Pasuunakukka, Brugmansia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu: Osa 2

Voi, eikä se tarvihe lisävaloakaan

Minua pelottaa tuo Brugmansian myrkyllisyys. Kissat eivät kyllä ole koskeneet kukkiini, mutta… Siemeniä olen kyllä jo ostanut…

Koiruuvet ei syö myrkyllisiä kasviloita, tuskin kissatkaan :slight_smile:

Huoneen…lämmös on vaarana, että

saavat … Vihannespunkki vaaran.

Sisko oli asiakkaaltaan saanut pasuunan keväällä , nyt oli käynyt uudestaan ja käskenyt lyhentää varresta 2 kolmasosaa talvetuksen alkaessa!

Onko normaali käytäntö?

Vanha neuvo: syksyllä 1/3 ja keväällä 1/3

Angels Flight var

kuva

ja sen nuput

kuva

Mayan nuput ovat tosi pieniä vielä ja niitä on paljon

kuva

Viisi pasuunaa ei ole saanut aikaiseksi sitä Y-haaraa ja siksi niissä ei edes nuppuja näy.

Tuota Y - haara juttua oon kans miettiny että miten ne yleensä saa minkäänlaista haaraa aikaseks kun syksyllä leikellään ja taas kevväällä, niin että mikä siinä on se juttu. Miun ainakin 3v möllöttäneet pasuunat ei ikinä oo kukkinu enkä mittään haarojakaan kyllä ikinä oo hokannu.

Onks siinä leikkelemisessä joku jippo vai missä? Vai ei missään…

Mun kokemuksen mukaan normikesänä kun kastelee ja lannoittaa reilusti ja ruukku on tarpeeksi iso niin pitäis onnistua :slight_smile: Lannotin punasella 4 x annoksella.

Mun isommassa on nuppuja, mut eihän ne ennää kerkiä auveta

Laita sisällä valoisaan paikkaan niin kukkii. Mulla on joka vuosi joku pasuuna alkanut kasvattaa nuppuja vasta talviteloilla ja kukkinutkin sitten.

No eikös juurikin latvominen aiheuta haaromista? :slight_smile:

No ei välttämättä pasuunalla

No ku minen saa sitä kuiteskaan kannettua sisälle niin ettei ne nuput tipu välille :smiley:

Piivi…kellä on viidakko…?.. ei ainankaa mulla…

Onhan ne niin komeita kasveja, kun kukkii! Omiini kyllästyin muutamassa vuodessa jo… Ne talviötökät ja kesän hyysääminen, muutama kukka juuri ennen pakkasia… huokaus. Tuoksu oli niin valtavaa, että sisällä ei enää saanut kukkia. Mutta kyllä niin tykkäsin, kuitenkin!

Eihän pasuunoita ole pakko leikata jos ne vaan mahtuu leikkaamatta talvehtiin. Yhdet tutut kasvattaa valtavia korkeita pasuunia, jotka rupee hyvissä ajoin kukkimaan, niin kauan ne raahataan saaveissaan talvetukseen kun vaan mahtuvat.Kai niitä vähän typistetään jostain, mutta ei leikkaamisen takia leikata. Mulla ei tänä vuonna ollutkaan pasuunaa, jätin tilanpuutteen takia sen ulos viime talveksi, kun niitä saa uusia,eikä tullutkaan uutta hommattua, ehkä ensi keväänä.

kuvaNs, pakolaisten hätämajoitus teltta, "pakkasii karussa". 2x kerrosta kevytpeitettä 7kpl Pasuunoiden päällä pakkasten varalta.