Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2, SULJETTU, -> Osa 3

Antte81, eivätkö ne narrinhiipan mukulat ole semmoisia käpyjä? Ne voi laittaa ihan poikittain multaan, ei hirveän syvälle. Samalla tavalla kuin mustanmerenruusukin.

Mää istutin ne sitten väärin. Istutin sen kapean pään ylöspäin ja melko syvälle, kun olivat niin pitkiä. :confused:

Pikkuhiljaa alkavat miunkin santut kukkimaan. En ole varma onko nämä kolme kaikki Sailasilta peräisin. Powwow ainakin.

Minunkin paketti dibleysiltä saapui tällä viikolla. Warm sunshine on minullakin tosi mini, niinkuin muutkin santut. Yhdessä soilikissa (Gloria) oli jopa nuppukin!

Kurpitsalla nätit santut. Mulla ei nuo santut oikein enää ole menestyneet. Elossa on vain neljä kaupasta ostettu ja niistäkin kukassa vain valkoinen, nätti sekin. Äsken aloin tehdä tilaa ikkunalaudalle, kun noita taimikasvatuksia riittää. Ajattelin heittää kompostiin ikkunalla nököttäneen santtukasvattamon. Se on ollut siinä syyskuusta 08 asti. Lehdet sain muistakaseni Pikkulumikukalta viime kesän lopulla. Lehtiä oli kolme, talvi vei yhden ja ne kaksikin olivat mun mielestäni olleet jo riittävän kauan herätäkseen uuteen kasvuun. Ja mitä sitten tänään näinkään, toisen lehden juuressa pientä lehden alkua. pomppivaa hymyä Kyllä kärsivällisyys palkitaan, välillä se vaan on tosi vaikeaa hätäiselle ihmiselle.

Minullakin tuo Ancient Lace teki vauvat vasta nyt ja viime kesänä sen ostin, myyjä sanoikin että voi ihan hyvin mennä vuosi ennen kuin se tekee vauvat, onneksi tiesin tuon, luultavasti olisin viskannut sen roskiin jo ajat sitten

....ja se jäi kertomatta että löysin siitä eilen nupun

santtuvauvojen odotusaika lähentelee ihmisen odotusaikaa.

Jadeliila, onko siinä vauvassa jo nuppu?puhetta

On on, pitäskään mun tarkistaa etten puhu puuta heinää…oottakaa hetki

Tässä kuva siitä nupusta, onhan tuo nuppu ? oho

on se hyvinkin nuppu!

Aika karvaiselta näyttää. pomppivaa naurua

Niin tekee =D

Kurpitsa, tutuilta - ja hienosti kukkivilta - näyttävät santtusi.

Meillä ei ole vielä yhdessäkään nuppuja.

Kurpitsa, tuo punainen on upea. Josko joskus saisin lehden?

Emo, tietysti saat. Laitan juurtumaan.

No mutta kyllä mulle juurtumatonkin kävis, kun en tiiä milloin pääsen sinne käymään. Että meinaan nappasee silloin lehden. Vai? (selväkieltä vai mitä?)

Olisi viime kokoontumisessa ollut isoja taimiakin, muttei juuri kelleen kelvannut:)

Mää luulin, että ne oli sitä vaaleanpunaista, mitä mulla jo on.