Jos joku halua katsoa minkäläiset ovat santut venäläisillä
keräilijoilla niin tästä linkista ainakin yksi keräilija niistä näytä
omia santuja ja gloxinioita. Niitä keräilijoitta on siellä satoja ja
niillä on niitä santuja on 10-3000 santtua .
Siellä alhalla on sivujen numerot niitä on 108, ja ne kaikki kukat ovat ainoastaan Tatjanan nimesen keräilijän.
http://www.flowersweb.info/forum/forum9/topic50758/messages/
Voi jösses mitä santtuloisia, tahtoo kans =D
Huh, kun oli kauniita santtuja Sashan antamassa linkissä.
Tietäisikö joku mistä voisi ostaa sassy sisterin, ei löydy mistään
sirpuli, minä en tiedä
itse voisin myös sellaista hankia
ok kiitos tradera osoitteesta. En vielä tiedä uskallanko kirjautua sinne… Voi käydä köpelösti ja huutaa sieltä vaik mitä Pitänee ensiksi odotellla että jenkkilän taimet tulee ja sitten…
Tuo Powdwr keg on sitten kaunis kukkainen santtu, jotenkin nuo punakukkaiset vetää minua puoleensa eniten. Sainkin täältä powder keggiä lehden joka on ollut juurtumassa mini kasvarissa lukemattomien muiden santtulehtien seurassa. Hywää vappua kaikille:)
Rosen Klockan ( voi olla kirjotettu väärin) on aukaissut nuppunsa, kuva on vähän huono kun aamu aurinko paistaa just tähän santtuun
Se on semmonen pieni ja sievä =D
Tässä jutitalta lähtöisin oleva Heavenly Dawn tai Down, en nyt muista ensimmäsisessä kukassaan.
Tämä Buffalo Hunt vilkuttaa Sofialle.
Tälläinen mutantti, täysin valkoinen, paitsi tuo emolehti. Ei taida olla elämisen edellytyksiä ilman emoa?!! Olisikohan Sashalta, ei ole nimeä lapussa.
Tässä viimeinen kuva, tarleenalta saadut Pow wowin lehtipistokkaat; katsokaa, kuinka toisesta lehdestä kasvanut on noin valkoinen ja toinen lähes vihreä!
Hauskan näköisiä kun ovat niin valkeita =D
Uh, minun taitaa olla syytä ilmoittautua santtujen rääkkääjäksi. Mikähän idea oli aikoinaan tunkea Dibleysiltä vuosi sitten tulleet santut 5 cm purkkeihin? Viimein sain aikaiseksi vaihdettua mullat ja ruukut niille. Yhdessä 5cm ruukussa kasvoi kolme sweet amy sue:ta, eikä ne olleet mitenkään pieniä. Ihmekään että on vähän kellastuttanut lehtiä, se alkoi jo tukehtua omiin lehtiinsä. Ei vaan jakaminen mennyt ihan putkeen kun yksi ruusuke jäi vallan ilman juuria. No toivottavasti juurtuu. Artic Frosteja tuli yhdestä ruukusta kaksi. Tai ehkä niitä olisi tullut useampiakin, sillä siitä kasasta ei enää edes ottanut selvää montako siellä ruukussa oli. Se kun vielä jokseenkin voimakaskasvuinen…
Tuommoinen ruusuke juurtuu vesilasissa yleensä aika nopsaan.
Herranjesta minkälaisia kukkia! En ole koskaan välittänyt santuista kun olen pitänyt niitä tylsinä Eipä olis pitänyt ruveta tätä ketjua lukemaan ollenkaan, meinaan tylsyys aktosi alta aikayksikön kun kuvia katseli! Mulla yksi poikanen on tulossa kun löysin irtonaisen lehden Plantagenin pihalta, eli mitään tietoa ei ole, mitä siitä syntyy… Onneksi ei sisäkasveille ole paljon tilaa, tässähän voisi näihinkin helposti koukuttua.
floora oli tilannut jenkkilästä taimia… Mistä sieltä?
Mua muutenkin (valitettavasti:D) kiinnostaisi erinäiset paikat netissä, joista uusia santtuja voisi saada itselleen… Traderaa kävin vilkuilemassa ja hieman tuota Dibley’siäkin… Saa kertoilla, mistä muualta noita etsiskellä. Meillä päin ainakaan kukkakaupoista ei löydy mitään sykähdyttävää… Ja toisen kautta harmittaa niissä myös se, että ne ovat nimettömiä järestään kaikki.
niin ja stten eilen taas surffatessani santtujen ihanassa mailmassa löysin tällaisen santtuilijan paratiisin kuin African Violets by Fredericks, Inc. Kuvia ei ollut heillä kovin runsaasti mutta lajivalikoimaa ja “rotuja” oli vaikka huru mycket. Hinnat vaikuttivat edullisilta mutta… En vielä ole ehtinyt kysellä eurooppaan / suomeen lähetyksestä. Kaikki firmat ei sitä tee. googlesta niitä kuvia sitten jos eglannin kieli taipuu sen verran että ymmärtää minkälainen esim santtu onkaan kyseessä.