Päivänlilja, Hemerocallis

Tälläinen aukesi tänään:

Ostin taimen kesäkuussa ja luulin, ettei se kyllä tänä kesänä kuki, mutta kuinkas ollakaan!!! Upea on ja miun ensimmäinen, muunvärinen, kuin kelta-oranssi.Nimi on hukassa.

Täällä myös on lastenfestivaalit Tuo päivälilja josta kuvan laitoin, ei suinkaan ole "moonlit masquarade" (vaikka olen sen sellaisena ostanut), vaan siloam dream baby. Saa katsoa, kuinka moni päivänliljoistani osoittautuu joksikin muuksi, kuin mitä piti.

Tällainen päivänliljan ostin toukokuussa eräältä suurelta ketjulta pääkaupnkiseudulta ja piti olla Pink Damask. *#¤%&!

No, en näemmä ole ainoa jolle näin on käynyt, omatoimisen googlettamisen perusteella taitaa olla Bonanza, vai mitä? Kaunishan se on ja taitaa istua penkkiinkin paremmin kuin alkuperäinen suunnittelemani. Kaverina on Summerwine jossa ei nyt parhaillaan ole avonaista kukkaa.

Kyllä tuo karhurinne bonanzalta näyttäää. Itse tykkään siitä kovasti, on varma kukkija joka vuosi.

Tarhapäivänlilja, Stella de Oro, aloitti kukinnan. Tänä vuonna näkyy häiritsevän Päivänkakkaran hyökkäys kukintaa. Jostain syystä se on ilmaantunut ihan juurelle ja rehoittaa valtoimenaan. On kai viisainta syksyllä perata kunnolla pois...

Vanha päivänliljalajike rusopäivänlilja, Hemerocallis fulva on avannut ensimmäisen kukkansa.

Minulla on paljon keltapäivänliljaa, joka onkin helppohoitoista ja hyvin leviävää.Onko päivänliljoissa esim. vaaleanpunaisia  tai lilansävyisiä lajikkeita, jotka olisi yhtä helppo kasvattaa?Turhan vaateliaita en haluaisi kokeilla.

Hei, onkohan tämäkin päivänlilja vaiko joku muu? Olen sen saanut Virosta, kasvaa isosti, mutta vähän tällä hetkellä ahtimuksessano-jaa.

Hemerocallis ''Corky'' , mielestäni, mun lemppareita :)

SuurKiitos tiedostasi Kibuvitsihymy, täällä tiedetään ja taidetaan kasvi kuin kasvilamppu, pistän kasvikirjaani nimen ylös eli Päivänlilja Hemerocallis "Corky".

Pelkäsin, etteivät päivänliljani kukikaan, kun ovat vähän liiaksi muiden perennojen puristuksessa, mutta nyt niissä on nuppuja...

Luulen syyspäivänliljaksi, nimestä ei hajua..korkean varren päässä runsaasti nuppuja. Otan uuden kuvan kunhan aukeaa huomenna tai seuraavana viimeistään...

Eka kukka aukesi, tunnistaakohankieli ulkoa joku lajia?

Tässä kaikki vaiheet, aika kaunis lilja, edesmenneen anopin perua sydän

Tällainen aukesi tänään. Harmillista, että olen onnistunut sen tiedot hävittämäänsurullinen

Kaunis Hoyabella on, kukat sopii tosi hyvin tuohon seinänkin väriin, IHANAhymy VÄRI KUKASSA!

Alkukesästä kukkivat keltaiset päivänliljat. Niitä on minulla kahta eri sorttia, joista toinen on hiukan oranssimpi ja tuoksuu aivan ihanasti - se on jotain vanhaa mummolan kantaa.

Keltaisempi on vähän hoikempikin muodoltaan...

ja tämä tummempi on pulleampi ja tuoksuva.

Minunkin mielestä nuo päivänliljat ovat upeita ja tuoksu huumaava. Eteenkin suurina ryhminä todella näyttäviä. Minulla on keltaiset ja ruskeat liljat jo kukkineet melkein loppuun, mutta oranssit vasta kasvattavat kukkavarsiaan. Päivän kestävistä kukista huolimatta kukinta on näyttävä, kun kukkia avautuu jatkuvasti kukinnan ajan.

Kuvakulma on vähän hassu, mutta siinähän ne näkyvät.

Kiva väriyhdistelmä.

Voiskos sinitalvikin lilja olla rusopäivänlilja ?