Tämä on ihana
Tämä myös. Viime vuonna mulla oli vain tuota persikanväristä jotka kasvattelin siemenistä. Nyt joukkoon on eksynyt myös valkoista
Oletko kasvattanut siemenistä sen persikanvärisen tosiaan? En ole koskaan nähnyt livenä kuin punakukkaisen version, joka itselläkin on. Tosi kauniita oikeastaan kaikki värit. Se minua vain harmittaa, kun palavarakkaus on niin hontelo, ettei tahdo pystyssä saada pysymään. Mutta onhan paljon erilaisia keinoja tukemiseen, kun siihen syventyy keväällä ajoissa.
Kyllä kasvattelin pari vuotta sitten siemenistä. Löysin siemeniä yhdestä pentissä kiertäneestä siemenkirjeestä ja päätin kokeilla Hyvin iti ja kasvaa ja rehottaa tänä vuonna erityisen hienona. Puska on todella komea, korkea ja pysyy ainakin täällä hyvin pystyssä. Punainen palavarakkaus minulta vielä puuttuu. Sitä täytyy yrittää metsästää jostain
Meillä palavarakkaus aloittelee vasta nyt kukintaa…
Minulla punainen palavarakkaus lopettelee kukintaansa, ja mietin jo kovasti, annanko sen töröttää sitten pystyssä vaan kukinnan jälkeenkin vai voiko sen leikata alas / lyhentää. Se kun on näkyvällä paikalla ja luonnollisesti kaikkein korkeimmalla kuten kukkulan kuningas Kukat ovat osin jo kuolleita, mutten ole niitä leikannut pois. Eikös se siemennä ja sitten lisäänny, jos annan kuivien kukkien vaan olla…? Vai miten kuuluu / on viisasta tehdä?
Minä leikkaan pois, ja jos haluan siemeniä. niin jätän yhden törröttämään.
Palavat rakkaudet ovat kyllä tänä vuonna erityisen komeita, eivät lainkaan suuttuneet talvesta, melkein päinvastoin. Mulla on valkoinen ollut vähän huonokasvuinen tähän asti, mutta nyt sekin on innostunut. Punaiset näyttävät minusta sopivan jättipoimulehtien kanssa hienosti.
Eipä näy palavaa rakkautta, meni viime talvena eikä uusiakaan taimia näy ainakaan vielä!
Tässä kaikki värit sekaisin
Tän piti olla pystykuva, mutta teinpä mitä tahansa, aina heitti pitkälleen.
Syksyllä näyn jättäneen mietinnän, miten palavarakkaus selviää talvesta. Hyvin ovat selvinneet ja vauhdilla yrittävät kasvaa jo, vaikka luntakin vielä välillä satelee
Penkkikin on vielä vailla perussiivousta, kun ei uskalla paljoa pöyhiä, etteivät siellä täällä näkyvät eri perennojen pikkiriikkiset piipat katkea.
Valkoisia kasvatin viime keväänä siemenistä ja laitoin pienet taimet maahan. Hyvin ovat selvinneet,koska nyt ne on jo varmaan yli metrin mittaisia. Punaiset aivan rehottaa. Vaalean punaistakin näkyy valkoisen takana.
Palavarakkaus kiipesi taas omenapuuhun
Pysyyhän ainakin paremmin pystyssä.
Punaista ja valkoista löytyy, pinkkiä ei vielä
Hei, miten toimin siementen kanssa? Pitäisikö nämä kylvää nyt jo tässä syksyllä, vai vasta keväällä? Purkkiin, vauvalaan vai suoraan kasvupaikalle?
Tuo kuulostaa fiksulta. Ruukut ovat hyvä idea koska vauvalassa ei ole tilaa ja suorakylvöissä tulee aina ongelmia rikkaruohojen kanssa…
Henni, laitatko punaista ja valkoista molempia ?