Mulla on aina istutettuna kirkkaasta muovista tehtyyn kertakäyttälasiin ja teen samanlaisesta sille aina päälle kuvun. Nytkään ei mennyt kuin ehkä 2. viikkoa, että sai juuret.
Minulla on saint paulia,se kukki siniset kukat ja on nyt ollut kuukausia ilman kukkia,onko kellään tietoa,kauanko kestää että se alkaa taas kukkiimaan?Minun tietojen mukaan sen pitäisi vielä kukkia.Ja mikä voisi auttaa,valosampi paikka?kastelen säännöllisesti,hyvässä kunnossa on muuten.
minä juurrutan aina vesilasissa ja saavat olla niin kauvan kun on kunnolla isot juuret sitten multaan ja oon huomannut että poikasetkin tule nopeammin kun isoilla juurilla istutta multaan.
Missä se tradera osoite on ja miten siellä huuuvetaan?.
Itse olen harrastanut ulkomaisten kasvattajien nettisivuilla suoraan jonkin tietyn kasvin pistokkaan tai lehden myymistä. Hyvin sujuu niinkin jos vain kieli taipuu amerikaksi
tradera.com sinne teet tunnukset ensin, kirjautuneenä näet heti ketkä myyjät myyvät myös suomeen… sitten siihen laatikkon huutosumma ja hyväksyt
Kuinka kauan kestää lehden juurruttamisesta kukintaan?
Monta kuukautta. Yleensä menee seuraavaan kevääseen. Viime elokuussa sain lehtiä ja aikaisimmat alkoivat kukkimaan maaliskuussa. Nyt keväällä saadut saattaa kukkia vasta ensi keväänä.
odottavan aika on pitkä
Sapphire ice
Powder keg
Lyon`s blushing bride
Ja vielä yksi nimetön..
Ihana tuo Sapphire ice ja muutkin on kauneita.
Kauniita ovat kukkasi.Tuo sinun Sapphire ice on väriltään paljon vaaleampi kuin minun kikkiessa oli tummeman värinen ,salmako vaalenta noin paljon.
Vähäisempi valo vaalentaa myös; samassa paikassa olevilla santuilla sen huomaa hyvin, kun syksyn pimetessä värit vaalenee.
Kauniita kukkia Pirjolla. Valoa enemmän taitaa vaikuttaa lämpötila. Sasha taisi tietää tästä enemmän.
Ihan mielettömän ihania nuo pirjoh:n santut! Odotan niin innolla mitä multa tulee noista, jos menestyvät. Mulla on tuo Sapphire Ice ja Lyon’s Blushing Bride.
pirjoh, Vautsi mikä Sapphire ice!
Onko se minulta saatu vai toiselta ?
Minulla kun se oli myös ja ei se ollut niin vaalea, yksi kukka oli vaalea, sitten se tummentui vähäsen.
Se vaaleisuus riipuu monesta syystä, riipuu minkälaisista emosta on otettu lehti, ja onko valoissa paikka,jos on vaaloissa niin vaaleampi pitäisi tulle kukka, ja lämpötila, jos on viileä paikka sitten kukat ovat vaaleampia.
Ja myös viileämällä paikalla sellaisella kukalla kun esim. Zima ulibaetsa (kuva)
ne reunat ovat paljon "kiermuisia" kun kuumalla paikalla. Minulla on lämmintä kotona niin ei ole tolla kukalla kauheaan kiermuisia ja vihreitä ne reunat, siis se vihreä reuna on isopmi jos on kotona viileä.
todenäköisesti paikka on viileä, kun kukka on tollainen (Zima ulibaetsja)
kuuma paikka tai lämmin, alla kuvassa (Zima ulibaetsja)
maanantaina tai tiistaina kun kanettava tietokone tule kotiin, niin näytän minkälainen on mun Zima ulibaetsja, sillä ei ole ollenkaa tollaisia reunoja, ne ovat ihan suoria