Pasuunakukka, Brugmansia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu: Osa 2

Autotallissa olleet pasuunat pääsivät taas tänään nauttimaan raittiista ilmasta ja auringosta. Very Happy

Wau mikä kukka. Pakko sanoa että Raakki on onnistunut täydellisesti.

*Muistin virkistykseksi, voisitte vilasta Raakin pasuunoita viimevuodelta s.99 silloin ne oli tuuheita ja kukkivia.

Mun 2 metrinen pasuuna paleltu toissayönä, kun oli -3c vaik harsot oli päällä. Oli maahan istutettuna, kesän.

Samanen rehu Pasunaketjussa s.96 alaosassa viimevuonna.

Tosiaankin - silloin keltainen oli vähän pienempi ja enemmän lehtiä, mutta vähemmän kukkia.

Vaaleanpunainen taas kukki silloin paljon paremmin.

Eli näin ne kesät ja ilmat vaikuttavat kasveihin.

Tänne saa myös lähettää jos kellään on ylimäärästä keltaista,tai valkoista pasuunaa.Postikulut toki maksan, tai vaihtariks olis vaaleanpunaista ja oranssia pasuunaa. Keltaista en ole kuin ihaillut kuvista, ja valkoinen kuukahti parivuotta sitten talvella.

Nyt en joutanut etsiin vastausta antakee anteeksi varmaan on monesti kysytty mutta kysyn nyt uudelleen kannattaako nyt katkoa pasuunankukka vai vasta keväällä?
Ja sitten mistä kohtaa kannattaa katkaista jos onnistun niin kuvan laitan joka on kesällä otettu ja siihen ei ole pituutta tullut ollenkaan innostu kukkiin ihanasti! kiitos vastanneille Kuvassa vasemman puoleinen on viimme vuonna itse kasvattama ja tämä toinen on vanhempi ja kaipaa enemmän sitä leikkausta tytär katselee sammakkoa joka loikki juuri ennen lehden alle piiloon!hymyä

Se on kai lähinnä makuasia milloin sen katkaisee,itse leikkaan keväällä, osa katkoo syksyllä sekä keväällä, jotku nappasee vain latvoja ja jotku leikkaa hyvinkin matalaksi

kiitos tiedosta! kuva ei halunnut tulla mukaan tuohon mun kysymykseen!:)mitenkäs on ku tuossa on vielä noita kukkia niin annanko kukkia loppuun ja sitten vasta katkaisen?

Kesäkukkien talvisäilytys

Ei ehkä ole ihan oikea ajankohta, mutta laitan nyt kuitenkin kun vielä muista. Olen ollut yhteydessä kesäkuussa siihen paikkaan josta Plantagen oli tilannut brugmansiat, siis skavkullahandelstradgard. Ajattelin kevään puolella tilata sieltä pasuunoita. Voin tehdä yhteistilauksen jos halukkaita riittää Tampereen seudulta. Heidän pasuunat ovat edullisempia kuin Gommerin ja postituskulut ovat 96kr/paketti. Pakettiin mahtuu viisi kukkaa. Minusta ainakin kuulosti aika edulliselta. Mitä sanovat ne jotka ovat tilanneet ulkomailta.

Muistuta asiasta keväällä, vois vaikka kiinnostaakin… Vienna Silverstar aukoo ekaa kukkaansa pikku hiljaa

Vienna Silverstar

Raakki olisiko sinulla tänä vuonna ylimääräisiä kapuloita vaaleanpunaisesta pasuunasta? Sain joskus aiemmin lähettämäsi kuolemaan...

La Baloma Planca kukkii

On kaunis ja iso pasuunankukka. Hienon värinen.

Viime vuonna siemenestä kasvattama pasuuna räväytti kukkansa auki.Kauniita kun mitkä,tuollaisia valkoisia kerrottuja kuten Pirkkiksen kuvassa,hirveän isoja kukkia.Tuoksu on vaan niin hirmu voimakas ettei sisällä pysty pitämään.Vein kylppäriin,ja siellä se saa tuoksuttaa kuivuvia pyykkejä:)

Minulla oli muutama keltainen pasuuna muutama vuosi sitten. Ne haisivat todella pahalle kukkiessaan ja osittain sen takia niistä luovuinkin. Keväällä ostin kolme kasvia, joista toistaiseksi vain yksi (Vienna silverstar) ehti kukkaan asti. Yllätys olikin suuri kun vastassa ei ollutkaan se kuvottava lemu vaan raikas sitruunainen tuoksu.

Jos joku leikkaa valkoista pasuunaansa,ja jää ylimääränen kapula, niin ottaisin mielihyvin vastaan. Vaihtariks olis vaaleanpunaista ja oranssia pasuunaa, tai euroja. Itsekkin juuri pidän sen valkoisen pasuunan tuoksusta, ja on ainut pasuuna jonka annan kukkia sisälläkin.

Laitoin saamani kalikat veteen ja nyt on pinnalle noussut valkoisia nyppyjä. Lähteekö niistä sitten juuret kasvamaan? Pitääkö vettä vaihtaa vai ainoastaan lisätä sen mukaan kun haihtuu?