Pärskäjuuri, Veratrum

Tällainen kukkii Valkopärskäjuurena ostettu, ei liene kuitenkaan se.

Mulla on ollut tummapärskäjuuri neljä vuotta.

Sieltä se taas näyttää uskollisesti tuuppaavaan yhden lehtensä.

Mitään muuta siinä sitten ei ole tapahtunutkaan.

Onkohan mulla toi ihan väärässä paikassa, kun on varjoisalla seinustalla?

Vai onko tuo vaan oikeesti ihan pikkasen hidas innostumaan kukkimaan?

Mullapa on tummapärskäjuurta kaksi, toinen kukkinut 4 kesää, toinen vieressä ei kertaakaan vaikka samana kesänä ostin. Nämä on liikkuvassa varjossa eikä kasvualustassa pitaisi olla eroja. Olisko syvemmällä kuitenkin kivi tms häiriö pitänee jollain puikolla mitata.

Mulla tuo on kyllä lähes täydessä varjossa.

Just laajensin yhtä kukkapenkkiä, siellä olisi suojaisa puolivarjon paikka, taidan siirtää sinne.

En vaan tiedä millainen juuristo tuolla on, mahtaako sitä niin vaan siirtääkään.

Täällä pihalla ei paljoa muuta löydykään kuin hiekkaa, kalliota ja kivikkoa, no eipähän ainakaan kukat kärsi talvimärkyydestä.

Tummapärskäjuuri

kuva

Tämä tummapärskäjuuri kasvaa täydessä auringossa...edessä aloittelee rotkolemmikki.

kuva

Lievästi kookkaampi kuin meillä täällä.

Oothan sä vähän pohjoisemmassa :wink:

Mä turhaan haukuin mun pärskäjuuren ja uhkailin siirrolla.

Siinä on nyt ekaa kertaa ihan oikea nuppu, hiukanko mä odotan innoissaan.

Noita lehtitötteröitä sillä on edelleen tuo yksi ainokainen, mutta kukkia se aikoo.

kuva

Myskis, ei miun silmiin näytä pärskäjuurelta :).

Edit, anteeksi kömmähdykseni. Miulla alkaa kukkia vaaleapärskis ja siinä on ihan erilainen kukinto.

Edellisellä sivulla kuva tuosta kasvista.

Mun pärskäjuuri tekee samannäköisiä huituloita.

Ainahan voi kyseenalaistaa, jos epäilee :wink: Varsinkin jos tämmönen hourupää asialla =D

Mulla on myös tuollainen huiskilo, olettaisin sen olevan vaalea pärskäjuuri.

Samanlaiset huiskolot täälläkin, tummapärskäjuuri kukkii nyt kolmella varrella

kuva

Valkopärskäjuuri vielä vihertää, tämä ei ole koskaan vielä kukkinut. Tummapärskäjuuren nuput ovat vielä edelleen supussa. Taitanee tykätä viileästä tämä vaalea.

kuva

Miten teidän pärskäjuuret jaksavat?

Valkopärskäjuuri on meillä vasta tässä vaiheessa.. yrittää tehdä viisi (hyvin hentoa) kukkavanaa..

Miten voin tätä "auttaa"?    Ei kai muulla kuin antamalla VETTÄ..? 

kuva

kuva

Hittaasti tapahtuu tän kohalla mitään.

kuva

kuva

Pärskäjuuri jaksoi täällä kuitenkin kukkia!  Vaikka oli edelliseeä kuvassa niin aneeminen..!

Rungot ovat melkein 2 metriset..