Eikös nämä ole nuppuja? Jes, jos on, niin viime talven siemenkasvatus tuottaa sittenkin tuloksen.
Hehkuva rakkaus
Nupuilta Pirkko-Martta minun silmääni näyttäisi
Oikeassa olit, nyt on auennut. Tämän talven siemenkylvö ja kukkii, eikös ole hyvä saavutus!
Punainen...
...ja Oilin muistoksi kukkiva valkoinen. Sain häneltä pienen siementaimen vieraillessamme hänen kuunliljapihassaan melko tarkalleen kaksi vuotta sitten ja nyt tuo sitten kukkii puhtaan valkoisin kukin.
Oili elää kukissa vielä pitkään. Kyllä on kaunis tuo valkea.
Tässä niitä nyt sitten on: Lynchnis molten lava. Vaikuttavat paljon rotevammilta ja luhytkasvuisemmilta kuin nuo teidän palavat rakkautenne. Taustalla muutama verihanhikki. Nämä ovat siinä punaisten kukkien penkissä.
Miullakin on ryytimaan reunalla Palavaarakkautta
Palavarakkaus näyttää selviytyvän ihan hyvin heinikossakin tosi kuivassa paikkaa, huonossa savimaassa, olen sitä joskus roudannut pois kukkapenkistä, en ole sitä varmasti edes kunnolla istuttanut , kunhan olen heittämällä heittänyt. Tuon jos toisi tuosta kukkapenkkiin, kaatuisivat varret varmasti heti sateella, täytyypä sitäkin levittää niitylle, hehkuu kauaksi heinikosta. Outo kuvakulma mulla.
Palava rakkaus...yksi lemppariperennoistani tässä:
Kukkivat jo melkein kaikki siemenkylvöksistäni.
Vasta yhdessä kukka, mutta ehkä muutkin vielä ehtivät.
Tänään kävimme vieraisilla puutarhassa, jossa kasvoi vaaleanpunainen palavarakkaus:
Hmm, minun pitänee sitten katsastaa loppuun asti nuo siemenkylvökseni...
Minulla meni hermot palavanrakkauden kanssa. Tälläisenä kesänä kun kaikki kasvusto on jättikokoista, alkoivat ko. kasvit olla yli 2 metriä korkeita ja voi arvata mitä niille tapahtuu kun on jatkuvasti näitä myräköitä. Ei kun sakset käteen ja uutta paikkaa miettimään niille. Ovat ihan liian punaisia pihan keskeisimmälle paikalle, alkoi silmiin sattumaan.
Laitoin myös viime vuonna tuota vaaleanpunaista kasvamaan. Itivät hyvin ja nyt novat mukavankokoinen puska. Kukkivat luultavasti ensi vuonna. Toivottavasti eivät ole myös jättisukua.
Minulla vaaleanpunaisen palavanrakkauden siemenkylvöksestä tuli myös punaisia...
Mikähän mun palavaa rakkautta vaivaa kun puskasta on kaikki lehdet menneet ruskeiksi? Kukkii kauniisti ja hyvin mutta lehdet on ruskettuneet. Kuivuudesta eivät taatusti ole kärsineet tänä kesänä, mutta tekisikö liika märkyys? Kohopenkissa ja viettävällä paikalla ovat, mutta penkki on aika "täynnä" ja saattaa sen takia pysyä melko kosteana. Yksi mun lempikukista ja ihan siinä paraatipenkin keskellä, ei kiva kun lehdet ruskettuu...