Eli ne ei jäätyny
Tänä vuonna en anna pasuunakukan kukkia, sillä nyt on runkotomaattien vuoro.
Pasuunat on saanut olla syksystä lähtien yläkerrassa huonelämmössä. Kasvivalo on aina vaan apuna.
Yksi niistä on kasvattanut mielenkiintoiset muodot. Nämä alkaa olla niin isoja että ulosvieminen on todella hankalaa.
Sisälläolokaudesta selvitty ilman öttiäisiä. Ei ne mitenkään kauniita ole. Pitäisikö ne vielä leikata?
Taidan sittenkin heittää pois ne 4 isoa taimia ja 2 vuotiaan josta olen poistanut lehdet ja oksat pois. Teenkin niistäkin multaa.
Nähty on, että se 2 vuotias teki runsaasti kukat
Kapuloita heitin syksyllä pois. Ne 4 taimia ei kerenneet kasvata, kun syksy ja talvi oli tulossa. Nyt ne yrittävät kasvaa, mutta aika hitaasti vielä.
Operaatio sangon vaihto
Poikkitieteellinen testi suoritettu. Ny vaan odotetaan ja ihmetellään. Tuossa olis pari palikkaa joutilaana
Jadetsu, huhuu!
Poikkitieteellinen testi vihertää.
Eli, kyllä pasuunan voi varttaa
Minkävärisen Frankenstainin, sä tuosta vartoit
:hehe:
, noillahan se liikahtais. Ovi vaan on liian pieni, joka suuntaan.
Kompostiin siirtouhkaus tuotti tulosta.
Minusta nuo ovat helppoja tapauksia saada kukkimaan. No nyt ei omani tällä hetkellä kuki, koska siirsin sen talon alta pois vasta toikokuussa ja kasvuun lähtö oli todella hidasta. Mutta aiempina muutamana vuonna olen saanut nuo kukkimaan. Nuohan ovat syöppöjä ja juoppoja, joten lannoitan niitä reippaasti yli ohjeiden. Vähintään tupla ellen tripla-annoksia laitan lannoitetta. Ja kalium-pitoista lannoitetta, koska kalium kukittaa! Kekkilän kastelulannoitteessa on sitä runsaasti samoin tomaattilannoitteissa. Samoja käytän muillekin kesäkukkasille.
Toinen kukkimaton kesä täällä, kolme erilaista pasuunaa.
Olen nyt sitten ilmoittanut “heille” että jos ei nyt ala kukkia tulemaan, komposti on tuossa nurkan takana.
En edes yritä talvettaa näitä enää, kolme talvea olen näitä nyt paasannut.
Ehkä otan kapulat, mutta isoja en ala enää talvettamaan.
Pasuunat kukkii paraiten ku ei anna vettä ja lannotetta ku joskus pikkusen.Nuo ollu tosi huonolla hoijjolla,uusia lehtiä tullu niukalti ja jo olemassa olevat lehet kellastuu vanhimmasta lähtien.Toisessa roiskossa on kans jo pitkä nuppu ja muutamia pikkusia.
Muina vuosina kukat tulleet vasta jouluksi,ja nuina vuosina on lannotettu ja kasteltu palijon,lehtiä on tullu palijon ja isoja.
No tiedä sitten, miten niitä pitäis hoitaa!
Eipä niin,tämä kuiteski toiminu meillä
Kuivuus kellastuttaa lehtiä.
Kuivassa iskee helpommin punkit kimppuun :w00t:s
Mulla kukki hyvin aikanaan 3-4v sitten valkoinen (ketjussa kuva),
kun annoin sille huonekasveille tarkoitettua Substralia
Viimevuonna kukki komeasti valkoiset pasuunat, tänä vuonna ei taida tulla kukan kukkaa, vaikka hyvin toipuivatkin talvesta autotallin nurkassa. Mikä lienee???