Mun pasuuna möyrötti liki 10 vuotta ennen ku suvatti kukkia
Jade, ekkö sä uhannut niitä kompostiin tms limppaamisella, jos ne ala kukkia.
Ne taisivat tajuta mitä sä niille meinasit tehdä.
Toinenki rotjake lunasti talavetuspaikan autotallista.
Tuoksu leijaili nenuun ulos mennessä.
Alamittasena sitä voi kattoa myös näin.
Tää ei oo ollu pasuunan kesä. Tuulensuojaisimman paikan yritin ettiä, mutta myräkät ne isomat lehdet aina vei.
Netissä tuli vastaan Pasuunakukka,
Väri oli keltainen, korkeutta 200cm, mä kysyin että onko toi vielä myynnissä, olihan se.
Käin kattomassa, ja ostin sen pois, kun se oli vain 7,5km päässä, hintaakin oli hurjat 20€
Tosin kuljetus on vielä vähän ongelma, kun ei mahtunut autoon. Tuolta voisi tietyst laittaa, "pään poikki :w00t:
Jässikälle terveisiä Angels Flight variegatalta, vaikka vinoon tulikin
Eilen sain tuotua tuon 2metrisen pasuunan peräkärrillä pihalle, näkyy tulleen vielä ehjänä perille asti. Latvoja on pakko typistää ja ruukku on vaihdettava toiseen, painaa vaan niin

Mun pasuuna on pikkasen myöhässä. Tosin mä olin myöhässä keväällä! Mutta nyt vihdoinkin kukkii!
Jos jollakin on jollakin on jäämässä ylimääräiseksi pätkiä leikkelyn jäljiltä niin maksan mielelläni postikulut ja vaivanpalkkaa. Kasvivalojen alle mahtuisi vielä pari uutta kasvia kokeiltavaksi. Kesän kynnyksellä sitten siirto isolle lasitetulle länsiparvekkeelle. Lämpöä riittää mutta suoraa paistetta ei tulisi kuin nelisen tuntia päivässä, riittääkö brugmansioille?
300litran tynnyrinpuolikkaaseen pääsisi majailemaan.
Jontte,mullaki olis ylimääränen latva jokon ollu vesiastiassa.
Mie luovun kaikista pasuunoistani. Ulkona on kaksi matalaa leikattua ja sisällä kaksi metrinen varsi. Jos joku tahtoo ne niin saa.
Onpa Tosi hieno ja runsas kukinta Maariankellon pasuunalla. Hyvän mallinenkin. Hän on näköjään tosimultasormi.
David Et kai päätä katkaise suinpäin jos kasvi vaan olemaan sopii. Tuo on komea.
Oon antanut itselleni nootin siirtää Enkelinpasuuna tänään sisälle kasvihuoneesta koska
oli ennusteltu aika napakkaa yöpakkasta. Kasvi näkyy tiputelleen jo melkoisesti lehtiä jotka ovat ihan keltaisia. Olisi varmaan viksumpaa viedä tuo suoraan viileään talvehtimispaikkaan mutta kun viime syksynä innostu kukkimaan. En ole kylläkään etes tutkinut onko tuossa nytten tulollaankaan nuppuja. Rankotti viime talven yli tuvassa. Jää nähtäväksi oliko liian lämpimässä ja ei ookkaan nyt kukkimishalukas lainkaan. Kokeillaan nyt tämäkin.
Nyt voisi olla paras ajankohta kerjätä pasuunan kapuloita ensi kevään vartteisiin, jos ne jossain maljakossa saisi hengissä säilymään keväälle. Juuret omaava veitikka on keltainen ja siihen on jo ympätty Jadetsulta saatu persikan värinen. Että, jos jollakulla olisi joutilaana jonkin muun värisiä oksanpätkiä. Vaihtarina vähintään postikulut, jos ei muuta keksitä.
Minulle luvattiin keväällä pasuunakukan oksa. Kannattaisiko se jo nyt pyytää katkomaan vai saako sen keväällä hyvin juurrutettua?
Veikkaus: 1x2= Kapuloita saa nyt parhaiten, kun niitä joutuu pätkimään talveksi sisään.
Keväällä juurtuvat paremmin, mutta ne kyllä juurtuvat syksylläkin, aika hyvin.
Enkelinpasuuna kukkii täällä täyttähäkää. Huoneen lpt.ssa talvettaminen ei siis häiritse millään tavalla kukintaa. semmoinen uskomus on täyttä kukkua. Tiedoksi, jos joku muukin on asiaa joskus pohtinut.
Oliko toi jostakin sieltä etelästä,?
Hävisikö oksanpätkä sun mukaasi :Whistling:
Oho,tämmönen löyty matkatavaroista.En nyt kyllä hoksaa miston tullu mukaan?
Tämän pitkäksi päässyt “Pasuunakukka, Osa 1” -ketju on SULJETTU uusilta viesteiltä. Jatketaan juttua "Pasuunakukka, Osa 2" -ketjussa.