Palavarakkaus, Lychnis chalcedonica

ensimäinen kukkaterttu aloittelee hiljalleen aukaisemaan kukkiaan

MInä siirsin nupuillaan olevan palavanrakkauden pakon edessä toiseen paikkaan. Nyt jänskättää, kestääkö siirron vai makaako pisin pituuttaan maassa, kun palaan juhannusreissulta kotiin.

Palavarakkaus aloittelee kukintaa, vaikka aika pienet kukinnot näyttää olevan.

palavarakkaus

Harvinaisen vankka kasvusto tänä kesänä.

Valkea on valkea vaan hetken.

Palava rakkaus kaipasi tukea tänä todella tuulisena kesänä…

Mun palavarakkaus ei oo koskaan ollut noin pitkää kuin tänä vuonna - yhtä pitkä kuin minäkin (olen vain 161), mikä ihme sen on saanut tänä vuonna venumaan noin pitkäksi?

Neuvoa tarvitaan. Mä irrottelin just siemeniä mun palavasta rakkaudestani ja kysynkin nyt, että miten ja milloin ne laitetaan maahan? Pitääkö ne esikasvattaa sisällä, vai riittääkö että ne vaan levittää kukkapenkkiin ne siemenet, peitetäänkö ne?

Bride, kylvä maaliskuussa sisälle. Itävät helposti ja voit laittaa pikkutaimet kesällä jo pihalle lihomaan, kunhan muistat kastella. Yksi helpoimpia perennoja!

Lellul, sulla on varmaan vahvaa maata? Mun palavat on aina kaksimetrisiä. Hiekkamaalla kasvavat näkyy olevan lyhyempiä.

Kysymys: Minä löysin valkoista palavaa rakkautta. Onko se yleensä lyhyempi kuin punainen?

Kurppa! Apua mitä tarkoitit kun sanoit että valkea on valkea vain hetken? T:valkeudesta huolehtiva

Ps onko tosiaan noin valtavia kasveja?

inki mitä valkeaa sulla on ton rakkauden takana?

Tipilintu, se on kanadanvuokko.

Mulla on ne tavis oranssiinvivahtavat punaiset palavat rakkaudet kans liki kaksimetrisiä ja kun ne kasvaa rötköttää kuivassakin penkissä miten sattuu. Valkoinen on pysynyt hieman matalampana, mutta kirjava on kaikkein matalin ja tanakoin.

Mä heitin pöpelikköön kolme vuotta sitten koko palavanrakkauden juurakot, sillä kukki huonosti ja aina lamosi sinne tänne. Tänä keväänä huomasin niiden edelleen elävän, joten laitoin ne takaisin perennapenkkiin. Jos nämä viitsivät kolme vuotta elää pienissä multapaakuissa, ovat ansainneet paikan perennapenkissä. Ja vielä lupasin pitää niistä hyvää huolta <3

Ja minä kaivoin tänään kaikki punaiset pois penkistä, kun kolmena vuotena peräkkäin toukat ovat syöneet kukinnot piloille.

Vanhaa kantaa oleva pun. palava rakkaus on ollu tanakka, mutta viime keväinen siemenkasvatukseni tulos valkoinen palava rakkaus lamoaa kuin lehmäm p… hetken topakka ja sitten kellotetaan kuin ellun kanat… jospa olisivat ensi kesänä jo topakampia : )

Valkea on parin vuoden jälkeen topakampi tai sitten johtuu vaan tästä hemmetin kuivuudesta. Valkeissa kukissa ikä näkyy mielestäni helpommin kun muun värisissä, eli tulee hieman ruskeaa sävyä mukaan.

Aivan totta. Harmittaakin välillä, kun valkoisissa kukissa ruskettumista tulee niin saman tien. Pätee mun mielestä yleensäkin valkoisiin kukkiin. Paitsi, että ei mulla edes niitä paljon ole, että paraskin sanoja.

Usein valkoiset myös suuttuvat sateesta-herkästi ruskettavat kukkansa. Valkoiset on oikukkaita :wink:

Hoyabella, ehkä nyt helteillä ei ole millekään kasville paras siirtoaika, mutta palavarakkaus ei oman kokemukseni mukaan ainakaan ole kauhian kranttu siirtelystä.