Laitanpa pois EK-Sakharnaya Rozan- lehti kahden pienen poikasen kanssa , jos hyvä sijaiskoti löytyy.
Hep!
Selvä
Nyt taas nolaan itseni julkisesti mut menköön Joissain santuissa olen nähnyt lukevan, trailer, sport yms. mitä nuo tarkoittaa?
Mä yritän selittää. Sportti on sellainen lehtipistokkaasta tuleva kasvi, joka kukkii erilaisin kukin kuin alkuperäinen kasvi.
Traileri taas kasvattaa ympärilleen ikään kuin rönsyjä.
Eli jos ostan santun joka on mallia sport niin se kukka on muuta kuin emokasvissa? siis toisinsanoen eihän niistä tiiä sit loppujen lopuksi mitä ovat vai onko niiden ero sit kuitenkin niin pieni että meikäläisen kaltainen ei niistä erota kumpi on kumpi…mielenkiintoinen tämä santtumaailma =D
Niin ja kiitos Jutita kun selvitit, mulla ei tuosta trailerista tullut mieleen muukuin se hökötys jolla veneitä hiissataan =D
Kyllä sport on useimmiten hyvinkin erilainen ja sen lehti voi taas sportata ja olla mitä vaan. Periaatteessa jokaisesta lehtipistokkaasta on mahdollista kehittyä sportti.
Jop, eiköhän se ny jollain lailla mennyt jakeluun =D
Tuota yhtä santtulastani kun tutkailin, niin huomasin, että siinäkin taitaa olla kaksoset kasvussa. Kasvuhan noissa hidastuu näköjään hirveesti, kun on enemmän, kuin se yksi. Kaivoin sen sitten onneissani mullasta ja huomasin, että siinä olikin - ei kaksoset, vaan kolmoset. Kovasti alkuun ihmettelin, että mikä on, kun lehtiä pukkaa niin perkuleesti, mutta itse se kasvi ei kasva kokoa juuri ollenkaan. Jospa nyt sitten alkaisi jotain tapahtua.
Jos se on minitraileri
En miä tiiä mikä se on…
Trailepoikanen kasva näin.
Tässä sama jo isona,en saa sitä millään kukkimaan teke hurjasti nuppuja sitten ne kuivuu pois. eli en ole nähnyt ainuttakaan kukka vielä.
Kiva kasvutapa. Vaatiikin juuri tuollaisen jalallisen ruukun. Tiedätkö minkä niminen tuo santtu on?
En ihan täysin varma oo,mut oliskohan tää se Hoppy trail tai joku vastava nuppujen väristä päätellen näky vaalean punainen.mut eivät koskaan pujenneet kukkaan harmi.
Jadeliila kun mietiskeli santtujen sport- muunnoksia, millaisia ne voivat olla, niin tässä on yksi. Minun Witch Doctor näyttää tältä: Linkistä näkyy se oikeampi väri, tummempi punainen: http://www.volny.cz/africkefialky/katalog_standard/galerie/img00063.htm
No on niillä vain eroa…
Nimetön pilkullinen koristautuneena, puolet vielä nuppuja avautumattakin.
Tosi kauniit kukat…
Pikahelppiä, mihin multaan santut pitäisi laittaa? Nyt löytyy kaktus ja taimimultaa, kestomultaa taitaa olla ripaus, mutta kaupasta saan juostua muutakin. Sain santun joka on kaupan mullissa ja näyttää vähän surkelta tapaukselta niin meinasin vaihtaa mullat ja ruukun.