Viimevuoden vauvat ovat talvehtineet ja vanhempi kasvi pukkaa kovasti uutta lehteä;)
Nyt kirjoitan tähän, että saisin laitettua hälyttimen toimimaan, kun tälle palstalle tulee lisäyksiä ;> Täällä on vasta viikko sitten lumet lähteneet pihaltamme ja pärskien tilannetta jännäilen. Hälyytelkää, että saisin lupauksen i lunastettua! Kevättä odottaen Kaisamaaria
Ei nouse ihan ensimmäisten joukossa, vaan pintaan päästyään pärskäjuuri kirii toiset kiinni ja nopseasti niiden ohi.
Ekö muistutinta ole enää olemassakaan, kun herjaus tuli ja väitti niin, että haen sivua jota ei joko ole olemassakaan tai sitten minulla on väöärä osoite, vaikka tein valinnat pallukoita valiten. ? Tä, MITÄ HÄH ?
Kaisamaaria, ei sinun tarvitse kirjoittaa ketjuun johon haluat tilata muistuttimen. Kelaat vaan siihen sivun loppuun, seillä sivun alareunassa on kohta "tilaa muistutin". Klikkaat sitä ja sitten vaan tilaat sen haluamallasi tavalla, esim. vaikka "muistuta joka kerta kun tähän ketjuun tulee uusi viesti".
Muista lopuksi painaa sitä "tallenna" namiskaa.
Siirrän nämä muistutinta koskevat viestit hiukan myöhemmin muistuttimen omaan ketjuun.
Kolme päivää sitten ‘‘pärskis’’ oli tämän näköinen.
Mulla ne on kuumassa ja kuivassa paikassa, tavallista multaa sekoitettuna kompostimultaan…en kastele koskaan.
Tykännyt on, koska nytkin on molemmissa kukkanuput.
Please, käykää lukemassa puutarhuri sairastaa… pyrin lunastamaan pärskis-lupaukseni siitä huolimatta !
Ei tarvinnutkaan kuutta vuotta odottaa Emon tuodun tummapärskäjuuren kanssa, vaikka niin luulin.
Jotkut vaan nakertaneet hienoa lehdistöä alhaalta.
Täällä valkoinen pärskäjuuri nyt kukassa.
Onpa komee.
Tette , kylläpä sinulla on näyttävän näköinen pärskäjuuri…Wau !
Ja kolme komeaa kaiken lisäksi
Kiitokset kehuista ja peukutuksista!
Oonhan minä aivan ihmeissäni tästä kukinnasta ja kasvin koosta!
Seitsemän vuoden odotusta palkittiin…
Ja on kestänyt SILLE koko kesän päästä tähän korkeuteen… korkein kukkavana on 2,5 metriä.
Tässä kukinta lähikuvassa…
Kyllä on mahtava!
Tummapärskäjuuret tänään. Viimekesäinen hankinta eli tästä kasvista ei ole vielä mitään omakohtaista kokemusta. Jaa, no sen verran on, että talvehti hyvin. Odotukset on korkealla.
Mullakin on samalla mallilla viimekesäinen hankinta. Tosiaan, odotukset on korkealla!
120-150cm?
Mulla alunperin tädiltä saatu tumma pärskäjuuri, jota mies luuli keväällä banaaniksi lehdet huomattuaan :). Kukki kolmantena vuotena komeasti suunilleen 2m:n kukinolla. edelleen pörskuttaa, ilmeisesti tehnyt juuriverson tapaisia läheltä tyveä näkyy nyt nouseen kolmisen lehteä. Kukinnon leikkasin ennen pakkasia kuivumaan siemenien toivossa. En tosin tiedä millaisia nuo siemenet on. Kukinto on nyt sitten kuivunut talven yli kolmeen osaan pätkittynä paperipusseissa ja olin justiinsa viskaamassa pois (ei mikään helppo siemen lisättävä, kuulemma) jos joku haluaa, niin postikuluja vastaan saa, laittakaa yksityisviestiä. Muuten nakkaan komppaan! Mun tuurilla itää siellä komppasassa, vaikka ilkeyttään