Olen leikannut lähes kokonaan pasuunan ja kepukat on vedessä kasvattamassa juuria. Aika kauan kestää, vaikka näkyy jo paljon valkeita täpliä.
Onkohan nenääni jäänyt tuon tuoksu, kun vieläkin tuoksuu, vaikka kukkimiset on ohitse. Voiko siis runko heittää tuoksuja?
Oi ieturi kuiten. No nyt on pasuunassa nuppuja ku kohta se pittää hiissata pirttihin ja nehän tippuu pois niin,että ropina käy
Melko viileästä kesästä huolimatta…
Keltainen vasta rakentelee nuppujaan.
Pasuuna on aloittanut toisen kukinnan! Lehtiä ei juurikaan ole, mutta nuppuja pukkaa!
Äääääää,minen kestä!!
Mullon vasta pisin nuppu seittemisen senttiä,muut pikku tirppanoja mutta niiton palijon.
Ens yöksi luvattu jopa -2astetta tänne,kiitos palijon
Mun pasuunassa muutama nuppu, pisin kuutisen senttiä. Toinen pasuuna ei ole kasvanut kesällä juuri ollenkaan, siinä on neljä pientä lehteä eikä kukista tietoakaan :crazy:
Tuo lehtien tiputtelu näyttäisi olevan yksilöllistä tai lajikkeesta johtuvaa. Minulla on 11 erilaista pasuunaa ja osalla on vain muutama lehti latvassa ja osalla koko varren mitan. Ensi vuonna noita ei kyllä enää näin paljoa ole vaan syksyllä karsitaan muutama pois.
… tänä vuonna, neljässä pasuunassa, ei nupun nuppua…
Jos talvetustilassa jää tilaa, päässevät sinne mutta muuten komposti kutsuu.
Jässikkä, hyvä tietää, että ne saattavat lehtiään tiputtaa. Mä jo aattelin, että siinä on joku vika!
Raya, mä en mitenkään hoivaa pasuunaani. Se on sään armoilla tuulisella terassilla. Mies kastelee sitä, olen sen hänelle ulkoistanut. Mutta hän on kyllä ahkera kastelija. Lantaa tosiaan sai alkukesästä viimeksi. Että mulla se on ihan onnen kauppaa, että on näin hyvin kukkinut tänä kesänä. Mitään en pasuunoista tiedä!
Mulla kans lähtee isoin kamura joka kukki viime jouluna autotallissa,kohti kompparia
Ensimmäistä vuotta pasuunaa kasvatellut, viime yönä jo pakkanen vikuutellut.
Luin jostakin, että kolmasosa leikataan syksyllä pois ja toinen kolmasosa keväällä.
Vääntäkää rautalangasta, katkaistaanko vain latvasta kolmasosa vaiko myös kaikista oksista?
Kukki se sittenkin, ollut jokseenkin huonossa hapessa koko kesän.
Minä kun leikkasin varret poikki, niin heti alkoivat kasvattaa uusia oksia. No nyt näyttää taas siltä, että toisessa latvassa on ruuhkaa. En halunnut poistaa niitä uusia oksia, kun ne komeasti kasvaa.
Noh, ei haittaa jos vielä tulee kukkia.
Jopa oli eilen savotta saaha sisälle melekein 240 cm pasuuna. Nuput säily, mut kohta ne kuiteski tipahtaa pois.
Eilen pistin pasuunat palikoiksi ja huomasin ekat nuput ikinä. Kaks vuotta oon kasvatellut mut ei tuo taida olla mun kukka.
Olis siinä ollu tulossa muuan kukka
Olen niin kahden vailla mitä omilleni teen. Yhtään kukkaa, edes nuppua ole ollut koko kesänä.
Ovat hyvin syysväsyneitä, nyt olisi yksi nuppu.
Ajattelin näin että jos varastosta jäisi tilaa, saisivat talvehtia siellä mutta muuten komposti kutsuu.
Karvari, sullahan on nuppuja ihan kauheasti. Tuollaisen ottaisin sisään kukkimaan, ja sitten joko talvetus tai …
Chali,tuo yksilö pääsee autotalliin,muut kentää komppariin.
Raivostuttaa ku aina vaan autotallissa kukitaan,jaskan jaska.
Karvari, ota se sisään. Kohta teillä kukitaan.
Nythän on jo syksy, koristele ledvaloilla se paljas oksisto niin siinähän
teillä on tuoksuva syyspuu.
Ihan varmasti pasuuna on yrittänyt parhaansa…
Ensi vuonna sitten paremmalla kukinnalla…ehkä…
Mulla myös tällainen hidasta laatua oleva, alkaa yleensä kukkia kun nostan parvekkeen ja sisäoven väliseen tilaan, tuoksu on niin voimakas että kukat on pakko riipiä pois.
Tänään kuvattu,
Toinen, valkoinen väriltään, ei kasvanut montaa senttiä koko kesänä.