Hoyabella, kiitos neuvosta! Teen niin.
Kyllä tätä on odotettu....haaroittuminen. Sain tämän brugin kapulan toissasyksynä ja viime kesä oli täynnä onnettomuuksia, latva katkesi kahdesti, joten kukkia ei ehtinyt. Tämä on jotain rvaHelmiNukkajäkkärän vaaleaa kantaa.
Dilla dalla duppu, brugissani on toinenkin nuppu....
Täällä ootellaan entistä enemmän naama pitkällä niitä nuppuja *huokaus*
Tuleehan noita nuppuja sitä mukaa lisää, kun kukkiakin avautuu. ;)
Nyt kukkii myös keväällä saamani vaaleanpunainen pasuuna, kiitoksia vaan kasvattajalle. :)
Lähikuva.
Voi herttinen. Anopillani on viher-ihmepeukalo. Annoin keväällä hänelle juurtuneen bruginpätkän, ja se on nyt tosi tuuhealehtinen, reilut viitisenkymmentä senttiä korkea (ruukun yläreunasta), haaroittunut kahdesti, ja siinä on PALJON nuppuja!!! Siis miten se on mahdollista? Omat isot hujoppini ovat tehneet jokusen nupun ja kukan, vaikka leikkelin niitä mielestäni reilusti keväällä. Niitä leikkuujätteitä on siis se anopin brugi.
Mitenkähän muiden pistokkaat jaksavat, jakelin niitä aika monelle?
On muuten iiihana tuo vaaleanpunainen! Sain keväällä satuesilta vaaleanpunaisen pätkän, ja se voi paksusti, mutta nuppuja ei näy... Eikä keltainenkaan ole hullumpi
Aika ovela kukka tuo vaaleanpunainen on, ensin se on keltainen ja muuttuu myöhemmin tällaiseksi "haalistuneeksi" väriksi. ;)
Olisiko se ollut tällainen? Sateiden jälkeen singahdin oitis pihalle tarkkailemaan mitä siellä on tapahtunut. Se "vaaleanpunainen"oli tämän näköinen. Luulin jo hädissäni, että jääkin tällaiseksi, kunnes Raakki näytti sitä kuvaa millaiseksi on tulossa. Nämä kukat eivät ole kerrottuja, mutta ovat jopa vielä suurempia kuin tuo kerrottu valkoinen. Mittasin, että olisi 30senttinen torvi.
Sitten laitan vielä uudelleen kuvan siitä kerrotusta valkoisesta punaisten pelargonien kanssa.
Alushousun värisestä on bongattu nuppuja täälläkin!
Tänään auksesi lisää kukkia tuohon vaaleanpunaiseen ja nyt näkyy hyvin se värin vaihtuminenkin samassa kuvassa.
Keltainen pasuuna kukkii, mutta punaisissa ei ole nupun nuppua....pirulainen Kyllä on hyvä tuoksu noissa kukissa, illalla pitää käydä haistelemassa viimeiseksi, ennen nukkumaanmenoa. Ottaako pikkuruusua
päähän..hih
Satues, millaiset kukat siinä mulle antamassasi vaaleanpunaisessa pasuunassa on? Etsiskelin vanhoista keskusteluista kuviasi, ja minusta sulla oli paria erilaista vaaleanpunaista. Taimi voi mainiosti, mutta ei siinä vielä nuppuja näy.
Tuo Raakin pasuuna on aivan valtavan IHANA! Voisinko saada siitä pätkän leikkuujätettä kunhan leikkelet sitä... ilmeisesti keväällä Kerrassaan hurmaava!
Onko muuten lajikekohtaista tuo noiden kukkien riippuminen tai sivulle sojottaminen, vai johtuuko se vain kasvuolosuhteista? Tykkään erityisesti tuossa Raakin kasvissa kun kukat näyttävät itsensä eivätkä riipu.
Olisikohan tuo kukkien asento lajikohtaista? Keltainen on isokukkaisempi ja roikkuu suoraan alaspäin ja taas tämä vaaleanpunainen on vähän pienempikukkainen, mutta ne tosiaankin ovat paremmin näkyvillä. Minäkin vasta harjoittelen ensimmäistä kesää tämän alushousunvärisen kanssa, joten parempaa tietoa ei ole. ;)
Ilman muuta saat syksyllä leikkuujätettä. Nuo on pakko leikata jo syksyllä, että saan ne kellariin mahtumaan talvetukseen. Niin tein viime syksynäkin ja lähettelin kapuloita aika monelle. Ei ole kovin paljoa kuulunut, että miten ne muilla kasvuun lähtivät, mutta itselleni jäi viisi keltaisen kapulaa ja kaikki juurtuivat. Pari taisi sitten jossain vaiheessa nyykähtää, mutta ainakin kolmen niistä pitäisi olla hengissä.
Ai syksyllä jo, ihanaa jihhuu KIITOS. Toivottavasti lähtee syksylläkin hyvin kasvuun, olen aina keväällä pätkiä juurrutellut... mutta kokeillaan Huikkaa täällä kunhan leikkelet, ja muista varata minulle pätkä!
Ja vielä kerran: voi että se on sitten nätti!
Satues no hyvä että pääsi hyvään kotiin,juu ei yhtään ota aivoonNo näyttelen täällä sit niitä mun joulupasuunoita,nuput jo jopa pari senttisiä
Jopa minun "hämärän parvekkeen" pasuunoissa on muutama nuppu. Vaaleanpunainen aloitti ensin ja nyt on pienet nupun alut siinä plantagenin 1€ poistokukassa jonka väri on vielä arvoitus minulle? Keltaisessa ei vielä näy nuppuja. Alkuviikon myrsky riepotteli jonkunverran mutta nuput pysyivät onneksi, eikä yhtään varttakaan mennyt poikki. Loppukuusta varmaan jo kukkivat