Ei ne nuput tippuneetkaan
Eilen illalla aukes eka nuppu
Kiva kuvasarja Jade!
Siis kolmessa päivässä aukeaa tuo kukkatojo. Minulla tämä on kaksi vuotta ollut. Aioin melkein hakata tuon kompostiin. En tiedä miksi sitä kuitenkin hyyssäsin pakkasen alta pois ja silloin hokasin että, siinähän kehevelissä on nuppu.
En olis mokomaa uskonut, kun on niin kitunut ja lehtiä tiputtanut koko kesän. Väänsi tuon nupun ihan henkensä pelastamiseksi. No enhän minä nyt sitä tietenkään hävitä.
Oli raskas jo tämäkin vaikkakasvi ei ole kuin 150cm:nen ruukkuineen. Korkein runko jossa on kukat on alaosastaan ihan lehdetön.
Kolme nuppua siinä latvassa sitten ja tuo isoin supussa on juuri kuin tuossa Jaden yläkuvassa. Vähän nyt meinaa jännittä millainen kukka tulee… Lämpimiä terveisiä Iltatähdelle.
Ei mulla nuo pasuunan kukat kovin pitkä ilo ollu ku isäntä sano että henki loppuu ku tuo torvi haisee. Taitoin kouralla pasuunalta latvan ja nakkasin kartanolle.
Taian panna vaihtoon isännän ku ymmärrä tuoksuista mitähän. Eipä sitä muut ahista, paitsi hajusintti.
Älähän nyt. Toisilla meistä tullee pää pipiksi, suorastaan sahalaita-migreeni voimakkaista haisuista. Saa nähä miten mulle käy tään kanssa. Olispa hajuton.
Neljä pasuunaa kukkii talviteloilla ja onneksi kaikki eivät tuoksu.
Tämä Salmon Perfectionkin aika miedosti
Jos noin kauan olet odottanut kukintaa kuin Jade niin kyllähän se varmasi kiukuttaa kun ei saakaan sitten sitä ihailla.
Täälläkin aukesi eka torvi pari päivää sitten. Myöhään illalla tuntuu tuo tuoksu jos on samassa huoneessa ja kasvin alla. Mielestäni tuo on kuin jokin kallis parfyymi. Oikein hyvältä tuoksuu. Varmaan tuo tuoksujen sieto-herkkyyskin ihmisillä paljon vaihtelee ja kokeeko tuoksun hyvänä vai ei. Olisiko miehelläsi astma taipumuksia. Onneksi minun Enkelipasuunani on huoneessa, jossa ei kokoaikaa tarvitse olla niin tuoksusta ei saa ylikuormitusta.
Kylläpä puutarhatohtorilla kukkii aika nätti hempula!
Hajuvesiä käytän eikä se koskaan niistä kätise ku sei näje ku mä niitä suihkautan
Nonniin…
Illalla istuin tässä pasuunan alla ja pimeän laskeuduttua havahduin, että onpas a-aikasta tiukat esanssit. Pois piti lähtiä.
Olisikohan haju vielä voimistunut, koska se tuntui illalla jopa huoneen ulkopuolellakin. Saanen illalla taas tehdä havaintoja aiheesta. Onneksi tuo aromitorvi ei kuitenkaan päivännäöllä tuoksuta.
Minkälaista ystävää Pasuuna odottanee yölliselle vierailulle? ehkä pientä lepakkoa tai jonkinsortin yökiitäjää? Ilmeisesti tuosta kasvaa tropiikissa puu. Mahtavat olla komeita näkyjä kukkiessaan siellä jossain.
Ei sitten antanut sisu periksi, että nämä kolme pasuunaa olisi viettänyt talvensa kompostissa. Oli pakko ottaa sisään.
Ensimmäinen kylmä yö on ennustettu ensiyöksi, mennee miinukselle.
Noh, ilmoittelin vaan että ensi vuonna sitten kukitaan tämänkin vuoden edestä (tänä vuonna ei kukan kukkaa…).
Tänä vuonna kaks tämmöstä pakkasen nipistelemää kukkaa.Suurin osa nupuista tippu pois ku olivat saaneer kylymää.
Hiukan näyttää hailakan väriseltä, mutta sävy suht oikea. Viimeiset kaksi kukkaa
Tämmönen kalapianaama autotallissa.Mitenkähän nuille pasuunoille kertos että ymmärtäisivät että kesällä se pitää kukkia eikä jouluna
Minun pasuunakukka yrittää tehdä oksia. Kuitenkin lehtiä putoo sitä mukaan kun lehtiä ilmenee.
Pienet taimit on vielä elossa, joita siemenistä kasvatin kesäkuussa. En raaskinnut heittää ne siemenet pois, vaan työnsin ne multiin ja meni vain 2 viikkoa, kun vihreätä ilmestyi.
Nyt kannoin olohuoneeseen pasuunakukan, koska se tekee oksia jo. Toivottavasti se alkaa kukkimaan jo viimeistään kesäkuussa.
Ajattejin pätkiä muutaman vanhan pasuunan ja paiskata juurakot kompostiin
Nurkasta löytyi pieni olmi nimeltään Maya!
Onko kukaan koettanut varttaa erivärisiä pasuunoita yhteen varteen? Tekis mieli kokeilla.
Eihä se kokeilu maksa mitään Gööglää ulkomailta, et onko muualla saatu vartettua, veikkaan että vaikeeta on…yritä,
Miun pasuuna on sellanen 160cm pitkä varsi jonka päässä on kauhea Puska lehtiä. Rumahan tuo on mutta hengissä. En uskalla leikata sitä kun en saa koskaan niitä kapuloita sitten selviämään hengissä ja sitten se tynkäkin kuolee.