kauniita värejä noilla kukilla.