(Luonnonkasvit)
ks. myös Villiyrtit ja villivihannekset : Päivänkakkara
Eikös päivänkakkaraa enää kasva kenelläkään?
(Luonnonkasvit)
ks. myös Villiyrtit ja villivihannekset : Päivänkakkara
Eikös päivänkakkaraa enää kasva kenelläkään?
Lisää kakkaroita.
Kasvaa tokkiinsa, vaan se on vasta nupuillaan :-)
Minä tykkään päivänkakkaroista ja annan niiden kasvaa kaikissa vähänkin sopivissa paikoissa, minne vain ilmestyvät. Viime kesä taisi olla hyvä kakkaroiden leviämiselle, sillä tänä keväänä löytyi erittäin ponteva kakkarakasvusto sormustinkukan, ukonhatun, varjoliljan ja yhden kissankellokasvuston seasta. :)) Kaikki saivat ainakin toistaiseksi jäädä siihen mihin olivat katsoneet hyväksi asettautua…
Päivänkakkara ja harakankello...ne on minulle ne ainoat oikeat kesän kukat! Kotiniityillä kasvoi niitä valtoimenaan, ja voi että oli kaunista!
Nyt tuolla meidän rantapenkereellä kasvaa ihan mukavasti kumpaistakin, vaikka paikka onkin todella kuiva. Päivänkakkarapehkoja puskee milloin mistäkin muuallakin pihassa, ja annan niiden rauhassa reunamilla kasvaa. Mies vaan on välillä vähän turhan innokas trimmerinsä kanssa, eikä huomaa päivänkakkarapuskia(kaan) silloin kun ne eivät vielä kuki...
Kasvaa ja on ite kylväytynyt mahdottomasti joka paikkaan. Ja näyttää viihtyvän juuri niissä kuivimmissa paikoissa..
..
Oih, sievä kuva!!!
Oletteko siirtäneet luonnosta vai miten?
Nimimerkki "Kesäruukut täynnä markettaa"
Epätoivoisesti yritän kitkeä kaupunkipihalta pois. Tulee ihan kutsumatta naapurin pihasta.
Meille tuo on tullut täyttömaan mukana samoin kuin lemmikki, harakan-ja kurjenkellot, rönsyleinikit ym luonnon hyvät ja pahat
On täälläkin päivänkakkaraa. Olen antanut kasvaa jopa perennapenkissäkin ison puskan, koska se on niin kaunis ja kukkii pitkään. Jos tulee liikoja yksilöitä, olen ne kitkenyt pois. Jopa harakankellopuska sai jäädä "kunniapaikalle", kun se oli niin kivan näköinen valkoisten neilikoiden keskellä.
Meillä saa päivänkakkara kukkia ihan perennojen seassa, samoin jokunen harakankello. Olen usein miettinyt käsitettä " rikkaruoho " , sehän on vain kasvi joka ihmisen mielestä kasvaa väärässä paikassa. Vähän niinkuin ruoka, joka vaatteelle pudotessaan muuttuu liaksi...
Täälläkin istutettiin ihan tahallaan äitin kukkapenkkiin päivänkakkaraa, se kun sattuu olemaan äidille mieluinen kukka
Minä olen ihan tarkoituksella istuttanut perennapenkkiin valkoista päivänkakkaraa ja punaista olisi tulossa viereen. Ajattelin, että saavat siellä keskenään sekoittua ja kukkia mielin määrin. Ainakin joku kukinta on taattu.
Täällä myös päivänkakkarat kasvavat penkissä. Iiriksien , akilleijojen ja kurjenpolvien seurassa. Tämä laji kun ei ota nokkiinsa pienistä, ja kukkiikin kauniisti
Siinähän se tuli, akileijaa sinne päivänkakkaran kannsa. Iirikset sitten vähän toisaalle. Kiitos, jalomi, vinkistä.
Päivänkakkaroita on tuolla metsän reunassa kuivassa maassa,nehän kuuluu kesään.
Viime kesänä ihmettelin mihin päivänkakkarat ovat kadonneet Maaonnipaikkakunnalta. Tienpientareilta en edes maljakollisia pystynyt keräämään, kun ei ollut kakkaroita. Nyt ne palailevat, mutta eivät vieläkään niin runsaina kuin ennen. Luonnonkasvien kyseessä ollen on kovin erilaisia vuosia.
Löytyi sentään yksi upea päivänkakkaraesiintymä:
Täältäkin löytyy päivänkakkaraa sieltä sun täältä. Ojanpientareet tällä hetkellä täynnä päivänkakkaraa ja harakankelloa. Pihan reunassa saa levitä rauhassa ja penkistä sitä löytyy myös.