Haloo kuuleeko Kemijärvi. Kai oot laittanut ne pasuunasi mahdollisimman valoisaanpaikkaan. Liiallin typpilannos kiihdyttää vain kasvua, eikä kukintaa. Mulla on kukkinut hyvin, ei tietyst aina, ni valoa ja Substrali lannotteella, jota on tarkoitettu huonekasveille, nyt on 7purkkii pasuunoita 3-4purkissa on nuppuja, Ahdasruukkukii auttaa joskus kukintaan, tosin se kaatuu silloin helpommin ja ehkä kuivuusrääkkäys, luulee että heittää veivin, ni jotkutkasvit alkaa kukkii herkemmin. Tosin Pasuuna tiputtaa sitten helpimmin lehtiä pois. ,,,,,,,,,,,,,,Perrrrr..sikkaako sä meinasit, Perrrrr..jantai meni jo toispäivänä
Oon lannottanu punasella jauheella.Paikka on kyllä varmaanki varsinki tämmösenä pimiänä kesänä ollu varijonen.Siihen kyllä paistaa aurinko iltapäivästä,muttei kai tarpeeksi.
Jää harkintaan onko niitä ens kesänä.
Nyt kyllä on näkyvissä jotaki jonka vois tulukita muuksi ku leheksi.Toivossa on hyvä elää sano lapamato.
Tietenkin se on hoitajassa vika kun ei kuki. Pakko tunnustaa välillä oma huonous, ei mulla onnistu moni muukaan asia. Nauraisitte jos tulisitte katsomaan!!Daavid on tosi lahjakas puutarhahommissa, ei ihme että saa pasuunatkin noin hienosti kukkimaan!
Mul oli samoja ongelmia tänävuona hoyabeen kaa… johtuen surkiasta…touko-kesä-heinäkuun/osa… kasvuu ei meinannu tulla sit yhtään…olivat pieniä…lehdet keltaisia…laikukkaita 8purkkia oli 1x Keltainen kuukahti alkukesästä. Johtuen tuosta,viileydestä/sateista/pilvisyydestä/tuulesta…en sanois et oli kylmää alkukesästä, kun luonnonkasvit kasvoivat ja rehottivat, kuin viimeistäpäivää, mutta Pasuunalle ym puutarha/vilejelykasville pitäisi olla lämmintä/aurinkoo jotta ne kasvaisivat.
4x Pasuunassa on nuppuja. Värejä on pinkki, valkoinen ja keltainen.
Jos näö lämmöt jatkuisi, niin kerkeisi kukkia hyvin.
Eihä sitä tiedö vaikka ensiviikolla olisi jo yöpakkasii, Alkaa jo Syyskuu
Tänävuonna meni into pihahommii, kun noi ilmat oli niin surkeita.
Katrin Bontella myös viirulliset nuput 😄
Pasuunakukkia tarjolla! Varsipistokkaista kasvatettuja. Joko keltaisia tai vaaleanpunaisia? Varsikapulat oli sekaisin joten ei tiedä kumpia tulee?
En postita, vaan voi hakea täältä jos kiinnostaa. Hinnat 5-7€ tai vaihto johonkin perennan taimeen; pioni tai särkynyt sydän
Tänpäivänen pasuuna. Tämä kaveri on kyll valoa saanu, mutt lannotuksessa oon säästäny...
Tänä vuon on kyl pasuuna kukoistanu. Latvus huitelee 2,5 metris. Kunhan ei ny hallaa viel tulis....
En kanssa muista koska olis pasuuna ollu näin komee kun tänä vuonna.Viime syksynä katkoin oksia aika reilusti ettei kauheen korkeeksi kasvais ja nyt on malli semmonen pensasmainen.
Tämä kesä oli kyllä surkea pasuunoilla minulla. Tekivät loppukesällä paljon nuppuja, mutta eivät koskaan kukkineet. Nuput putosi. Nyt kun otin kaikki sisään, melkein kaikki alkoivat kukkimaan runsaasti. Yläkerrasta raivasin mm. niille paikka talvehtia.
Pasuunat ovat tosi pieniä, sellaisia pieniä puolenmetrin patukoita. Mutta tekevät terhakkaasti uutta lehteä ja ovat täynnä kukkia ja nuppuja. Tänä vuonna näin.
Pasuunoiden kukinta meni tänä vuonna syyspainotteiseksi.
Tästä laskin yli 50 kukkaa ja yhden vaimon.
Keltainen versio ehti viileyden vuoksi nippa nappa kukkia, kun tuo vieressä kasvanut vaalenpunainen teki parikin satoa. Edellisenä kesänä järjestys oli päinvastainen.
Hyi ku rumia,nimimerkki kateuvvesta harmaassa homeessa :((((((
Tällei oo näkyny ees nuppuja,epäilen ettei ens kesänä Metsämiehentiellä taijja olla pasuunoita(mussukan lemppari,pakko kai kasvattaa)
Karvari,onks sun Pasuunat viel samoissapurkeissa ku 4.6
vieläks ne on pystyssä
vai ovatko menneet nurin tuulessa.
Mul on ekat, Valkoiset,Pinkit ja Keltaiset kukassa.
Taavetti,samoissa ovat.Yhen kerran meni tuo isoin nurin kovassa tuulessa.Paskat.
Rumia kukkia kuiteski sullaki ;(
^
Kelta
Pink
Valko,,,
Karvari, periaatteessa,,,,,joo,,,miten sen nyt ottaa,,,,rumia kun Lehtokotilot on syöneet noita,,,, Ja kukat ovat kärsineet niistä.
Hyi ku rumia.
Taavetti,tää täälä ruikuttaa punasta ja valakiaa.Öööööööö
Jotaki voijjaan vaihtaa???
Heh,onneksinuo öttiöiset on syöny nuita vielä rumemmaksi kuittaa nimimerkki karvasessa homeessa.
Voi varjele mikä viidakko! Upeaa!
Voisko Pasuunakukkaa talvettaa ihan huoneen lpt:ssa. Lisävalon turvin?
Minulla on jäänyt niin pieneksi, että sopisi sisällekin.