korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni ihan normaali huonekasvimulta on ok.
Totta puhut ! Santut eivät ole kranttuja multansa suhteen. Ja vaikka laittaisit taimimultaankin, tarvitsee vain lisätä silloin tällöin lannoitetta, sillä taimimultahan on hyvin mietoa.
Raili-45; emokasvi, josta tuo lehti oli peräisin, ei näyttänyt kyllä tuolta. Siinä on vain yksi lehtiruusuke… Vai voiko se siitä huolimatta olla traileri? Toivottavasti en tehnyt tuolle mitään tuhoa, kun otin pois ne kaksi muuta.
omasta mielestäni en tuosta omastani ole vielä kellekkään lähettänyt lehtiä.tuo teke juuresta lisä rönsyjä ynpärilleen.
Tulikin tossa aiemmin mieleeni sama kysymys kuin Kilpulle, kun laittelin santtuja multiin ja aurinkomulta loppui kesken… Pistelin sitten muutaman taimimultaan toivoen, että ehkä ne santut siinä selviävät. Ilmeisesti sitten toivoa hyvinkin on.
Jouduin muistaakseni vuosi sitten laittamaan jonkun santun kaktusmultaan, kun kukkamulta loppui, eikä ollut tarvetta ostaa koko pussia. Mitään ongelmia en ole huomannut, mutta annoin varmuuden vuoksi enemmän kastelulannoitusta.
Voihan tavallinenkin santtu tehdä useampia ruusukkeita yhdestä emolehdestä ja ne on hyvä irroittaa. Minulla on tullut neljäkin ruusuketta. Ei siihen traileria tarvita.
Saintpaulia innostus on iskenyt nyt pahasti, löytyisikö keneltäkään irish flirtiä tai jotain muita ihanuuksia esim. golden eye, green dragoon, pink mint, hallucination ym.
onko kellään kukkinut tai onko ollenkaa kellään EK-Shedevr hudoznika?
tollainen sen pitäisi olla, joskus valkoista enemmän, en usko että mulla niin isot kukat tule olemaan :))) (kun toisessa kuvassa)
(kuvat netistä, venäläisista keräilijöiltä)
Minulla on ihan pieniä vielä EK-Shedevr Khudozhnika-pojat, saa kukkimista odottaa varmasti hyvän aikaa.
minulla rupea kukkimaan pieni santu, sanoisin että se on vielä poikanen, leveys 13cm koko santu
kun meille korjataan kannettava niin pystyn sitten laitamaan omia kuvia santuista
Voi että osakin olla nätti kukka.Toivotaan et saat koneen kuntoon ja pääset useammin tänne sivuille
Voi miten ihania santtuja. Saispa joskus kiva kun edes näkee.
Ihanat santut
Hoyabella, se kirjoitetaan Chudotvornaya, vaaleanpunainen jossa on valkoiset reunat.
Huh, ihania ovat…
hoyabella, tuossa vielä linki Chudotvornaja santusta , ja siellä löyty melkein kaikki venäläiset santut, en tiedä näkykö teillä ne nimet miten...ne on venäjän kielellä
http://ssr.su/catalog/makuni/m155.shtml
Oh ihan syömmestä ottaa kun oli niin hienoja santtuja naapurimaasta.
Sirpuli,
minä muistaakseni tilasin irish flirttiä ja saat siitä sitten kun santtu on kasvanut että pystyy lisäysmateriaalia ottamaan.
onko kellään Rob’s cool fruit olemassa? pikkuruinen santu
Oletkos Sasha milloin menossa santtuostoksille? Haluaisitko tehdä kimppatilauksen?