Palavarakkaus, Lychnis chalcedonica

nyt kun mainitsit,havaitsin,
aikaisemmin on meillä palavat olleet hirveitä raaskuja, ruskealehtisiä ja heikkojalkaisia, aina kumossa

nyt ovat niin tomerasti pystyssä,lannoitin keväällä enkä ole tonkinut juurella,olisko siinä selitystä?

Keväällä penkin pinnalle levittelin kompostimultaa ja roiskin vähän myöhemmin myös kanankakkarakeita. Niin että lannoituksenkin pitäisi olla kohdillaan enkä tonkinutkaan ole kun se on se ainoa ns. valmis penkki silmän isku Ja muut siinä vieressä rehottaa, lehtoängelmä, syysleimut, sinipallo-ohdake yms. mutta nuo on jostain pottuuntuneet. Pystyssä ne kyllä on pysyneet, viimeisin sademyräkkä osan lakosi ja laitoin tukea, mutta ennen tuota myräkkää olivat kyllä ihan terhakoita, korkeita kylläkin. Olkoon siis tuommoisia, perjantaina mulla alkaa loma ja sitten on aikaa vaikka nyppiä nuo lehdet pois jos ne häiritsee kieli ulkoa

vaan sepä voi olla ronkeli vieruskavereiden suhteen, Maaonni joskus kertoi sen vaikeuksista jättipietaryrtin seurana ?

mulla ovat omia aikojaan vaihtaneet paikkaa ruusun viereen, ennen heillä oli seuranaan siperianunikkoa,siperiankurjenmiekkaa...

tykkäiskö syväjuurisista enemmän,sillä itselläänhän on juuret aika pinnassa?

tai voi se johtua siitäkin kun olen ääneen kertonut sille etten oikein tykkää siitä, ryhdistäytyi ;)

(sadepäivän pähkäilyjä :))

Kylvin pari viikkoa sitten, nyt on pieniä alkuja jo näkyvissä. Siis koulinko ne kun ovat kasvaneet vähän isommiksi ja laitan penkkiin? Neuvoja pliis!

Miulla olis ihan samanmoinen tilanne kuin Pirkko-MartallaMietin, että jos koulin ne nyt johkii himpun isompaan pottiin, kasvatan niihin pikkuisen enemmän kokoa ja sitten siirrän penkkiin?

Mie tökkisin kunnostettuun penkkiin, jos ei ole kauhea auringonpaahde. Täällä ei ainakaan ole pelkoa..

Minun rakkauteni retkottaa pitkin maata  apea

Niin minunkin rakkautein, osa on pystyssä ja osan sade hakkasi maatapäin, sulla on sentään onnentuojaa maassa nimittäin apilaa, että kyllä se rakkaus voi vielä nousta ylös aamun koitteesnaurua!

Kesäheinä..aamunkoitteessa voi NOUSTA kyllä jokin MUU rakkaus , mutta ei enään tuo heinä naurua

Toivotaan näin sydän!

vau ,illakko,valkoista palavaarakkautta.miten olis siementen kerääminen ja lähetteleminen?????olispas upeaa saada valkoinen palavarakkaus!hölöttelen myöhemmin!

Enpä ole ennen tiennyt rakkauden olevan noin monen väristä. Mulla se punainen sortti ojentelee korkealla pihlajan oksistossa ja luulee olevansa pihlajanmarjaripukka. Mutta kun ei oo sitä modernia kameraa, en saa kuvaa tähän hätään.

Lähteekö palavarakkaus ihan vaan repimällä irti vai tarviiko kaivaa kunnon kuoppa. Väri ei ole mitenkään erityisen kaunis, sellainen perinteinen oranssiin vivahtava punainen jota on kaikilla ja se on niin saaplarin ruma kun sade kastelee sen. Lisäksi se leviää ihan joka ilmansuuntaan ja piilottaa pienet naapurinsa alleen. Nyt, ennenkuin ehtiin siementää, miten tiemme voisi erota? Ellei sitten taas joku tule ämpärin ja lapion kanssa hakemaan komeudet omalle maallensa.silmän isku Voisin vaihtaa vaikka pikku tupsuun sinistä leimua.

Kyllä se vähän lapiota tarvitsee.vaikkei mitään kauheata monttua tarvi kaivaakkaan.. olisi hiukan lähempänä, kävisin kaivamassa pois.. Nyt ei ole tietoa vielä. olisiko isännyydellä asioita siellä päin..

Vuokkis, olen kärsivällinen, säästän juuritupsun jos vaikka isännällä tulisi tänne suuntaan asiaa. Jos ei ennen talvea, teen sille varakodin toiseen paikkaan. Ups, niitähän on kaksi ämpärin kokoista juuritupsua. Keksi vaan asiaa tännepäin. Saattaa tulla muutakin kyytiin!

Tämän värinen löytyi äsken, talvella kylvetyistä siemenistä.

Ihana väri! Saisiko tuosta kaunottaresta siemeniä, jos edes joihinkin periytyisi tuo väri... Tuo on mun lemppariväri kaikissa kukissa, persikka...

Kyllä käypi vaan, katsotaan miten kehittyy, muuta rakkaudet ovat oikean värisiä. Nämä siemenet olen ottanut pelakuun perennakirjeestä keväällä, vai oliko se jo talvella. Ja heti ekana vuonna kukkivat.

Pelakuulta miekin sain noita siemeniä. Ahneuksissani laitoin heti jääkaapiin ja nyt miulla on pikkuisia taimia tulossa.

En minä laittanut keväällä kun ikkunalaudalle, terassille, kasvihuoneeseen ja ulos, nyt kukkivat ihan mukavasti. Toisen satsin laitoin ehkä noin kuukausi sitten, nyt ovat mukavasti taimella kasvihuoneessa.