Kyllä tuo viimeistään ylihuomenna jo aukeaa!
Minulla aika suurikokoisena kaupasta ostettu pasuuna on tuottanut tosi inhottavan ongelman kasvihuoneeseen. Kauniisti kukkinut pasuuna oli yllättäen täynnä mikroskooppisen pieniä, harsoa tekeviä ötököitä. Kiikutin kasvin kiireesti pihalle, kastelin ja speijasin raidilla, mutta 2 päivää myöhemmin ötökät ovat palanneet ja -mikä kurjinta- levinneet kurkkuihin ja paprikoihin!! Onko tämä kosto liian näyttävistä kukista? Mitä ovat nuo miniötökät ja miten ihmeessä niistä pääsee eroon? en millään haluaisin ainakaan kurkkua kauheasti myrkytellä...
Oon kyllä toista mieltä,kestää vielä jonkin aikaa,se kukkahan työtyy vielä pitkälle,pitkälle sieltä ennenkuin aukeaa.
Hah,nonniin nyt mullakin ainakin kahdessa pasuunassa vajaan senkin kokoiset nuput,kaippa jouluksi ne aukaisee viimeistään(Satues)
Hih,minkähän kokoisen senkin
Ompas isoja nuppuja, mulla on kyllä vähän pienempiä PR, laita sitten joulukuva tulemaan ;))
No vihdoinkin se kukkii. Aamulla kukka oli vielä vihreä ja ihmettelin kun piti olla vaaleanpunainen, mutta kyllä se väri oli päivän aikana muuttunut kun olin pois kotoa.
kukka altapäin
Voi, kun on kaunis ja romanttinen väri ja vielä kerrottu lajike. Itselläni pitäisi olla samanlainen, mutta vielä on niin pienet nuput, että ei pysty sanomaan mitään. Olin ollut siinä uskossa, että kukka olisi jotenkin pinkimpi. Sittenhän sen näkee, kun valmista tulee. Tuo kukan väri on kyllä erikoinen juttu pasuunalla: Minäkin jännäsin sitä ensiksi kukkivaa valkoista aivan viimeisiin hetkiin asti, kun näytti aluksi tulevan keltainen kukka, mutta sitten se olikin valkoinen. Tuossa valkoisessa on ollut valtavasti kukkia, osa jo mustunutkin. Kukan koko on mielestäni näillä kerrotuilla lajikkeilla vieläkin suurempi kuin niillä yksinkertaisilla.
Väri muuttunut vielä tänään. Tämä on Bergkonigin. Onko sinulla sama?
ostin myös, "enkelipasuunan".. mukana hoito-ohje, jossa kuvassa kauniisti kukkiva valkoinen pasuunakukka kauniilla valkoisilla torvillaan. Nyt kasvi on kasvanut kiitettävän kokoiseksi ja alkaa kukkia. Tässä on vain yksi mutta.. nuput ovat ylös, ei alaspäin.. huomasin siis tulleeni huijatuksi ja saaneeni kasvatikseni Daturan. Tästä aion kyllä mainita seuraavan kerran heillä asioidessani..
sapettaa..
Kannattaa ilman muuta antaa palautetta, jos kerran on kuvakin, eikä kukka ole sen mukainen.
Onneksi minä olen sentään saanut oikean pasuunakukan ja se avasi tänään ensimmäisen kukkansa.
Nuppuja on jo nyt parisenkymmentä ja kaikki haarat eivät niitä vielä ole edes tehneet, joten kukinnasta näyttää tulevan aika hyvä tänä kesänä. :)
Hulluilla on hauskat huvit, sanoi entinen sijaisopettaja meille. Ja totta on. Minä olen jännityksen tilassa kääntyyköö meidän plassin puutarhaelämässä uusi sivu: Minulla on yhdessä brugissa nuppuepäily!
En nyt vielä voitontansseja isommin tanhua mutta vähällä on.
Huomenna tämä on jo vaaleanpunainen
Meillä aukoo nuppujaan tämä.
Onko tuolla RvaHnj:n pasuunalla joku nimi? Todella kaunis on hän...
Voi jestas kuin ihania! minä olen laiminlyönyt pasuunoiden hoidon sen myös huomaa ei nupun nuppua tämä ei tule toistumaan.
MarjaBee, se on Brugmansia Sanguinea
Mulle pasuuna on uusi tuttavuus, keväällä ostin yhden ja sitten sain kolme pätkää, joista yhden onnistuin tappamaan. Muut kolme voi hyvin ja tänään huomasin ostamassani ja toisessa saamassani (joka oli n. vajaa 10 cm ohut pätkä tullessaan) nuput. Mulla on siellä mullan joukossa pitkäaikaisia lannoiterakeita ja lisäksi on saanut kananpeetä silloin tällöin. Olen onnesta soikiana täällä.
Minulla kasvaa ruukuissa kolme pasuunaa. Odottelin jo nuppuja, mutta sitten huomasin jotain seittejä jokaisessa. Nopeasti lehtiin tuli kummallista keltaisuutta ja nyt ne tippuvat. Suihkuttelin tänään niitä mäntysuopavedellä, mutta en tiedä onko siitä apua. Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa brugien kanssa?